Тендерні баталії на першому маршруті

Конфликт, Новости

  16 Июн , 2011

Три роки ТОВ «Укр-Транс» обслуговував маршрутним перевезенням найдовший (28 км) і, мабуть, найскладніший за пасажирським потоком маршрут № 1 «Північний-Жовтневе». «Накатати» маршрут було не легко, виникало чимало непорозумінь, але незабаром зуміли налагодити роботу так, що скарги від пасажирів практично припинилися, загалом люди були задоволені якістю обслуговування. Не чулося претензій і від вищого начальства. Здавалося б, що «Укр-Транс» упевнено і надовго укріпився на цьому відповідальному маршруті.

І раптом місто блискавкою облетіли чутки (тепер вони народжуються не від бабусь на лавочках, а через сучасні інтернет-видання) про те, що ТОВ «Укр-Транс» програв тендер на право обслуговувати маршрут більш сильному претенденту – ПП «ПиК». А ті, хто не заглядає до Інтернету, відчули ці зміни на власному досвіді – на першому маршруті не стало зручних автобусів «Еталон», а замість них з’явилися «Газелі», які не в змозі забезпечити перевезення пасажирського потоку. Люди набивалися до салонів наперекір усім правилам дорожнього руху і навіть фізичним можливостям. Декому у складній позі йога доводилося долати всі 28 кілометрів. Скарги полетіли до багатьох міських інстанцій. А тим часом комфортабельні «Еталони» вишикувалися навпроти міськвиконкому. Таким протестом колектив «Укр-Трансу» вирішив звернути на себе увагу місцевої влади, зокрема з надією чекали на мера міста В.Д. Чайку. Судячи з плакатів, якими було прикрашено транспорт, водії вимагали відмінити рішення тендерної комісії.

– Воно є несправедливим, – рішуче заявив керівник цього колективу Микола Анчербак. – І я поясню чому. Коли два роки тому ми виграли тендер на облуговування маршруту № 1, то вирішили зробити все можливе, щоб він став зразковим. Турбуючись про людей і саме заради них, узяли в банку кредит і придбали сучасні, зручні для пасажирів автобуси «Еталон», якими забезпечили маршрут. Не випадково нас помітили аж наверху, у Києві, де у 2010 році вручили грамоту переможців Національного бізнес-рейтингу. Здавалося, що жодних претензій до нас не буде і з боку місцевої влади. Тому були вкрай здивовані рішенням конкурсної комісії, засідання якої відбулося 18 травня цього року, про те, що нас знімають з маршруту, а право на його обслуговування отримало приватне підприємство «ПиК». Упевнений, що це чистої води підтасовка і маніпуляція фактами, нехтування 166-ма долями наших водіїв та диспетчерів, які опинилися без роботи. Я в цьому переконався тоді, коли дізнався, що ще до засідання конкурсної комісії «ПиК» замовив таблички першого маршруту. Звідки їм було знати, що саме вони виграють тендер? Одночасно нашу базу обсіли працівники ДАІ, які докопуються до різних дрібничок, аби виписати штраф чи не випустити транспорт у рейс. Мабуть, про все було домовлено наперед. А ще вважаю, що справа ймовірно замішана на політиці. Наші господарі підримують партію «Фронт змін», яка в опозиції до правлячої партії. Мабуть, тут і зарита собака. Наша мета – домогтися перегляду рішення конкурсної комісії, повернути наших водіїв обслуговувати свій маршрут. Якщо цього не станеться, ми звернемося до суду…

До пікетників вийшов Миколаївський міський голова Володимир Чайка.
– Мені боляче це бачити, – поспівчував він страйкарям. – Я буду домагатися перегляду рішення конкурсної комісії.

Володимир Дмитрович має високу довіру у членів цього колективу, бо і раніше допомагав підприємству організовувати робочі місця, налагоджувати якісне обслуговування маршруту. Тому невдовзі водії покинули майдан і поїхали на базу.

А ми вирішили розібратися з цією ситуацію до кінця, для чого зустрілися з заступником міського голови, який відає питаннями транспорту, Романом ВАСЮКОВИМ та начальником відділу пасажирських перевезень, зв’язку та розвитку телекомунікацій В’ячеславом КАШЕНЮКОМ.

