Як автотрансінспекція селян без автобуса залишила

Більше двох з половиною тисяч мешканців сіл Ганнівка та Новохристофорівка Новобузького району ось уже понад два місяці не мають змоги скористатися транспортними маршрутами, що з’єднують їх населенні пункти з обласним центром. Натомість відносини перевізника із контролерами з Головавтотрансінспекції чим далі, тим більше нагадують «розмову сліпого із німим». Чому не можна знайти порозуміння та хто винен у ситуації, через яку страждають прості люди, намагався розібратися кореспондент «РП».

Стоп,  машина!

Рух маршрутного автобусу Миколаїв – Ганнівка (Новобузький район) припинився 8 червня, коли підприємця Михайла Блінова оштрафували за роботу без ліцензійної картки та звинуватили у відсутності медичних оглядів водія передрейсом. Перевізник, не бажаючи платити за, на його думку, несправедливо нараховані штрафи, звернувся до суду й, відповідно, відмінив рейси, щоб не наражатися на подальші претензії. Як підсумок – мешканці Ганнівки, Новохристофорівки та ще кількох сіл Новобузького району залишилися без зручних транспортних маршрутів, що напряму з’єднували їх населені пункти із Миколаєвом. Роками люди мали можливість зранку дістатися до обласного центру, у них було достатньо часу, щоб зробити всі справи та ввечері повернутися додому. Такий порядок влаштовував усіх: і жителів, і перевізника, і місцеву владу.

До речі, Михайло Блінов працює у Новобузькому районі на маршрутах Миколаїв – Ганнівка та Миколаїв – Новохристофорівка вже більше 20 років, а автотранспортним бізнесом займається майже три десятиліття. Тут його добре знають, а він враховує в роботі всі потреби та побажання земляків. Наразі налагоджений транспортний зв’язок із областю порушений, що створює для людей чимало незручностей: добиратися до Миколаєва вони можуть лише з пересадкою у Новому Бузі, причому із суттєвою для селянського гаманця доплатою за міжобласне сполучення. Та й часу на подорож витрачається істотно більше. Додаткова складність: пересідати доводиться зазвичай із вантажем, що завжди буває нелегко. Кого це не влаштовує, їздить на попутках, – але це значно дорожче.

За два місяці, поки «прямий автобус» не їздить, багато справ сільських жителів залишаються невирішеними: хтось не може відвідувати у миколаївських лікарнях родичів, комусь треба оформлювати документи, хтось не може зробити необхідні покупки. Тільки сільський житель може оцінити, наскільки життєво необхідним і важливим є зв’язок із навколишнім світом.

Претензії  і  штрафи

У травні на законне прохання М. Блінова поновити ліцензійну картку у Територіальному управлінні Головавтотрансінспекції він отримав категоричну відмову: картку не можемо видати, тому що не скінчилася дія попередньої.

Треба зазначити, що за поновленням картки Блінов все-таки вчасно звернувся до Сергія Погрібного, який на той час очолював Територіальне управління Головавтотрансінспекції. Дія ліцензійної картки закінчилася 25 травня. Але у тимчасовому талоні, який використовується разом із карткою, була помилка: сам Блінов, заповнюючи «Список транспорту», помилково та ненавмисно вказав строк дії тимчасового талону – до 26.06, тобто на місяць пізніше. Через це і закрутилася «карусель»…

8 червня на маршруті Блінова була проведена перевірка з «пристрастю»: автобус, який їхав з пасажирами, затримали та перевіряли протягом 50 хвилин! Перевіряльники – співробітники Головавтотрансінспекції та ДАІ Новобузького району – склали протокол, у якому до водія висувалося кілька претензій: неналежне зберігання автомобіля, відсутність медоглядів у с. Ганнівка, а головне, співробітники ДАІ виявили, що строки дії картки та талона не співпадають! Дивно, що цього не помітили у Головавтотрансінспекції, де, звичайно, повинні бути всі дані на автотранспортні засоби. Тепер же Блінова співробітники ДАІ звинуватили у тому, що картка… прострочена!

Здавалося, відтоді, коли з’ясувалося, що вийшло непорозуміння, можна було б поновити Блінову ліцензійну картку та надати можливість працювати. Але ж у Головавтотрансінспекції були інші наміри… На Михайла Блінова розпочали справжнє цькування, вишукуючи все нові і нові «порушення закону», накладаючи все нові штрафи та погрожуючи взагалі відібрати ліцензію.

