Час для конкретних дій

Официально

  8 Сен , 2009

Четвертого вересня відбулося чергове засідання постійної комісії обласної ради з питань промислової політики, транспорту, зв’язку та енергетики. Вів засідання голова комісії Володимир ФУКС. У роботі взяла участь голова обласної ради Тетяна ДЕМЧЕНКО.

 

На порядку денному було розглянуто ряд нагальних питань, зокрема ті, що стосуються водопостачання та газозабезпечення в селищі Арбузинка, реорганізації «Укрпошти» у Миколаївській області й особливо – у сільській місцевості, питання передачі ДОЦ «Комунарівець», будинку культури «Зоря» та санаторію-профілакторію «Інгул» у комунальну власність, а також питання щодо збереження і розвитку суднобудування на Миколаївщині.

 

Однією з найважливіших проблем, розглянутих на засіданні постійної комісії, стало питання відновлення газопостачання в смт Арбузинка. Починаючи з 13 серпня цього року жителі 253 будинків залишилися без газу. Приватний підприємець Олексій Щербина, інвестор, замовник і фактичний власник газопроводу в Арбузинці, посилаючись на несплату боргів, відключив понад

 

200 (представник «Миколаївгазу» зазначив, що кількість відключених на сьогодні становить 202, а не 253 абоненти) будинків селища від газопостачання. На підставі яких правових документів це було зроблено? Невідомо. Депутат обласної ради Микола Машкін, який безпосередньо займався цією проблемою та виїжджав на місце подій, зазначив, що пан Щербина не мав не лише відповідного дозволу на зупинку газопроводу, він фактично не має жодного документа, який би підтверджував його право власності на даний газопровід як на будь-яку іншу нерухомість. Вся проблема, за словами депутата, виникла через те, що підприємець Олексій Щербина вимагав певних доплат за використання газопроводу, дозвіл на експлуатацію якого дає чомусь не відповідна установа (у даному разі «Миколаївгаз»), а сам приватний підприємець. Яка тоді роль у цьому процесі «Миколаївгазу» і чому він дозволив Щербині перекрити газ, адже це є прямим порушенням договорів, укладених між мешканцями Арбузинки і «Миколаївгазом»? Яка роль у цьому процесі місцевої влади і на яких підставах договір на будівництво газопроводу із ПП «Щербина», адже участі у жодному тендері підприємство не брало? І чому ні обласна, ні районна адміністрації, ні Арбузинський РВ УМВС, ні жодні інші правоохоронні органи ніяк не реагують на ситуацію, що склалася у селищі і вже отримала досить широкий резонанс у засобах масової інформації? Присутня на засіданні виконуюча обов’язки начальника Миколаївського ТП НКРЕ Любов Федорова, даючи правову оцінку даній ситуації, зазначила, що винним у ній виявиться перш за все «Миколаївгаз», адже підприємець Щербина є власником по суті лише певної ділянки труби, а не постачальником газу, яким офіційно виступає «Миколаївгаз», тому усі скарги і можливі судові позови жителів Арбузинки йтимуть саме на адресу останнього за порушення договорів про постачання газу, укладених із мешканцями селища.

 

Вислухавши всі сторони, депутати постійної комісії ухвалили рішення: рекомендувати місцевій владі, керівництву «Миколаївгазу» визначити конкретні пункти правопорушень в даній ситуації і вжити термінових заходів щодо відновлення газопостачання в Арбузинці, а також звернутися у правоохоронні органи щодо питань незаконної експлуатації газопроводу.

 

Проте відсутність газу – не єдина проблема для Арбузинки. Не менш гострим залишається питання водозабезпечення населеного пункту. Сьогодні в Арбузинці є можливість подавати лише так звану технічну воду, в той час як подавати необхідно воду питну. Така ситуація з водопостачання стала наслідком необдуманого буріння свердловин, відключення Арбузинки від річкового водозабезпечення і переведення на забезпечення за рахунок підземних вод. Крім того, понад 500 сіл в Миколаївській області взагалі не забезпечені водою. Вихід із цієї ситуації можливий лише у разі створення ефективної програми розвитку обласного водопостачання. Вона дозволить раціональніше використовувати діючі на сьогодні водопроводи, адже, наприклад, Казанківський водогін, здатний забезпечити водою майже 70 населених пунктів, використовується на сьогоднішній день лише на 2 відсотки. Таким чином, депутати постановили рекомендувати адміністрації доопрацювати програму водозабезпення: визначити усі можливі джерела води, шляхи її постачання в населені пункти, особливо ті, що не мають власних джерел води.