– Я погоджуюся, що ситуація неприємна як для працівників «Укр-Трансу», які тимчасово опинилися без роботи, так і для нас, бо не досить комфортно відчувати себе у ролі винуватця. Але ми маємо висновки компетентної конкурсної комісії і відмінити їх ніхто не має права, – розпочав розмову Р.О. Васюков. – Комісію було створено відповідно до Постанови Кабінету Міністрів № 1081 «Про порядок проведення конкурсів на автомобільному транспорті». Говорити про те, що членів комісії було підкуплено або на них чинили тиск, також не варто, адже вона була створена згідно з певними вимогами, тобто мала 50% представників виконавчої влади і 50% представників громадських організацій. Головою конкурсної комісії було призначено мене, а я також не зацікавлений у нестабільності, для мене важливо, щоб у місті панували спокій і порядок, щоб транспортні послуги надавалися вчасно. Врешті, мій авторитет, як керівника, також не хотілося б підривати. Тому я стою за справедливість.

– Ознайомтесь з результатами конкурсу, – пропонує В.Л. Кашенюк. – Ось відомість загальних показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів. Тут визначено більше тридцяти пунктів і, як правило, обоє претенденти за балами йшли поруч, були рівноцінними. І лише пункт № 32 поставив остаточну крапку у цій боротьбі. У ньому записано: «Обслуговування перевізником-претендентом понад 8 міських автобусних маршрутів з виконанням не менше ніж 80 рейсів на тиждень». «Укр-Транс» обслуговував лише маршрути № 1 та № 24, а ще мав обслуговувати маршрут № 57, але цього не робив. Ось і отримав у цьому пункті оцінку «0». А ПП «ПиК» набрало аж 14 балів і перемогло.

Хотілося почути відповіді керівників і на інші питання.
– Якщо учасники конкурсу мали майже однакові можливості, то чи не було б справедливо віддати перемогу все ж «Укр-Трансу», якого визнано, згідно з Національним рейтингом, одним із кращих в Україні? І, до речі, працівники підприємства це довели своєю працею.

Р.О. Васюков:
– Запитання, які поставлені у Відомості загальних показників, досить прагматичні, бо тут потрібна конкретика. Але я нагадував членам комісії про пунктуальність, культуру обслуговування. Втім, вони не могли відійти від конкретних питань і визначених балів. Можливо, що надалі потрібно удосконалювати конкурсні умови. Я з цим згодний.
– Страйкарі наголошували на тому, що результати рейтингу визначалися політичними чинниками.

Р.О. Васюков:
– Через кілька днів після закінчення роботи конкурсної комісії до Миколаєва завітав засновник ТОВ «Укр-Транс», який демонстрував у нас автобуси «Еталон». Ми поговорили про роботу конкурсної комісії, він погодився з поразкою, але якось і на думку не спало запитувати один у одного, хто до якої партії належить.
– Керівник підприємства М.А. Анчербак нарікав на працівників служби ДАІ, які приїжджають на базу і здійснюють перевірки автотранспорту. Він убачає у цьому теж чиюсь руку з міськвиконкому, мовляв, їх змушують так робити навмисне.

В.Л. Кашенюк:
– З подібними запитаннями до мене зверталися керівники і водії багатьох підприємств. Я цікавився цим і дізнався, що сьогодні в області триває спец-акція «Автобус-2011». Перевіряються всі міські та приміські автопарки, а також маршрутні таксі під час перевезень.
– Ви наголошуєте на тому, що виявляєте турботу про мешканців міста. А чим пояснити скарги, що надходять від пасажирів маршруту № 1 уже після того, як його почали обслуговувати працівники ПП «ПиК»?

Р.О. Васюков:
– Непередбачені ситуації виникали через те, що нові перевізники поставили на маршрут мікроавтобуси, утворювалася тіснява та інші незручності.
– Чому ж відразу не пустили в роботу сучаснішу техніку?

Р.О. Васюков:
– Її потрібно було додатково закупити. Адже ніхто не знав стовідсотково, що тендер виграють саме вони. Тепер на лінії працюють чудові автобуси «Рута-25», які негайно придбали у кількості 10 машин.

В.Л. Кашенюк:
– Я додам, що підприємство «ПиК» уже оплатило кошти і незабаром отримає ще 60 автобусів цієї марки. Тепер скарг від людей немає, і я цьому радий.
– «Укр-Транс» програв тендер, у результаті цього сотні людей опинилися без роботи. Як їм бути? За які кошти утримувати сім’ї?

Р.О. Васюков:
– Ми вже допомогли працевлаштуватися багатьом з них. Не залишимо наодинці з проблемою нікого.
Здається, що ми обговорили всі питання, але це не значить, що проблему вичерпано. Незабаром, як повідомив М.А. Анчербак, матеріали будуть розглянуті в суді. Він і розставить всі точки над «і».

Йосип СТРУК
НА ЗНІМКУ: На маршруті № 1 тепер з’явилися і нові «Еталони».

Сообщение:

*

НОВОСТИ