Блінов звернувся до суду. До речі, представники Головавтотрансінспекції не поспішали на засідання, усіляко затягуючи розгляд справи, через що рішення було прийняте лише 8 серпня. Підприємець довів свою правоту: суд скасував відмову у видачі ліцензійної картки та зобов’язав Головавтотрансінспекцію видати картку, датовану 25 травня.

Коли матеріал готувався до друку, Михайло Блінов зробив черговий візит до Головавтотрансінспекції, де зустрівся із нинішнім виконуючим обов’язки керівника – Валерієм Черновим. Підприємець прийшов до нього із постановою Миколаївського окружного адміністративного суду про відновлення своєї ліцензійної картки. Втім позиція нового керівництва транспортного відомства залишилася незмінною: пан Чернов запропонував підприємцеві… подавати всі документи спочатку! Та ще й попередив, що Головавтотрансінспекція збирається це рішення суду, а також дії судді оскаржувати.

Що й казати – нескінченне замкнене коло! Не дивно, що у людини, яка хоче працювати чесно і законно, від того опускаються руки. Це, справді, нагадує якесь божевілля, коли чиновники усіх навкруги намагаються зробити дурнями, заплутати та відмахнутися від нагальних питань. Чи можливо після цього повірити у те, що співробітники Головавтотрансінспекції дбають (як і належить їм за службовими обов’язками держслужбовців) про потреби мешканців віддалених сіл Миколаївщини? Або переймаються труднощами, які самі створили для сумлінного перевізника?

А  автотрансінспекція проти…

У свою чергу, люди не мовчать, а намагаються усіма силами відстояти зручний для себе маршрут. Більше 200 підписів поставили вони під зверненням до голови облдержадміністрації Миколи Круглова. Клопотання до Новобузької районної ради направили сільські голови Баратівки та Новохристофорівки. Проблему обговорювали і з депутатом обласної ради Феліксом Ольшевським. Втім, поки що відповіді від обласної влади немає, а усі незручності залишаються до сьогодні.

Натомість у Територіальному управлінні Головавтотрансінспекції у Миколаївській області та Управлінні промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації зберігають просто олімпійський спокій. Їхнім співробітникам, напевно, невтямки, як у страшну спеку нинішнього літа було добиратися на перекладних до міста, адже самі чиновники пересуваються не інакше, як комфортними автомобілями. Як у приказці – ситий голодного не розуміє.

Розмовляти з приводу цієї напруженої ситуації в обох інстанціях погодилися дуже неохоче, а ще недавній начальник Головавтотрансінспекції Сергій Погрібний навіть кинув телефонну слухавку, коли журналіст нагадав про погоджену напередодні зустріч. Щоправда, у той же день, ввечері, до редакції буквально прибіг провідний спеціаліст відділу ліцензування Юрій Пилипенко із просторою відповіддю редакції про усі претензії до Блінова. Він обвинуватив перевізника в усіх «смертних гріхах». Причому, усі претензії співробітники інспекції майстерно «виявляли» одну за одною одразу після конфлікту з невидачею ліцензійної картки. Чи це випадково? До того ж дивно: яким чином підприємець працював без жодних нарікань протягом попередніх 20 років, чому ж інспектори досі нічого не помічали? Можливо, їм самим собі треба у цьому докоряти? Тоді, виходить, це справжня недбалість, та й годі!

Втім Юрій Пилипенко визнає, що Блінов працює добросовісно, але свої «чіпляння» до нього інспекція не припиняє. Більше того, Юрій Пилипенко і редакції погрожував судом, «якщо щось напишете не так», та неодноразово повторював, що «в юридичному відношенні він дуже підкований».

Юрій Петрович кілька разів нагадував про свою «високу посаду» державного службовця, який діє «виключно у межах чинного законодавства». Пилипенко називав безліч статей та законів. Причому дуже скоро стало зрозуміло: якщо підприємець Блінов всі вимоги старанно виконає, то він просто припинить свою роботу та піде з маршрутів, бо буде розорений. Чи буде краще від того мешканцям Новобузького району?

