Читач – газета: ви запитували?

Новости, Общество

  20 Июн , 2013

У зверненнях до редакції на нинішньому тижні вже традиційно переважали запитання стосовно роботи житлово-комунальної сфери та транспорту.

Жителька Намиву Осипенко Т.Г. повідомила про «дрібницю», яка перетворилася для неї у справжню проблему: ЖЕКи не працюють по суботах, тому встигнути у робочий час, щоб взяти будь-яку довідку або поміняти абонентську книжку, у неї не виходить. Сама Тетяна Григорівна перебуває на роботі з 8 год. 30 хвилин і до п’ятої вечора, отже, для візиту до ЖЕКу їй доводиться відпрошуватися з роботи. Читачка запитує: «Чому житлово-комунальні підприємства встановили такий незручний графік роботи?».

О.М. Гапчук, заступник начальника Управління житлового господарства Департаменту ЖКГ Миколаївської міської ради:

– По-перше, ніхто не відміняв п’ятиденний робочий тиждень і два вихідні дні, якщо вони не переносяться через свята. Приватні житлово-комунальні підприємства самі встановлюють режим роботи, зазвичай у будні з 8 до 17 години. У житлово-комунальних підприємствах Миколаївської міської ради по суботах ведуть прийом начальники, інженер. Крім того, в усіх ЖЕКах є два прийомні дні, як правило, це вівторок і четвер, коли довідки можна брати до 18 год.

Іван Петрович Маруленко, мешканець багатоквартирного будинку з м. Миколаєва, запитав: «Хто і за які кошти повинен робити косметичний ремонт у під’їздах?».

О.М. Гапчук, заступник начальника Управління житлового господарства Департаменту ЖКГ Миколаївської міської ради відповів, що такий ремонт називається поточним, і кошти на нього закладені у житлово-комунальних тарифах з утримання будинку, причому розрахунки відрізняються у різних ЖЕКах у залежності від класу будинків. Для проведення ремонту мешканці під’їзду повинні написати заяву на ім’я начальника житлово-комунального підприємства. Будинок включають у план проведення ремонтів у порядку черговості. ЖЕК виконує ремонт не більше ніж на 10% площі під’їзду.

Як пояснили кореспонденту у ТОВ «Забота», куди він звернувся із таким же запитанням, ремонт у цьому ЖЕКу виконується на 20% від загальної площі, тобто це – вхід до будинку, перший та другий поверхи. Усю іншу площу працівники ЖЕКу ремонтують також, але мешканці будинку забезпечують їх будівельними матеріалами – купують за свої кошти.

Олена Сергіївна Іванова проживає на проспекті Миру у Миколаєві. У сім’ї є дві неповнолітні дитини. Останнім часом на домашній телефон по кілька разів на день надходять дзвінки від підприємства «Миколаївобленерго». Зазвичай, скаржиться Олена Сергіївна, телефонують тоді, коли діти сплять, це їм заважає, та й боргів у неї немає, є тільки поточна плата за користування електроенергією. Чи правомірні такі нагадування від підприємства у даному випадку?

На це запитання редакція отримала відповідь з інформаційно-консультативного центру ПАТ «Миколаївобленерго», звідки, до речі, на подібні запитання відповідають і абонентам обленерго.

– Правила користування електроенергією та розрахунків за неї встановлені розпорядженням Кабінету Міністрів України. Строк для розрахунків установлений з першого по десяте число кожного місяця. Якщо людина не розрахувалася у цей термін, то комп’ютер автоматично вибирає з переліку такі особисті рахунки, і абоненту починають нагадувати про заборгованість. Це нормальна практика багатьох підприємств, адже такі нагадування надсилають своїм клієнтам і «Укртелеком», і «Миколаївгаз», і тепловики. Телефонуємо протягом дня, але не пізніше 21 години, поки у базі даних зберігаються відомості про наявність заборгованості. Якщо люди дзвонять нам, то ми перевіряємо стан особистого рахунку та відключаємо автовідповідач.

