Символічна назва – символічна подія!

Конфликт, Новости

  13 Дек , 2012

Шостого грудня, у День Святого Миколая за європейським календарем, у румунському місті Констанца відбулася закладка кіля плавучого крана (поздовжньої балки нижньої частини судна, що є його головним кріпленням) на замовлення відомої миколаївської аграрної компанії «НІБУЛОН». Ця подія – результат контракту, підписаного 2 липня 2012 року, який є складовою реалізації масштабного інвестиційного проекту – відродження Дніпра та Південного Бугу як ключових судноплавних артерій України. Дуже символічно, що це судно (проект РОSS-901) отримало назву «Святий Миколай»!

Урочистість та гарний настрій присутніх на цій події не змогли зіпсувати ані запізнення через туман української сторони, ані дещо прохолодна та вогка погода. Церемонія заходу розпочалася з привітання виконавчого директора суднобудівного заводу «Santierul Naval Constanta» (SNC) пана Раду Русена, який нагадав, що історія суднобудівної верфі Констанци налічує понад 120 років.

«Цей проект зовсім не схожий на те, що ми до цих пір робили. Проте його реалізація повністю збігається із стратегією розвитку компанії, згідно з якою ми прийняли рішення – у разі відсутності серійних замовлень братися за спеціалізовані судна з підвищеним рівнем складності», – сказав Р. Русен.

За його словами, він і команда SNC були вражені високим рівнем фахівців, які працюють із заводом з боку «НІБУЛОНу», їх досвідом у сфері суднобудування, отриманим у ході реалізації проектів по будівництву інших плавзасобів компанії, а також фінансуванням і формуванням комерційної складової проектів.

«Ми працювали з різними фірмами. Але що я можу твердо сказати, ті стосунки, які ми розвинули разом з «НІБУЛОНом», заслуговують на найвищу оцінку професіоналізму», – заявив Р. Русен.

Президент SNC Георге Босанчеану при цьому додав, що судноверф серйозно зацікавлена в продовженні співпраці з компанією. «А поточний проект в обов'язковому порядку буде реалізований у строк», – завірив він.

Розробник проекту плавучого крана – миколаївська проектна організація «Торола Дизайн Групп», давній, надійний та перевірений часом партнер. Фахівці цієї установи вже розробляли для «НІБУЛОНу» проекти несамохідних суден та буксирів відповідно NBL-90 та POSS-115. Також у розробці проекту взяли безпосередню участь керівництво та провідні спеціалісти «НІБУЛОНу», які неодноразово відвідували румунський суднобудіний завод. Їх високий професійний рівень також не залишився непоміченим румунською стороною: пан Русен висловився про них так – «команда фахівців, які гідні свого керманича Олексія Вадатурського».

Раду Русен також відзначив сучасне високотехнологічне обладнання від понад п‘ятидесяти найкращих світових виробників, яке планується встановити на цьому плавзасобі. І це цілком істотно, адже будуть встановлені чотири дизель-генератори «Volvo Penta» (Швеція) по 420 кВт, приварне насичення «Marine Interior» (США), гвинто-рульові колонки «Schotel» (Німеччина), обладнання системи кондиціювання та вентиляції «Heinen & Hopman Engineering» (Голландія) та інше електро- та навігаційне обладнання.

Під час будівництва планується порізати 838 тонн сталі класу А. Палубне обладнання налічуватиме підйомний кран, якірні та счалочні лебідки, ланцюги, якорі та щогли. Він буде оснащений багатьма судновими системами: гідравліки гвинто-рульового комплексу, масляною, паливною, стиснутого повітря, прісної побутової і технічної води, баластно-осушувальною, стічною, газовипускною, СО 2, вентиляції, центрального обігріву, нафтовмісних вод, охолодження забортної води, водопожежною, охолодження прісної води, кондиціювання.

Будівництво судна проходитиме поетапно: різання металу, виготовлення суднових труб та суднових систем, вузлова та секційна зборки, формування корпусу, виконання конструктивності приміщень та її випробування, монтаж палубного обладнання, монтаж ізоляції та металевої зашивки, зашивка приміщень, насичення надбудови судна та житлових приміщень, фарбування палуб, монтаж електро- й електронавігаційного обладнання, обладнання систем, швартовні випробування, ходові випробування, передача судна замовникові. Завершення будівництва відповідно до контрактних зобов’язань – березень 2013 року.

