Якщо у вас у квартирі газ

Щоденне використання блакитного палива – газу – вже давно увійшло в наше життя. Не дивно, що запитання від читачів, які надходять до нашої редакції, є спільними для абонентів газової служби усіх категорій. Ми звернулись до голови правління ПАТ «Миколаївгаз» Богдана Стегнія з проханням прокоментувати ключові аспекти у роботі структур підприємства та відповісти на нагальні запитання споживачів.

– Богдане Станіславовичу, які основні засади роботи Вашого підприємства?

– Головне наше завдання – безаварійне та безперебійне забезпечення населення, комунально-побутових споживачів та промислових підприємств народного господарства природним та скрапленим газом.

У цій роботі ми керуємось державними законодавчими документами, зокрема, Постановою Кабінету Міністрів України № 2246 «Про затвердження Правил надання населенню послуг з газопостачання». Особлива увага приділяється якості наданих послуг та виконанню усіх пунктів договору, що укладається з кожним абонентом. До речі, деякі аспекти саме договірних відносин і хотілося б роз’яснити шановним читачам.

– Деякі абоненти не до кінця розуміють процедуру проведення щорічного перерахунку.

– Розрахунок населення за спожитий газ здійснюється за роздрібними цінами для чотирьох категорій абонентів, залежно від обсягів споживання, які встановлено НКРЕ за показами газових лічильників, або у разі їх відсутності – за нормами споживання природного газу. Відповідно до вищеназваної Постанови щорічно першого січня проводиться перерахунок оплати вартості газу залежно від обсягу використання його у попередньому році. Таким чином абоненти можуть переходити з однієї цінової категорії до іншої. Так, якщо абонентом перевищено обсяг використаного газу у порівнянні з попереднім роком, він зобов’язаний протягом трьох місяців сплатити газопостачальному підприємству різницю вартості. І навпаки, у разі зменшення обсягу газу ця різниця залишається на особистому рахунку споживача та зараховується як попередня оплата.

– Одне з найпопулярніших запитань – що може стати причиною відключення абонента від газопостачання?

– Згідно з тією ж Постановою Кабміну, газопостачання припиняється у разі: проведення планово- профілактичного обслуговування або ремонту систем газопостачання; ліквідації наслідків аварії газової системи; порушення споживачем строків оплати за надані послуги з газопостачання; самовільного використання газу; самовільного підключення газових пристроїв до системи газопостачання; зривання або пошкодження пломб на запірних пристроях або лічильниках газу; порушення споживачем Правил безпеки систем газопостачання, що створює загрозу виникнення аварійної ситуації; подання споживачем письмової заяви про відключення від газопостачання; відмови споживача від встановлення лічильника газу з ініціативи та за кошти газопостачального підприємства.

– Наступне запитання стосується саме втручання у роботу газових лічильників. Яким чином здійснюється їх перевірка, які заходи вживаються у разі виявлення пошкодження або втручання у ці прилади обліку?

– Кажучи професійною мовою, повірка (перевірка) лічильників – це обов’язкова процедура для всіх категорій споживачів, яка проводиться не рiдше одного разу на 8 або на 5 років, залежно від моделі приладу. Підкреслюю, періодична повірка, технічне обслуговування або пов’язаний з цією процедурою ремонт лічильників здійснюється за кошти газорозподільного підприємства. Процедура повірки виконується спеціалістами держпідприємства «Миколаївстандартметрологія» на обладнанні ПАТ «Миколаївгаз». Також можливі і позапланові перевірки, наприклад, у разі виникнення сумнівів з боку фахівців газового господарства щодо втручання в роботу приладу. Тоді створюється комісія, до складу якої входять два представники наших служб і один – державний повірник, а саме – представник ДП «Миколаївстандартметрологія». Також має бути присутній сам власник лічильника або його довірена особа. Згідно з тією ж Постановою, у разі підтвердження факту пошкодження лічильника газу з вини споживача останній відшкодовує вартість перевірки, ремонту та встановлення нового лічильника. Зауважу, що в 25 відсотках таких випадків факти втручання в роботу приладів обліку за результатами експертизи не знаходять підтвердження.

– Дякуємо, що відповіли на всі сьогоднішні запитання. Можливо, у Вас є що додати нашим читачам – користувачам газу?

– Головне – завжди дотримуватися та виконувати Правила безпечного використання газу та газових приладів у побуті, пропаганду яких ми регулярно проводимо серед населення нашої області. На жаль, випадки порушення цих правил періодично трапляються через необережність, неуважність споживачів або через їх безвідповідальне ставлення до вимог безпеки. Тому вважаю доцільним ще раз нагадати основні правила, які має знати та виконувати кожен, хто користується газом.

• Ні в якому разі не можна залишати без нагляду працюючі газові прилади, використовувати їх не за призначенням (наприклад, сушити білизну над газовою плитою або опалювати нею приміщення).

• Категорично забороняється самовільно встановлювати чи ремонтувати газове устаткування або користуватися несправними газовими приладами. Необхідно викликати спеціаліста газового господарства.

• Не дозволяйте дітям молодше 12 років, особам з психічними розладами або у стані алкогольного сп’яніння користуватися газовими приладами.

• Забороняється вмикати газові колонки або котли у разі відсутності тяги у димоході.

• У випадку виявленні запаху газу негайно дзвоніть до аварійної служби за телефоном 104!
Бажаю, щоб газ створював у ваших оселях лише тепло та затишок!

Підготувала Вікторія ГОНОРАЦЬКА

Сообщение:

*

НОВОСТИ