На бюджетному розпутті

Официально

  1 Окт , 2009

Наради з сільськими та селищними головами є звичною практикою у роботі обласної ради п’ятого скликання. Такі зустрічі дають змогу представникам обласної та місцевих ланок місцевого самоврядування не лише обмінятися думками з приводу того чи іншого питання, а й виробити план спільних дій з метою координації зусиль у подоланні нагальних проблем сьогодення. Черговий такий діалог відбувся останнього дня вересня у сесійній залі обласної ради.

 

Виступаючи перед присутніми, заступник голови облради Володимир Пащенко зробив наголос на тому, що головний акцент у своїй роботі депутати обласної ради нинішньої каденції роблять на реалізації програм соціального спрямування. Це – і стовідсоткове охоплення учнів загальноосвітніх закладів області гарячим харчуванням, і ремонт дошкільних навчальних закладів, і доведення, бодай до мінімальних стандартів, параметрів функціонування закладів охорони здоров’я та культури, соціальна адресна підтримка найуразливіших верств населення Миколаївщини тощо. У зв’язку з чим депутатів обласної ради вельми турбує питання: а чи врахує уряд у підсумковому документі держбюджету на наступний рік усі побажання місцевих громад, насамперед низового, як помилково прийнято вважати, рівня – сільського?..

 

Голова постійної комісії обласної ради з питань планування, бюджету, фінансів та інвестицій Олександр Смирнов, оцінюючи проект Державного бюджету-2010, упевнений, що це дуже «красивий документ, але він навряд чи буде реально виконаний». Справді, згідно з новітніми підходами до складання головного фінансового документа країни, пріоритет у формуванні бюджетної парадигми зміщений на сільський рівень. Але от питаннячко: чим наповнювати дохідну частину бюджет у сільської ради у якійсь, даруйте, Хацапетівці, якщо ніяких підприємств там і на обрії не видно, а податки з доходів фізичних осіб украй мізерні? А хто покриє дефіцити бюджетів за умов безперервних стрибків цін на усе і вся? Центробанк додатково надрукує 170 мільярдів українських фантиків, що зробить ситуацію ще більш неконтрольованою? Чи наші ясновельможні столичні мужі візьмуть ще одну міжнародну позику у 20 мільярдів доларів, яка знову піде невідомо на які цілі та у чиї кишені?..

 

Отже, солодкоголосі обіцянки «лисички-працівниці» слід вважати звичайнісінькими пустопорожніми передвиборними цяцянками, за якими не розгледіти жодної відповідальності за кінцевий результат?

 

Позаяк Олександр Смирнов слушно порадив присутнім сподіватися не на манну небесну, а виключно на себе, на власні ресурси. На першому етапі бюджетного процесу, звичайно, необхідно проаналізувати перспективи і реальність наповнення місцевого бюджету, а лише потім приступати до розподілу його видаткової частини. При цьому насамперед варто подбати про захищені статті бюджету.

 

Непереливки за нинішньої

 

скрути буде й з втіленням у життя обласного бюджету, який, до речі, неухильно виконується з 2006 року. Тож, як передбачає голова планово-бюджетної комісії облради, у 2010 році можуть виникнути труднощі щодо фінансування цілої низки програм соціального спрямування.

 

Андрій ТЮРІН

 

Сообщение:

*

НОВОСТИ