Що сьогодні в школі на обід?

Новости, Официально

  16 Мар , 2010

Неабияку увагу приділяють депутати обласної ради питанням освіти і роботи шкіл, зокрема у сільській місцевості. Періодично перевіряється стан закладів освіти, у разі необхідності виділяються кошти на ремонт і реконструкцію, особлива увага – питанням дитячого харчування. От і зараз за дорученням голови облради Тетяни Демченко відбувається вивчення виконання рішення обласної ради від 23 квітня 2009 року. «Про організацію харчування у загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах області». Як зазначила голова постійної комісії з питань культури, науки і освіти, сім’ї та молоді, спорту Таміла Бугаєнко, відвідування шкіл та ДНЗ є не лише засобом контролю, це допоможе виявити нагальні проблеми, які у них існують, створити певну загальну картину стану закладів освіти в області і, відповідно, врахувати її при формуванні бюджету на поточний рік. Сама Таміла Бугаєнко у складі робочої групи відвідала школи на Баштанщині.

 

Усього побували у восьми школах і трьох ДНЗ. Серед основних питань, які необхідно було з’ясувати під час поїздки, – благоустрій у закладах освіти, температурний режим у школах та дитсадках, питання забезпечення дітей гарячим харчуванням.

 

Що стосується благоустрою, то тут особливих зауважень не виникло. Деякі школи, навпаки, вражали своєю затишністю і новітніми розробками. У цьому плані варто виділити насамперед Баштанську гімназію ІІ-ІІІ ступенів: якщо існування спеціалізованих кабінетів, живого куточку у більшості випадків залишається дивиною для районних закладів освіти, то наявністю басейну і тренажерного залу, як у гімназії, може похвалитися навіть не кожна миколаївська міська школа. З такими ресурсами, направленими на покращення стану здоров’я дітей, можна взятися і за розробку спеціальних оздоровчих програм, чим, власне, і зайнялося керівництво школи, розробивши програму профілактики сколіозу. Власним хореографічним залом і внесеними у розклад уроками з хореографії дивувала вже Виноградівська ЗОШ, чудовим оформленням шкільних приміщень – Баштанські ЗОШ № 1 і № 2. А взагалі куточки бойової слави, живі куточки, шкільні музеї продемонстрували усі перевірені школи. «У нас дуже багато цікавих експонатів, – зазначив директор Доброкриничанської школи Анатолій Петров, показуючи членам комісії музей школи, де зібрані і матеріали з історії села, й атрибутика української національної історії, й матеріали про учасників та ветеранів бойових дій. – Іноді просто не вистачає місця, щоб усіх їх розмістити».

 

Як хороший можна оцінити і температурний режим у школах та дитячих садках Баштанського району, в яких температура в середньому становить 200 С. Лише у Мар’янівському ДНЗ була зафіксована неприпустима для дитсадка температура у 140 С, особливо якщо врахувати, що саме в цих приміщеннях розташовуються дитячі спальні. Загалом варто відзначити, що майже усі відвідані освітні заклади мають власні автономні котельні, тому можуть самостійно регулювати температурний режим. Але, як бачимо, негаразди все одно є.

 

Проте найбільші проблеми стосувалися останнього питання – забезпечення дітей гарячим харчуванням. Повне забезпечення харчуванням мають діти у дитсадках, до меню яких обов’язково входять м’ясо, молочні продукти, овочі та фрукти. На жаль, не все ДНЗ використовують натуральне молоко, замінюючи його згущеним. Середня вартість такого харчування в день коливається від 7,50 до 10,30 гривні, в залежності від того, чи є заготівля продуктів, чи немає. Із цих коштів батьківський внесок становить у середньому 2,5-3 гривні, решту грошей виділяє сільська рада. Крім того, існує практика так званої спонсорської допомоги, тобто певні підприємства забезпечують заклади освіти окремими продуктами (борошном, олією, крупами тощо). Так, досвідом такої співпраці із підприємствами поділилися у Мар’ївському ДНЗ «Калинка».

 

Немає проблем із забезпеченням дітей гарячим харчування і в молодших класах шкіл, чого, на жаль, не скажеш про середні і, особливо, старші класи. З 5 по 11 клас відсоток забезпечення учнів гарячим харчуванням коливається від 30 у Баштанській ЗОШ № 1 до 78 у Виноградівській школі. Остання, до речі, має спеціально розроблену програму під назвою «Школа збереження здоров’я», одним з пріоритетних напрямків якої є забезпечення нормального харчування дітей. Цей напрям включає в себе контроль за якістю продукції, санітарно-гігієнічним режимом у їдальні, дотриманням меню та норм харчування, поліпшенням матеріально-технічного забезпечення їдальні, вивчення потреб дітей. Зокрема щороку ведеться обстеження стану здоров’я дітей, відповідно визначаються проблеми і категорії дітей, яким необхідне особливе харчування. Щоправда, таким підходом до організації забезпечення дітей гарячими обідами могли похвалитися далеко не всі школи. У деяких, наприклад, Лоцкинській ЗОШ та Баштанській школі № 2 кількість дітей, охоплених гарячим харчуванням, становить лише 28-29 %. Як пояснює керівництво шкіл, батьки зазвичай не оплачують харчування дитини на цілий місяць, вони можуть дати їй кишенькові гроші на обід, тому загальна кількість обідів по школах формується щоденно зранку. Інша річ, що більшість ЗОШ охоплюють учнів буфетною формою харчування, тому якщо вибирати між гарячим обідом, ціна якого становить 5,5-6 гривень, і якою-небудь булочкою чи бутербродом та чаєм, вартість яких удвічі менша, то перевага, звичайно, надається останньому. Не можна назвати задовільними страви, що подаються на обід: у деяких школах навіть у м’ясному супі не можна було побачити м’яса. Негативним є й те, що більшість шкіл замість натурального використовують згущене молоко.

 

Одним словом, як зазначила Таміла Бугаєнко, у порівнянні з минулим роком спостерігається деяке покращення у цій справі, проте проблеми все одно залишаються. Недостатнє забезпечення учнів середніх та старших класів гарячими обідами, перевага буфетної форми харчування, не сформованість системи контролю за харчуванням дітей у багатьох школах, низький рівень роботи з батьками стосовно даних питань – ось проблеми, які ще необхідно вирішувати.

 

Тетяна КОРЕНКІВСЬКА
Фото Дмитра ЛАСКІНА

 

Сообщение:

*

НОВОСТИ