Наповнюємо бюджет

На запитання «РП» відповідає начальник Головного управління Міндоходів у Миколаївській області Володимир Коломієць:

– Володимире Васильовичу, яких показників вдалося досягти за І півріччя 2013 року?

– Фахівці Міндоходів області працюють з представниками бізнесу на основі партнерських взаємовідносин. У кожному з них ми бачимо перш за все партнера, оскільки він є головною дійовою особою в наповненні дохідної частини бюджету. І як наслідок, платники податків повною мірою наповнюють бюджети всіх рівнів. Головним управлінням Міндоходів у Миколаївській області та Миколаївською митницею Міндоходів до бюджетів усіх рівнів за 6 місяців ц.р. забезпечено 2 млрд. 396,7 млн. грн., що на 338,1 млн. грн., або на 16,4 відсотка більше, ніж у аналогічному періоді минулого року.

До державного бюджету мобілізовано 433,7 млн. грн., додатково забезпечено 36,2 млн. гривень. По платежах державного бюджету, які контролюються Миколаївською митницею Міндоходів, зібрано 1014,9 млн. грн., додатково забезпечено – 229,9 млн. гривень.

Що стосується місцевих бюджетів, то працівниками Головного управління Міндоходів у Миколаївській області забезпечено позитивну динаміку порівняно з аналогічним періодом минулого року – перевиконання становило 108,2 відсотка, або 72 млн. гривень.

– Сьогодні підприємцям активно пропонують скористатися тим чи іншим сервісом, які суттєво спрощують процедуру отримання адміністративних послуг та скорочують час на обслуговування.

– Так, на допомогу підприємцям активно діють сучасні сервіси Міністерства доходів і зборів України. На офіційному веб-порталі Міндоходів запроваджено сервіси, якими сьогодні користується більшість платників податків. Найбільшим попитом користуються «Реєстр платників ПДВ», «Дізнайся більше про свого бізнеспартнера», «Пульс», «Анульовані свідоцтва платників ПДВ», «Електронна звітність», «База знань».

З липня 2013 року у тестовому режимі запрацював сервіс «Електронний кабінет платника податків» – він надасть можливість заощадити час платників податків та зменшити спілкування з представниками податкових інспекцій.

Головне управління Міндоходів області запровадило сервіс «Швидка податкова допомога», за допомогою якого керівництво відомства виїжджає до платників податків для надання консультаційної допомоги.

На Миколаївщині працює відділення реєстрації користувачів при Головному управлінні Міндоходів у Миколаївській області Центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів України та його 3 філії – у містах Южноукраїнську, Баштанці, Первомайську, де мож-на отримати безкоштовно ключі електронного цифрового підпису.

За період з 1 січня 2013 року по 11 липня 2013 року видано 5716 електронних цифрових підписів, у тому числі – 1093 юридичним особам та 4623 – фізичним особам.

– Яку роботу здійснює ваше відомство щодо виявлення фактів виплати заробітної плати «в конвертах» та неоформлених найманих працівників?

– Важливим напрямком роботи органів Міндоходів є організація контролю за виплатою реальної заробітної плати та легалізації зайнятості населення.

У результаті комплексу заходів, направлених на виявлення порушників законодавства, які здійснювали махінації з виплатою заробітної плати працівникам, до бюджету додатково нараховано 2322,1 тис. грн. і вже половину суми сплачено до бюджету.

За використання праці неоформлених найманих працівників, не нарахування та не перерахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету порушникам законодавства нараховано податку та штрафних санкцій у сумі 571,8 тис. гривень. Майже сто відсотків платежів уже надійшло до бюджету.

З легалізованої заробітної плати, виплаченої роботодавцями після офіційного оформлення працівників, до бюджету області додатково надійшло 442,5 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб.

– Це правда, що зараз значно скоротилася кількість перевірок підприємців?

– Ми мінімізували фіскальний тиск і запровадили ризикоорієнтовану систему. Головним критерієм відбору підприємств до перевірки є наявність у їх фінансово-господарській діяльності ризиків несплати належних платежів до бюджету.

Результатом нового підходу в роботі підрозділів податкового аудиту є те, що з кожним роком спостерігається скорочення кількості перевірок. До плану-графіку проведення документальних перевірок на І – ІІI квартали 2013 року включено 110 підприємств області, що на 42 відсотки менше, ніж за аналогічний період минулого року.

Переорієнтація податкового аудиту на виключно ризикові підприємства призвела до збільшення надходжень до бюджету. Так, за результатами контрольно-перевірочної роботи за І півріччя 2013 року до бюджету надійшло 23,2 млн. грн., що на 0,2 млн. грн. більше, ніж у минулому році (23,0 млн. грн.). Це свідчить про те, що ризикоорієнтована система себе виправдовує і є ефективною.

– Які подальші кроки назустріч платникам податків плануються в майбутньому?

– Враховуючи європейський досвід співпраці з бізнесом на основі надійного прогнозованого і рівноправного партнерства, Міністерство ціленаправлено працює над створенням нових сервісних послуг для платників податків.

Серед нововведень – розробка додаткового сервісу для платників податків – документальна електронна перевірка, яка надасть можливість самостійно коригувати подану податкову звітність без застосування податковими органами штрафних санкцій. Скористатися даним сервісом платники податків зможуть з 1 січня 2014 року.

До кінця року на території Миколаївської області, крім існуючих 10 Центрів обслуговування платників податків, запрацює 14 Центрів надання адміністративних послуг, які працюватимуть у режимі «Єдиного вікна» – громадяни в одному місці матимуть можливість отримати всі адміністративні послуги від органів влади, в тому числі від Міністерства доходів та зборів.

Також передбачається, що у режимі «Єдиного вікна» до кінця року громадяни матимуть змогу отримати спрощений доступ до адміністративних послуг на поштових відділеннях, що засвідчено меморандумом, який був підписаний між Укрдержреєстром та «Укрпоштою» 18 липня 2013 року. Представники Міністерства доходів та зборів України у Миколаївській області також будуть чергувати на пошті.

Ми готові обговорювати з бізнесом усі конструктивні пропозиції і враховувати ті з них, що не йдуть урозріз з інтересами держави.

– Дякуємо за розмову.
 

Сообщение:

*

НОВОСТИ