Про зерно, дороги, вибори…

Новости

  17 Авг , 2010

За показниками соціально-економічного розвитку за підсумками 6 місяців поточного року Миколаївська область посідає 4-те місце серед регіонів України. З цієї мажорної ноти 13 серпня розпочав свою прес-конференцію голова обласної державної адміністрації М. П. Круглов.
Під час заходу журналістами було порушено майже півтора десятка важливих для обласної громади питань, серед яких були і застарілі проблеми.
Болючим для регіону є стан суднобудівної галузі, яка не тільки була символом міста і області, а ще й своєрідним потягом економіки.
Під час зустрічі М. Круглова з генеральним директором Чорноморського суднобудівного заводу В. Калашніковим були обговорені теперішній стан заводу та плани керівництва підприємства на майбутнє. Головним досягненням, на думку голови ОДА, є те, що вперше за достатній період часу заводом керує суднобудівник, який розуміє всі технологічні процеси та знає, як організувати виробництво. До того ж Валерій Калашніков знайомий із багатьма колишніми замовниками, спілкується з ними «на одній хвилі».

 

Керівництво ЧСЗ зараз веде мову про можливість будування танкерів, але головним досягненням є наявність позитивної тенденції, яку потрібно зберегти. Тоді вже можна з перспективою дивитися у майбутнє.

 

Що стосується іншого суднобудівного підприємства міста – заводу імені 61 комунара – сьогодні він отримав кошти з державного бюджету у сумі трохи менше 2,5 млн. гривень за послуги по утриманню крейсера «Україна». Кошти наразі вже виплачені працівникам заводу. Проте головною задачею для влади є погашення існуючої заборгованості по заробітній платні та перед Пенсійним фондом.
Микола Петрович наголосив, що вийти із цього «глухого кута» можна або за рахунок коштів з державного бюджету, або шляхом реалізації крейсера «Україна». Більш ефективним є другий варіант. Наразі облдержадміністрація тримає на контролі стан справ на підприємстві, тому є впевненість, що ситуація на заводі покращиться.

 

З-поміж інших постало й питання можливої реформації системи адресної допомоги. Микола Круглов зазначив, що у Кабінета Міністрів України є задача до кінця цього року відпрацювати механізм та внести пропозиції щодо адресної допомоги за проїзд громадянам з подальшим реформуванням законодавчої бази з цього питання.
Ситуація, коли деякі підприємства живуть лише за рахунок бюджетних субсидій, є неприпустимою. Прикладом слугує горезвісне комунальне підприємство «Миколаївелектротранс», у якого зібраних грошей за проїзд не вистачає навіть на оплату праці своїм працівникам.
Поряд з цим існує система розрахунку кількості перевезених пасажирів, на що й виділяються бюджетні субсидії. Однак логічний аналіз цих показників показав, що в місті не вистачить рухомого складу для перевезення розрахованої кількості пасажирів.
Держава має підтримувати тих, хто цього потребує. Є приклад Російської Федерації, де люди отримують гроші на проїзд, після чого вирішують, що з ними робити, – витратити на проїзд, ліки чи віддати онукам.

 

Аналогічна проблема існує і з комунальним підприємством «Міжнародний аеропорт «Миколаїв», який в основному обслуговує візити перших осіб держави, що недостатньо для нормальної діяльності підприємства.
Сьогодні є можливість організації авіарейсів на Київ, як мінімум двічі на тиждень. До того ж не варто забувати про вантажоперевезення. Вивчивши досвід аеропорту Чернівців, голова облдержадміністрації зустрівся з представниками авіакомпаній та з митним комітетом. Усі сторони підтримали можливість користування Миколаївським аеропортом.

 

Проте постає питання, чому роботу керівника підприємства виконує голова облдержадміністрації. За словами Миколи Петровича, кожен має займатися своєю справою, а він як голова ОДА буде стимулювати керівників підприємств якісно виконувати свої обов’язки.
Якщо цей стимул не впливатиме на керівників, то вони будуть звільнятися з обійманих посад. Тільки за умови ефективної роботи установ і підприємств бюджетні кошти будуть витрачатися не на підтримку комунальних підприємств, а на підвищення рівня життя населення.
Складною є й теперішня ситуація, що склалася на Державному підприємстві «Миколаївський морський торговельний порт», профспілковий комітет якого вимагає відставки міністра транспорту і зв’язку України.

 

Голова ОДА вважає, що у міністра є законне право змінити чи усунути від обійманої посади будь-якого керівника, з яким було укладено контракт. Якщо трудовий колектив чи керівник державного підприємства не виконують накази міністерства, то втрачається право власності держави.
Поряд з цим місцева влада має знати основні мотиви, що стали підставою для усунення чи звільнення з обійманої посади. Для цього звільнення чи усу-
нення керівників у регіоні узгоджується з головою облдержадміністрації. Проте лише за півгодини до прес-конференції М. П. Круглов отримав з Києва пакет документів щодо ситуації в порту. Тому разом з прокурором Миколаївської області М. С. Стояновим губернатор одразу після прес-конференції зустрівся зі сторонами конфлікту задля з’ясування ситуації.
Не обійшли стороною журналісти і питання щодо підвищення для населення ціни на природний газ, яке теперішня опозиція вважає результатом політики уряду М. Я. Азарова.
Однак губернатор продемонстрував присутнім угоди, які підписували колишні Президент та Прем’єр-міністр України з Міжнародним валютним фондом задля отримання кредиту.