«Він  сам  не  хоче»

Здивував своєю позицією і начальник Управління промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації Едуард Волошинович: він впевнений, що Блінов просто… не хоче працювати. «Інакше чому цей перевізник не виходить на маршрути більше двох місяців?» – запитує Едуард Петрович. Хоча відповідь добре знає сам: Головавтотрансінспекція б’є підприємця по руках та не дозволяє працювати. Спочатку не видають картку та цькують перевірками, а потім дивуються, чому автобус не їздить.

Як доказ Едуард Петрович здалеку, не даючи у руки, показав журналістові лист Блінова до першого заступника губернатора Г. Ніколенка, де він просить закрити маршрути через те, що не має змоги працювати. Але при цьому Волошинович лукаво промовчав про причину такого прохання – упереджене ставлення до підприємця з боку автотрансінспекції, як вказує Блінов. Хіба можна не розрізнити небажання працювати та намагання підприємця добитися справедливості, захиститися від нападок чиновників? Блінова загнали у глухий кут, та ще й оголосили, що шукатимуть йому заміну.

Але ж справа не тільки у перевізникові. Дивно, що сам факт того, що понад два місяці без зручного транспортного сполучення залишаються дві з половиною тисячі мешканців Новобузького району, ні для Едуарда Волошиновича, ні для Сергія Погрібіного та Юрія Пилипенка не є суттєвим. Здається, навіть наявність масових скарг людей залишається для них порожнім потрясінням повітря. На відчайдушні звернення людей до влади в Управлінні промисловості та розвитку інфраструктури ОДА не вважають за потрібне вчасно відповідати: з червня у Едуарда Волошиновича знаходиться скарга мешканців Новобузького району, яка була адресована губернатору Миколі Круглову та опинилася за підпорядкованістю в управлінні. Ось така повага до народу, а також – до Закону про звернення громадян!

Натомість чиновників дуже цікавило питання: навіщо журналісту знадобилася інформація про цей конфлікт, які причини її дізнаватися? Що ж, відповідаю: насамперед хочеться зрозуміти: чого вони прагнуть своїми діями у відношенні до Блінова – ідеального виконання усіх вимог разом узятих, що просто межує з абсурдом, або знищення підприємця-перевізника та усунення його з маршруту?

Редакція направляє цей матеріал на реагування в Управління промисловості ОДА та Головавтотрансінспекцію та чекає відповідей на свої запитання, а також сподівається на мирне та законне вирішення конфлікту, що виник буквально з нічого – дрібної помилки у довідці, яку виявити та виправити на самому початку для професіональних працівників не складало ніяких труднощів.

Тетяна ФІЛІППОВА

Комментарии:

  1. Виталий:

    Якщо Погрібний це той пан, що працював в облДАІ, то мені зрозуміло з пів слова – любитель хабарів і дуже великий, По таким тюрма плаче, а не посада держслужбоця !

  2. Светлана:

    Большое спасибо всем ,кто принял участие в решении нашего наболевшего вопроса с автобусом Николаев-Анновка-Николаев и наши дети смогут без затнруднений и пересадок уже на 1 сентября попасть в Николаев нашим привычным транспортом.Большое спасибо вашей редакции,Блинову Михаилу Ивановичу и Ярош Андрею Владимировичу(водителю автобуса),который около 5 лет качественно обслуживает в любую непогоду наш маршрут!

  3. Игорь:

    Та да, Погребной – еще тот паразит на теле Николаевской области. Сперва в облГАИ беспределом занимался (если все вспомнить, то уголовник – это уже не про него), теперь в историю транспортного управления вошел. Специалист высшего класса!:) Уверен за всю историю его правления – это не единственный его “подвиг” и “прибавочная стоимость” на государственном поприще. Хвала предпринимателю, таких как он эти крысы уже не одного сожрали, и тем более он готов бороться за место под солнцем.

  4. Сергей:

    Вот, еще нашел интересный вариант http://www.infomarket.mk.ua/forum/viewtopic.php?p=29316#29316

  5. Харьковчанин:

    Бачили очка кого обирали у владу, тепер їжте, хоч подавіться.Який народ, такий і король, такі і його слуги – депутати, такі і його менти.

  6. АЛЛА:

    ТОТ ЖЕ САМЫЙ ГОЛУБОК

Сообщение:

*

НОВОСТИ