«Відрізана» надія

Ще за радянських часів у Миколаївській області курсувало декілька потягів, котрі дотепники ласкаво прозвали «фантомасами». Хоч і без шику, але сільські мешканці мали змогу досить швидко і, що найголовніше, за помірну плату дістатися обласного центру чи сусідніх міст і районів, а городяни, зі свого боку, – доїхати до дачі чи городу. Проте, схоже, незабаром сама ідея пасажирського залізничного сполучення здаватиметься мешканцям окремих районів Миколаївщини суцільною фантастикою.

У жовтні 2011 року багато ЗМІ повідомляло про наміри «Укрзалізниці» скоротити частину рейсів. Уже тоді багато хто з пасажирів обурювався самою такою перспективою. Натомість транспортники передусім кивали на економічну недоцільність таких маршрутів. А про людей подумали? Вже починаючи з листопада минулого року, коли замість звичних поїздів пасажири побачили порожню колію, сільські мешканці на своїй шкірі відчули всю сутність таких «реформ».

Поготів постраждали від реформаторського запалу високих столичних начальників жителі Березнегуватського району, які проживають неподалік від залізниці. Донедавна залізничне сполучення було для селян своєрідною дорогою життя: через відсутність автомобільних шляхів з твердим покриттям в осінньо-зимовий період дістатися «великої землі» можна було, лише сівши по поїзд Миколаїв – Кривий Ріг або ж Миколаїв – Москва. Та перший із названих рейсів узагалі відмінили, а другий пустили іншим маршрутом, чомусь обминувши Березнегуватський район.
 

«У результаті, – написали до редакції жителі сіл Лепетиха, Веселе, Кавказ, Новоросійськ, Червоний Яр Лепетиської сільської ради (всього – 1800 підписів), – ми залишилися «відрізаними» від обласного центру. Тепер знищена остання надія доїхати залізницею до міст Миколаєва, Херсона, Кривого Рогу, Снігурівки (туди до районної лікарні останнім часом звертається майже все наше населення). Як нам жити, як звертатися до лікарів, як мріяти про майбутнє наших дітей, про їхню подальшу освіту? Вибачте нас, але ми ще дихаємо, ми ще живемо, і наші діти навчаються в одній із кращих шкіл Березнегуватського району». Лишилися селяни й можливості бодай на дещицю поліпшити власне матеріальне становище: багато хто через безробіття та безгрошів’я тримав на власному обійсті корів і всіляку живність, а потім продавав молоко і м’ясо у найближчих містах, щоб мати копійчину та прогодувати власні сім’ї. Тепер усім цим планам – зась.

Куди тільки не зверталися зі своєю бідою сільські мешканці, але віз, точніше, поїзд, і нині там – у тупику на приколі. Нічого не дало й звернення Лепетиського сільського голови Лариси Савіцької до Головного пасажирського управління «Укрзалізниці». Столичний чиновник в офіційній відповіді повідомив, як відрубав: відміна рейсу відбулася «у зв’язку з відсутністю прямого пасажиропотоку, фізичним зношуванням рухомого складу, збитковістю поїзда № 628/627 Миколаїв – Кривий Ріг».

Отже, залізничне начальство вирішило зекономити. Але на кому – на простих селянах та їхніх дітях? І для чого тоді було викидати мільйони бюджетних гривень на шикарний ремонт вокзалу станції Березнегувате, адже ця будівля через відміну поїздів нині простоює без діла? 2010 року, коли здавали оновлений вокзал, сюди навезли чимало журналістів, перерізали червону стрічку, говорили багато красивих слів. А що у підсумку?.. От і не вір після цього балачкам про те, що на будь-якому будівництві «відмиваються» значні бюджетні кошти.

Принагідно виникає наступне запитання: чи не доцільніше було марнотратно витрачені на реконструкцію вокзалу мільйони спрямувати на ремонт і оновлення рухомого складу?

Загалом, викликає щонайменше подив саме твердження про нібито збитковість поїзду Миколаїв – Кривий Ріг. Зізнаюсь, декілька разів самому доводилося «штурмом брати» вагон криворізького потягу, коли їхав у справах до Херсона чи Снігурівки. То чому б залізничному начальству не поцікавитися: хто і яким чином збирав гроші за проїзд з пасажирів некінцевих станцій, і чи всі кошти потрапляли до каси підприємства? І ці запитання, як і всі попередні, не є риторичними.

Я більш ніж переконаний: Президент Віктор Янукович, оголосивши в країні курс кардинальних реформ, зовсім не мав на увазі те, як здійснюватимуть «реформування» посадовці «Укрзалізниці». Тож хочеться запитати: Україна в нас існує для людей чи для окремих чиновників?..

Андрій ТЮРІН
НА ЗНІМКАХ: останній рейс поїзда-«фантомаса»; відкриття вокзалу в Березнегуватому.

Комментарии:

  1. natalia:

    На цьому потязі Кривий Ріг -Миколаїв, або Московському ми їздили в Херсон з Кривого Рогу до подруги, а вона завжди на проводки приїжджала в Кривий Ріг. А цього року як? Що робити? Таке враження що AZZARA шукає, як би ще нашкодити українцям, може повиздихають.

Сообщение:

*

НОВОСТИ