Бізнес зустрічає українською

Общество

  14 Июл , 2009

Неодноразово мовна проблема ставала причиною гострих конфліктів. Особливо важко давався вибір між російською та державною українською жителям російськомовних міст, зокрема і Миколаєва. Доходило до того, що мова ставала своєрідним "яблуком розбрату" між українцями. А насправді, це питання можна вирішити мирним шляхом, просто надавши право вільного вибору. Саме так зробили учасники молодіжного громадського руху "Не будь байдужим!"
У середу, 8 липня, об 11.00 у центрі міста Миколаєва, на вулиці Радянській, громадський рух "Не будь байдужим!" провів свою чергову акцію: "Бізнес зустрічає українською". Під час цієї акції активісти руху пройшлися центральною вулицею міста, та пропонували власникам та адміністраторам крамниць, перукарень, офісів замінити російськомовні таблички "Открыто-Закрыто" на україномовний відповідник "Відчинено-Зачинено" власного виробництва руху. З приводу цього ми вирішили взяти інтерв’ю у одного з учасників цієї акції, голови миколаївського осередку СУМ (Спілка української молоді), Володимира Божка.
– Володимире, розкажіть, будь ласка, яка була мета цієї акції?

 

– Акція "Бізнес зустрічає українською" була приурочена до майбутнього Євро-2012. Заміна російськомовних табличок на україномовні – є невеличким кроком до того, щоб привести місто до європейських стандартів та зустрічати іноземних туристів державною мовою, як у кожній цивілізованій європейській державі. Напис на табличках окрім української, продубльований англійською мовою.

 

– Хто брав участь у акції?

 

– Ця акція проводилась за ініціативи громадського руху "Не будь байдужим!", тому більшість з учасників були членами цього руху, але могли долучитись і люди, які просто бажали допомогти, от, наприклад, і я. Ніяких інших організацій чи рухів офіційно до акції не долучалось.

 

– Як ставились люди до таких змін?

 

– Деякі не хотіли змінювати таблички. І перші п’ять закладів нам відмовили. Але більшість поставилась до цього дуже добре і з ентузіазмом. До того ж, в багатьох магазинах, взагалі не було ніяких табличок, і вони були раді таким своєрідним подарункам.

 

– Скільки, приблизно, було роздано табличок?

 

– Було роздано близько двадцяти табличок.

 

– Наскільки я знаю, це Всеукраїнська акція. В яких містах вона проходила?

 

– Миколаїв – це було останнє місто, в якому проходила акція. До цього подібні заходи проводились у Запоріжжі, Харкові, Херсоні та інших містах південної та східної України.

 

– Чому тільки на Радянській, а не на інших вулицях?

 

– Вся проблема заключається у фінансуванні. Вартість однієї таблички – 10 гривень, тому ми мали змогу виготовити лише обмежену кількість. Але, якщо знайдуться спонсори, які зможуть фінансувати подібні акції, то ми готові продовжувати нашу діяльність.

 

– Дякую Вам за інтерв’ю.

 


Олег ГОРДІЙ

Сообщение:

*

НОВОСТИ