Суднобудування врятує Литвин?

Новости

  26 Ноя , 2009

Первомайськ, завод ім. 61‑го комунара, зустріч із мешканцями обласного центру; далі – візит до Музею суднобудування та флоту і виступ на телебаченні – перебування кандидата у Президенти України Володимира Литвина на Миколаївщині у часі було, напевне, обмеженим. Тому і прес-конференція вийшла закороткою, питань залишилося більше, ніж пролунало відповідей. Утім Володимир Михайлович встиг викласти власне бачення розв’язання тих проблем, що турбують кожного із миколаївців.

 

 

А що нас турбує? Загалом Володимир Литвин досить чітко окреслив коло цих питань; вони актуальні і для країни в цілому. Найперше – рівень пенсій. Приміром, у нашій області кожен четвертий – пенсіонер. У загальнодержавному вимірі пенсіонерів майже 14 мільйонів, тому їхній добробут – найкраща оцінка роботи уряду. Друге – рівень заробітних плат. Далі: ціни на продуктові та промислові товари, тарифи на комунальні послуги і медичне обслуговування.

 

– Кожне з них передбачає конфлікт, – зазначив Володимир Литвин. – І діалог. На жаль, саме діалог залишається абсолютно чужорідним явищем для більшості політиків, вони навіть не знають суті його. Радше замість змістовної дискусії будуть обливати один одного брудом.

 

Щодо суднобудування. Мабуть, зустріч із комунарівцями стала знаковою для Голови Верховної Ради. Разом із тим, за словами Володимира Михайловича, якнайкраще дала можливість ознайомитись із станом справ на державному підприємстві. У суднобудівній галузі, нагадаємо, таких залишилося два – окрім миколаївського заводу, ще підприємство в Криму, точніше – у Феодосії.

 

– Ретельне вивчення ситуації на заводі залишає тільки один вихід: заводу вкрай необхідне термінове фінансування у межах 48 млн. грн. Зроблю все можливе, – зазначив В. Литвин, – аби ці кошти вже врахували при внесенні змін або уточнень до бюджету нинішнього. Значно гіршим виглядає варіант із внесенням до бюджету наступного року, бо час не жде, але й тут докладу максимум зусиль. Загалом, вважаю, відновлення суднобудування обов’язково передбачає нормальні стосунки із Росією, яка є найперспективнішим партнером у розвитку цієї галузі. Будувати коробки для суднобудівних підприємств інших країн – це не вихід, бо здатні на більше.

 

За підрахунками спеціалістів, подальший розвиток підприємства можливий у випадку хоча би одноразового «вливання» 700 млн. грн. Якщо цього не станеться, вважає Володимир Литвин, далі відбудуться незворотні процеси, зокрема – втрата спеціалістів, яких уже й так залишилося небагато.

 

– Неймовірно, але факт, – сказав В. Литвин, – найбільші інвестиції з України прямують до Кіпру, але і надходять найбільші з того ж таки Кіпру. Це ж ненормально. Якщо ми не збираємося остаточно перетворитись на сировинний придаток.

 

Щодо власних перспектив у президентській виборчій кампанії Володимир Литвин висловився дещо завуальовано. Буцімто на соціологічні дослідження немає грошей. А одне соцопитування коштує дуже дорого – близько півмільйона гривень.

 

Петро ІЛЬЇН
Фото Дмитра ЛАСКІНА

 

Сообщение:

*

НОВОСТИ