 

Останнім питанням, що стосувалося смт Арбузинка, було розглянуто питання про звернення депутатів Арбузинської районної ради щодо ситуації з реорганізації поштових відділень у населених пунктах Миколаївської області. Доповідач з цього питання – виконуючий обов’язки директора Миколаївської дирекції Українського державного підприємства зв’язку «Укрпошта», Ігор Черненко, заявив, що необхідність реорганізації поштових відділень в Україні в цілому і в Миколаївській області зокрема виникла внаслідок нерентабельності поштових відділень. Так, наша область за рівнем прибутковості займає одне з останніх місць в Україні. Раніше значну частку прибутку пошта отримувала від обслуговування виплат пенсій. З уведенням в дію державної програми виплати пенсій через відділення банків прибутки «Укрпошти» значно зменшились: замість необхідних 55-56% – 46-48%. За таких умов відповідно отриманий прибуток не може бути ретрансльований у достойну заробітну плату. Так, якщо в Україні зар-плата листоноші складає в середньому 870 грн., то в Миколаївській області це в середньому 660 грн., а в сільській місцевості листоноші отримують від 200 до 300 грн. на місяць, що значно нижче від встановленої мінімальної заробітної плати. Проте Ігор Володимирович завірив депутатів обласної ради, що до 1 липня 2010 року жодних заходів з реорганізації (а точніше з оптимізації, укрупнення) поштових відділень на Миколаївщині здійснено не буде, жодного працівника пошти не звільнять. Крім того, він заявив, що до кінця вересня планується об’їхати всі райони області з метою з’ясування проблем поштовиків. Також з 1 жовтня Миколаївська дирекція «Укрпошти» виходить на якісне підвищення зарплати поштарям – по 100 грн. «живих» грошей кожному працівнику пошти. А з 1 січня наступного року планується виплачувати заробітну платню від 500 грн. на місяць.

 

Наступні два питання, розглянуті на засіданні постійної комісії, так чи інакше стосувалися галузі суднобудування. Одне стосувалося розгляду Проекту Концепції Закону України «Про державну підтримку суднобудування», інше – передачі об’єктів державної власності ДОЦ «Комунарівець», санаторію-профілакторію «Інгул» та будинку культури «Зоря» у спільну власність територіальної громади міста Миколаєва.

 

Щодо стану суднобудування в Україні, то відомо, що він є незадовільним і необхідна продумана державна політика, щоб його зберегти і водночас розвинути. Для держави це вигідно насамперед щодо забезпечення зайнятості населення, залучення підприємств, які обслуговують суднобудування, і збереження цієї унікальної галузі промисловості. На сьогоднішній день Закон «Про державну підтримку суднобудування» припинив свою дію, відповідно суднобудування втратило ту мінімальну підтримку і ті мінімальні регуляторні фактори, які діяли до 2005 року. Таким чином, українське суднобудування не є конкурентоспроможним на зовнішньому ринку. Концепція закону, розглянута на засіданні постійної комісії, передбачає необхідність привернення уваги державних керівників до питань суднобудівної галузі і відновлення попереднього Закону «Про державну підтримку суднобудування» із внесенням відповідних змін і поправок або створення нового закону у цій галузі. Депутати одноголосно погодилися із необхідністю прийняття такого законодавчого акту, проте відправили проект на доопрацювання.

 

Відносно питань передачі оздоровчих центрів та будинку культури у комунальну власність, то тут виникли певні проблеми. Перша пов’язана із небажанням адміністрації та профкому заводу

 

ім. 61-го комунара, у власності якого знаходиться ДОЦ «Комунарівець», передавати його у спільну власність. Друга – із неможливістю безоплатної передачі у спільну власність санаторію «Інгул» і водночас із небажанням надавати йому статусу самостійної юридичної особи. І остання – із незрозумілістю подальшої експлуатації даних об’єктів, адже на сьогоднішній день уся увага зосереджена лише на передачі їх у комунальну власність і збереженні для територіальної громади Миколаєва. Проте, внаслідок виникнення багатьох неточностей, відсутності необхідних документів, розгляд цього питання був відкладений до наступного засідання з рекомендацією власникам об’єктів не затягувати з їх передачею у спільну власність і оформленням усіх необхідних документів.

 

Тетяна КОРЕНКІВСЬКА

 

Сообщение:

*

НОВОСТИ