Головні особи українсько-румунського проекту: Г. Босанчеану, О. Вадатурський, Р. Русен.
 

У своїй відповіді очільник «НІБУЛОНу» звернув увагу присутніх на те, що цього дня відбувається закладка 40-го судна флоту компанії! Олексій Опанасович сказав:

«На сьогодні, щоб виконати такий об'єм робіт, ми вимушені орендувати 7 малопродуктивних кранів, побудованих в 1950-х рр. Ні технологічно, ні з економічної точки зору вони нас не влаштовують. У нас досі у басейні Миколаївського порту і Одеси працюють крани з продуктивністю 2000 тонн у добу. Наш один зможе замінити до 10 типових кранів, працюючих на українському ринку. Тому ми прийняли рішення будувати власний кран, який допоможе нам досягти мети і довести перевезення зернових по Дніпру і Південному Бугу до 3 млн. тонн у рік», – відмітив О. Вадатурський.

Олексій Вадатурський також з прикрістю зробив зауваження з приводу того, що компанія не змогла доручити такий проект миколаївським або іншим українським підприємствам. Адже абсолютна більшість вітчизняних суднобудівних заводів сьогодні не мають технічних і кадрових можливостей, щоб реалізувати проекти такого рівня складності, зазначає гендиректор «НИБУЛОНу».«Суднобудівні підприємства в Україні простоюють, відбувається часта зміна менеджменту, їх фінансовий стан нестійкий. Тому взятися за складні замовлення вони не здатні і це ризик, перш за все, для замовника. При цьому дивно, що власники румунського підприємства значно більше зацікавлені в тому, щоб працювати за профілем і будувати судна, ніж українські заводи», – додав О. Вадатурський.

За його словами, поміж претендентів на будівництво найбільшого в регіоні плавкрана, у румунського підприємства були конкуренти не лише серед українських суднобудівних заводів, але і серед інших європейських країн – Німеччина, Словаччина, Польща. «Але, щоб не втрачати загальний темп будівництва нашого флоту і враховуючи різні чинники – ціна, вартість і можливості різних суднобудівних підприємств Європи і України, ми прийняли для себе оптимальне рішення – будувати в Румунії. Тут ціна, якість і терміни нас повністю влаштовують», – резюмував О. Вадатурський. За його словами, компанія вимушено пішла на цей крок, оскільки не зустріла зацікавленості в співпраці з боку вітчизняних суднобудівників, хоча будівництво буде відбуватися під наглядом Українського реєстру судноплавства.

Під час огляду акваторії румунської верфі журналістам вдалося поспілкуватися з президентом заводу SNC Георге Босанчеану, який, звертаючись особисто до Олексія Опанасовича, розповів про усі переваги суднобудівної галузі на його підприємстві, зупинившись, зокрема, на будівництві танкерів. Він відзначив, що одинадцять одиниць таких сучасних суден входять до складу власного флоту його фірми. Окрім будівництва, завод займається ремонтом та реконструкцією суден, приділяючи окрему увагу високому рівню дизайну. Пан Босанчеану висловив надію на подальшу співпрацю з миколаївською компанією та отримання замовлень на будівництво інших суден.

Олексій Опанасович, у свою чергу, розповів про придбання у серпні поточного року основних фондів та майнового комплексу Миколаївського суднобудівного заводу «Лиман», який тепер отримав нову назву «Суднобудівно-судноремонтний завод «НІБУЛОН» і з часом стане справжньою суднобудівною верф’ю. Зараз проводяться проектні роботи для визначення повної картини реконструкції та переоснащення застарілих потужностей заводу, а потім розпочнеться реконструкція безпосередньо підприємства. Кінцева мета – забезпечення ремонту, технічного обстеження одиниць флоту компанії з довжиною суден до 150 м, а також створення технологічної лінії з будівництва суден тоннажністю до 5 тисяч тонн – для подальшого розвитку логістики підприємства. Ця програма розрахована на п’ять років. Керівник миколаївської компанії розповів, що власний флот «НІБУЛОНу» сьогодні налічує 28 несамохідних суден загальним дедвейтом 131080 тонн; 7 буксирів; сучасний потужний земснаряд виробництва Фінляндії, але ця кількість буде з часом лише збільшуватися. У найближчих планах – будівництво на власній верфі 12-ти несамохідних суден, 6-ти мілкосидячих буксирів-штовхачів, 10-ти самохідних суден типу «Волго-Дон макс»!

