Різдвяний тур до мальовничого Прикарпаття

Новости, Общество

1 Фев , 2013

Справді казковими, дивовижними видалися зимові канікули для майже півтора десятка рибаківських школярів. На Різдвяні свята хлопці та дівчата з приморського села разом з двома дорослими – вчителями місцевої школи Г.Г. Чудіним та І.І. Моторним – здійснили захоплюючу подорож до краю смерек і трембіт, Івано-Франківщини. Мета поїздки – зближення однолітків з різних куточків України, ознайомлення з традиціями та культурою галичан, просто цікавий та пізнавальний відпочинок.

6 січня делегація приморського краю на мікроавтобусі сільської ради вирушила у такий довгоочікуваний тур. У Південній Пальмирі рибаківці пересіли на поїзд, а вже рано-вранці перед очима постав він – омріяний, незвіданий досі, загадковий для них регіон. Величні гори і швидкоплинні гірські річки, греко-католицькі храми та архітектура, люди, що розмовляють неповторною колоритною говіркою, – Гуцульщина ж-бо! Все це та багато іншого неабияк здивувало школярів з Миколаївщини, які побували на Галичині вперше. А чи не найбільше вразила гостинність місцевого люду, відкритість та релігійність.

…На пероні вокзалу у Франківську гостей з Півдня України вже зустрічала приймаюча сторона. Ще якась година з гаком у теплому автобусі за знайомством та спілкуванням промайнула непомітно, і ось кінцева точка маршруту – село Старуні Богородчанського району Івано-Франківської області. А втім, власне, ось якими спогадами та враженнями поділилися з читачами «РП» самі діти.

«Я проживала в родині, де було двоє дітей. – написала в листі до редакції Свєта Чудіна. – Мені дуже сподобалося село, гори, ліс, сім’я, де ми жили разом із моєю сестрою Настею. Дні промайнули непомітно – ми ходили колядувати, грали в теніс та волейбол, ліпили снігову бабу, відвідували музеї. В мене з’явилося багато нових друзів. За цю подорож я вдячна сільському голові Віктору Івановичу Бізікову».

«Коли ми приїхали до села, нас уже чекали сільський голова, директор школи та сім’ї, в яких ми потім жили, – додає учениця 10-го класу Рибаківської ЗОШ Ганна Токар. – Перший день ми знайомилися з родинами, місцевими традиціями, а увечері разом із місцевими дітьми ходили колядувати. Ми навчилися співати нові для нас колядки.

Другого дня ми вирушили до Маняви, де побачили замерзлий водоспад. Також відвідали чоловічий монастир, в якому покоїться тіло відомого українського гетьмана Івана Виговського. У монастирі нас нагодували, було дуже смачно!

Наступного дня ми побували на відомому гірськолижному курорті «Буковель». Було весело, всі грали в сніжки. А ввечері відвідали дискотеку й навчилися танцювати українські танці та співати коломийок».

У програмі перебування рибаківських дітлахів на Івано-Франківщині було також відвідання музеїв, екскурсія по обласному центру, інтерв’ю місцевому телеканалу. І ще багато-багато інших цікавих подій та вражень. А нагадувати про чудовий галицький край їм ще довго будуть численні сувеніри та подарунки, що їм презентували їхні нові друзі.

Варто сказати, що поїздка рибаківських школярів відбулася за сприянням керманичів двох сільрад – Рибаківської з Миколаївщини (Віктора Бізікова) та Старунської з Івано-Франківщини (Івана Мосюка). У планах нових побратимів – ще одна зустріч у гуцульському краї, на свято Великодня. Зі свого боку, рибаківці запросили галичан завітати до морського узбережжя влітку, в розпал оздоровчого сезону.