 

«Ми вимушені виконувати норми міжнародного закона, бо вимоги меморандума та отримання коштів МВФ були затверджені на сесії Верховної Ради України Законом України», – відповів голова облдержадміністрації.
Однак Микола Круглов наголосив також на тому, що в Україні працює система соціального захисту. Облдержадміністрація володіє ситуацією в регіоні, тому на допомогу населенню прийде система державних субсидій.
Новим у цій системі є те, що всю роботу по отриманню субсидій виконують чиновники. До жителів області будуть надіслані листи з декларацією. Після заповнення декларації людина відсилає лист до органа влади, який виконує перерахунок субсидії.

 

Якщо жителі не отримають листа, вони можуть звернутись до управління праці та соціального захисту населення, що займається цим питанням. Ця система почне повноцінно працювати з 1 вересня цього року.
Важливим для області та держави є введення обмежень на експорт зерна та можливі наслідки цього. За словами М. Круглова, він ще не бачив офіційного документа по цьому питанню, однак із впевненістю відповів, що квотування є чи не єдиним цивілізованим методом регулювання експорту зерна.
Введення квот станеться ще й тому, що Україна є членом Світової організації торгівлі, а за допомогою обмеження експорту зерна держава зберігає свою економічну та продовольчу безпеку.
Як вплине цей процес на економічний стан зернотрейдерів Миколаївщини голова облдержадміністрації не прогнозує, бо не знає зміст зовнішньоекономічних контрактів по поставці зерна.

 

Одне можна сказати – квоти були завжди, але через це зернотрейдери жодного разу не перебували на межі банкрутства.
Сьогодні в області достатньо зерна, що унеможливлює виникнення проблем з випічкою хліба.
Між підприємствами ВАТ «Миколаївхліб» та ТОВ СП «Нібулон» укладено угоду на постачання 2 тис. тонн зерна, що має на меті не допустити зростання цін на масові сорти хліба.
Проблемним питанням є діяльність торговельних організацій, які перевищують торговельну надбавку у 15 %. З такими «ділками» облдержадміністрація буде поступати жорстко, позбавляючи їх права торгувати хлібом.
Протягом не одного року актуальним для області є питання газопостачання населення смт Арбузинка. Діяльність приватного підприємця О. Щербини неодноразово викликала соціальну напругу, проте до цього часу проблема залишалася невирішеною.
М. П. Круглов повідомив, що прокуратурою області наразі поставлено питання щодо відміни попереднього рішення суду по визнанню приватного підприємця власником газопроводу.

 

Той факт, що горе-підприємець був замовником і виконавцем робіт, не маючи при цьому основних фондів та кваліфікованих зварювальників, і при цьому постійно вигравав тендери на проведення цих робіт, є свідченням того, що хтось йому «допомагав».

 

Тому вже поновлено розгляд карної справи по цьому питанню, що був незаконно припинений. Голова облдержадміністрації нещодавно видав своє розпорядження щодо зняття заборони на підключення мешканців до газопроводу та минулого тижня відвідав Арбузинку. Сьогодні питання зрушило з мертвої точки і є впевненість, що найближчим часом воно буде вирішено.
Стан доріг в області також дуже хвилює жителів області та міста. Після проведення ремонтних робіт, зокрема в місті Миколаєві, дорожне покриття майже одразу почало руйнуватися, на що губернатор відповів наступне: «Якщо дороги зробити один раз, як годиться, ніщо їх розбивати не буде. Сьогодні, незважаючи на високі температури, скільки б ви не їздили по Одеській дорозі, вона не розповзається. Тому що ми поклали три шари покриття, і третій – спеціальний, який не реагує на зміни температури. На превеликий жаль, всі інші дороги, в тому числі й ті, які ремонтували в Миколаєві, зробили неякісно».
Саме через низьку якість ремонтних робіт був знятий керівник «Автодору» і керівник Служби автомобільних доріг. Губернатор пообіцяв, що обласна влада і надалі буде контролювати якість ремонту і будівництва доріг.

 

На останок голова ОДА відповів на питання, що пов’язані із майбутніми виборами до органів місцевого самоврядування.
Микола Петрович повідомив, що як керівник обласної організації Партії регіонів очолить її виборчий список, що є логічним рішенням.
Голова обласної державної адміністрації вважає виборчу кампанію важливим уроком для кожного керівника, який бажає працювати на благо тієї чи іншої територіальної громади.

 

М. Круглов навів такий приклад: у 2009 році до нього як до народного депутата звернулося 3500 чоловік, а до ОДА із її апаратом – 2800 чоловік. Тому участь у виборчих перегонах надасть можливість почути про проблеми з уст жителів.
Поки губернатор не може сказати, хто очолить обласний виборчий штаб партії, проте однозначно цією людиною буде не він.
«Я буду брати участь у виборах лише в рамках діючого законодавства. Не більше і не менше,» – підкреслив Микола Петрович.

 

Дмитро ШВАРЦ
Фото автора

 

Сообщение:

*

НОВОСТИ