Закладка – відбулася.
 

У ході цієї бесіди виявились цікаві речі. Так, румунська верф розташована на ділянці загальною площею 80 гектарів, а колишній миколаївський ЧСЗ мав 340 гектарів! При огляді акваторії верфі гостям продемонстрували потужні (близько 100 тис. тонн) складські приміщення для зернових та інші промислові забудови, деякі з них є справжніми історичними пам’ятниками. Усі ми були приємно здивовані чистотою водної поверхні, зеленою територією, великою кількістю суден, які розташувалися біля причалів, чималою чисельністю зайнятих кожен своєю справою працівників заводу.

Та повернімося до основної теми нашої розповіді. Унікальність цього плавучого крана забезпечується можливістю виконання вантажно-розвантажувальних робіт при висоті морської хвилі до 1,5 м і силі вітру до 20 м/сек. Таким чином, він може працювати при досить складних погодних умовах! Довжина плавзасобу – 52,3 м, ширина – 22, осадка (порожнім) – 2 м, водотоннажність – близько 2000 т, швидкість – до 4 вузлів. Місткість ковша – 60 тонн. Виліт стріли – 32 м дозволить завантажувати або розвантажувати крупнотоннажні судна типу «PANAMAX». Виробнича потужність за добу становитиме 20 тис. тонн на відміну від звичайних кранів, у яких цей показник – 2000 тонн! До речі, для експлуатації Південного Бугу і безпечного використання мілкосидячих буксирів керівництво компанії «НІБУЛОН» планує провести днопоглиблювальні роботи в Миколаївській області вартістю 70 млн. гривень. У цих планах також і проведення комплексних заходів по очищенню русла Дніпра від скальних ґрунтів, що забезпечить безпеку судноплавства і проходження суден з великою осадкою. І, звичайно, не можна не сказати про проект реанімації пасажирських перевезень вітчизняними річками, що буде здійснено шляхом будівництва пасажирських суден.

Будуючи такий об'єкт, компанія «НІБУЛОН» продемонструвала, що є дійсно підприємством світового рівня, особливо підкреслив А. Вадатурский.

«Ми не лише поставляємо зерно на зовнішні ринки і забезпечуємо продуктами харчування за Продовольчою програмою ООН. Ми також створюємо робочі місця в Україні і Європі, замовляючи будівництво нових сучасних суден. Нас фінансує ЄБРР і першокласні фінансові інститути світового рівня, 60 провідних постачальників устаткування надають нам свої комплектуючі і технології. Та, попри це, наш кран зводитиметься під контролем Українського реєстру судноплавства, працюватиме в Україні і ходитиме під українським прапором», – наголосив генеральний директор компанії.

Будівництво плавучого крана завершить черговий етап національного проекту з відродження Дніпра і Південного Бугу як ключових судноплавних артерій країни. Цей проект реалізується, незважаючи на невиправдану бюрократичну тяганину з боку окремих органів центральної влади. Адже, всупереч прямих вказівок перших осіб держави про надання проекту з відродження судноплавства статусу «національного», відповідні рішення на рівні чиновників так і не були прийняті. Подолання труднощів «на марші» і реалізація складних, але важливих завдань, як в аграрному секторі, так і суднобудуванні, будівництві, логістиці – виразно підкреслює лідерські позиції компанії і бажання її керівництва у впертій боротьбі підвищувати благополуччя України.

Не дивно, що один з вітчизняних лідерів як у аграрному секторі, так і з нарощування тоннажу та оновлення флоту – компанія «НІБУЛОН» оголошує для себе 2013 рік як РІК СУДНОБУДУВАННЯ!

Залишається тільки радіти, пишатися нашими земляками та сподіватися, що їхні проекти коли-небудь повернуть Миколаївщині звання корабельного краю!

Виктория ГОНОРАЦКАЯ,
фото предоставлены компанией «НИБУЛОН»

Сообщение:

*

НОВОСТИ