Від редакції. Виходить, що ні в чому не винний абонент підприємства «Миколаївобленерго», який, до речі, вчасно оплачує рахунки, повинен вислуховувати по телефону нагадування про неіснуючий борг? У даному випадку людина нічого не порушила. Адже за законом у нас спочатку надається послуга, а потім вона оплачується. Схоже, що підприємство «Миколаївобленерго» вимагає від своїх абонентів оплати за ще не отриману і не спожиту електроенергію. До речі, так само робить і «Укртелеком», який до рахунків включає так званий аванс за користування послугами зв’язку, причому цю суму у рахунках вказують великим шрифтом (мабуть, щоб абоненти, особливо законослухняні пенсіонери, не розібравшись, розкошелювалися заздалегідь). Але жодний роботодавець не платить своїм працівникам зарплату наперед, чи не так? Погодьтеся, для того, кому доводиться по кілька разів на день вислуховувати такі повідомлення, це незаслужено, несправедливо та просто неприємно і сприймається людиною не інакше, як психологічний тиск. Але ж «Миколаївобленерго» користується своїм правом монополіста на ринку електропостачання та вважає можливим застосовувати такі сумнівні «форми роботи» з клієнтами.

Антоніна Петрівна з Березанського району запитує: «Що потрібно для того, щоб отримати ваучер на підвищення кваліфікації? Чи треба за нього платити?».

О. Димчишина, в.о. директора Миколаївського обласного центру зайнятості:

– Безробітні і працюючі особи віком старше 45 років, які не досягли пенсійного віку, мають страховий стаж не менше 15 років та вищу або професійно-технічну освіту, можуть звернутися до будь-якого районного центру зайнятості та отримати ваучер за умови, якщо протягом останніх п’яти років не проходили перепідготовку за рахунок коштів Фонду державного соціального страхування на випадок безробіття. Крім того, необхідно надати паспорт, трудову книжку або її копію, завірену роботодавцем, документ про освіту та реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код).

Вартість ваучера дорівнює вартості навчання, але не може перевищувати десятикратний розмір прожиткового мінімуму для застрахованих осіб і оплачується за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (станом на 1 червня 2013 р. максимальна його сума становить – 11 тис. 470 гривень).

У разі якщо вартість навчання перевищує максимальну вартість ваучера, громадянин особисто або його роботодавець можуть сплатити різницю.

Усі послуги служби зайнятості надаються безкоштовно!

В останні два тижні від мешканців Жовтневого району надходить багато нарікань на роботу маршруту № 76, до речі, єдиного, яким без пересадки можна дістатися із Жовтневого до центру Миколаєва. Валентина Карпова та кілька її сусідів надіслали до редакції колективне звернення з проханням розібратися у причинах незадовільної роботи маршрутників. Чекати маршрутки доводиться по 40-50 хвилин, машини їдуть переповненими і навіть не зупиняються на зупинках. Виїхати дуже важко.

Це запитання ми адресували заступнику начальника управління транспортного комплексу, зв’язку та комунікацій Миколаївської міської ради – начальнику відділу транспорту, зв’язку та телекомунікацій С.С. Проході.

– Зараз на підставі численних скарг, які до нас надійшли, ми здійснюємо перевірку транспортного підприємства «ПИК», яке працює на цьому маршруті, – пояснив Станіслав Сергійович. – Очолює його В.А. Мироненко. Керівник уже відповів нам, що «вживаються заходи» з наведення порядку на маршруті.

Цей маршрут «ПИК» виграв на конкурсі і отримав право працювати на ньому п’ять років. Маршрут довгий, для перевізників зручний, пасажирів тут завжди багато. Працює запланована кількість машин – 15 авто. Як пояснюють транспортники, ніякого резерву не залишається, всі автобуси вчасно виходять з автопарку. А потім з’являються черги на зупинках. Можливо, хтось із водіїв з’їжджає з маршруту. Не хочуть працювати або є якась інша причина, ми зараз з’ясовуємо.

Підготувала Тетяна Філіппова

Сообщение:

*

НОВОСТИ