Порт «октябрьск»: сім футів під кілем

Згідно з Указом Президента України свято працівників морського і річкового флоту і військовослужбовців Військово-Морських сил України відзначається щорічно в останню неділю липня. З 2012 року День флоту України відзначається спільно з Днем Військово-Морського Флоту Росії.

Спецпорт «Октябрьск» – сучасне підприємство, золотий фонд якого складає високопрофесійний трудовий колектив. Порт традиційно посідає чільне місце з основних виробничих показників галузі й активно вишукує додаткові резерви для залучення в область нових вантажопотоків, збільшення перевалки та обробки різноманітних вантажів, що позитивно впливатиме на розвиток підприємства, відрахування податків до державного бюджету й заробітну плату працівників порту. Безсумнівним є те, що кожен працівник вносить свою вагому частку праці у загальний доробок трудового колективу, бо ж порт – це велика й дружна трудова сім'я, у якій все має бути до ладу, на високому, гідному рівні. Саме зусиллями портовиків сьогодні закладається довгострокова основа для успішної реалізації найважливіших стратегічних загальнодержавних задач, адже виконання поставлених завдань можливе тільки внаслідок тісної взаємодії та підтримки як працівників порту, так і керівництва галузі, що дозволить вивести потенціал порту «Октябрьск» на новий рівень, який відповідає вимогам економіки нашої держави.

 

Слід також зазначити, що Спеціалізований морський порт «Октябрьск» – єдиний військовий порт в Україні, який рік тому очолив Андрій Юрійович Єгоров. Людина у цій галузі не нова. До того ж у нього підібралася чудова команда однодумців, яка не боїться долати труднощі. Реформування галузі згідно з наказом Міністерства інфраструктури України № 158 від 14.03.13 на цьому підприємстві пройшло майже непомітно. Профспілкова організація завчасно потурбувалась про своїх людей і ніхто з них не постраждав.

– Ми зберегли всі соціальні гарантії для працівників порту, передбачені колективною угодою, – розповідає голова профспілкової організації Олександр Калошин. – Звичайно, важко було бухгалтерським та іншим управлінським працівникам, вони трудилися, можна сказати, цілодобово і провели колосальну роботу. Адже реформування передбачало не тільки зміну вивіски, а й розмежування балансу підприємства. Хочу подякувати в першу чергу керівнику порту Андрію Юрійовичу Єгорову та його першому заступнику Віталію Петровичу Крапиві за порозуміння. Всі соціальні питання були враховані, і ми не звільнили жодного працівника.
 

  • Довідка:

Спеціалізований морський порт «Октябрьск» розташований у північній частині Дніпро-Бузького лиману  на відстані 16 миль від Чорного моря. Він вважається одним з найсучасніших портів України.
СМП «Октябрьск» оснащений сучасними портальними кранами вантажопідйомністю до 40 тонн, автонавантажувачами від 1,5 до 25 тонн, ролл-трейлерами і тягачами. Він спеціалізується на переробці генеральних вантажів, вантажів у ящиках, пакетах, палетах і контейнерах, включаючи металопродукцію, колісну техніку, картон, ліс.
СМП «Октябрьск» має звичайні і спеціалізовані криті складські приміщення та відкриті майданчики для зберігання вантажів. У розпорядженні порту сім глибоководних причалів, загальна довжина яких 1,6 км. Навігація припустима цілий рік, але в зимовий період – только для суден, що мають Сертифікат льодового класу. Порт приймає судна завдовжки до 250 м, завширшки до 40 м і осіданням до 10,3 м.

 

Голова профспілкової організації також упевнений, що підприємство і надалі динамічно розвиватиметься, а люди, які тут працюють, будуть захищені у соціальному плані.

– Незважаючи на те, що сьогодні цілісне підприємство розділено на три окремі підрозділи – філія адміністрації спецпорту «Октябрьск», сам порт та колективне підприємство, створене на базі їдальні, ми не допустили розколу профспілки, – акцентує Олександр Борисович. – Як і раніше у нас залишилася одна профспілка. Ми вирішили, що всі умови колективних угод на новостворених підприємствах будуть не гірші, ніж були до реформування. Тобто гарантії соціального захисту людей залишаться на тому ж рівні.

Після трудового дня: бригада докерів-механізаторів.

Якщо проаналізувати економічний потенціал спецпорту, то він залишається на сьогодні високим. Плановий річний показник підприємства з відрахування податків до всіх рівнів державного бюджету – 107 мільйонів гривень. Варто зазначити, що ця цифра на п'ять мільйонів вища від минулорічного показника. І, судячи по всьому, реальна, бо порт динамічно й невпинно нарощує свої виробничі показники з перевалки народногосподарських вантажів. У цьому році заплановано переробити їх 2 мільйони 480 тисяч тонн. В основному це експортна продукція вітчизняних металургійних підприємств, частково транзитний і спеціалізований вантажі.

Працювати на такому підприємстві почесно і престижно. Тож не дивно, що згуртований колектив однодумців-професіоналів об'єднаний любов'ю до своєї справи, повагою до історії майже піввікового порту, який має почесні традиції й прагнення постійного вдосконалення. Головна умова для портовиків проста й водночас складна – працювати максимально ефективно, розцінювати інтереси підприємства як свої особисті, не зупинятися на досягнутому.

Добре працювати й гарно відпочивати

Голові профкому Олександру Борисовичу Калошину напередодні професійного свята ніколи глянути вгору, бо ж фактично вся організаційна робота – на ньому. Професійне свято для працівників порту – можливість не тільки поспілкуватися, а й порадіти один за одного. Традиційно отримають нагороди кращі з кращих – за багаторічну працю, особистий внесок у розвиток підприємства, високу професійну майстерність, активну участь у громадському житті колективу.

На підприємстві працює чимало сімейних династій. Це заохочується, оскільки батьки зацікавлені у тому, щоб діти підтримували сімейні традиції й напрацьовували батьківський авторитет. У традиціях порту шанобливо ставитися до ветеранів.

Лоцманська служба: заступник капітана Г. Усенко (ліворуч), старший капітан портового нагляду В. Рязанцев
та старший лоцман А. Кандидатов.

– Якщо перераховувати прізвища кращих з кращих, буде досить довгий список, – жартує профспілковий лідер. – Це й ветеран Олександр Масалаб, бригадири докерів Олександр Жайворонок, Роман Колиняк, Василь Лавренюк, тальман Катерина Абламська, водії Віктор Кострубов, Олександр Горбатюк. Можна цей список продовжувати й продовжувати. Та взяти хоча б прибиральницю Тамару Черьомушкіну: працьовита, невгамовна. Просто кожен має любити свою справу й виконувати її професійно.

Адміністрація підприємства разом з профкомом приділяють велику увагу нагальним кадровим питанням, вихованню гідної молодої зміни у традиціях базових цінностей порту. Створена і активно запрацювала рада молоді, паралельно включилася у роботу рада ветеранів. Тісна взаємодія поколінь дає певні позитивні результати.

– Цього року, як і раніше, за профспілкові кошти безкоштовно оздоровляються на Чорноморському узбережжі двісті ветеранів, – з гордістю розповів Олександр Калошин. – Ветерани щиро вдячні за увагу й чудову нагоду побувати на морі. Є де провести час з користю для здоров'я й молодим працівникам порту. Користуються чималою популярністю спортивні змагання, зокрема футбольні матчі (порт має свою футбольну команду «Водник-Октябрьск»), змагання з настільного тенісу, гра у доміно. Близько ста працівниць порту регулярно відвідують плавальний басейн та ходять на заняття з аеробіки. Реконструйовані побутові кімнати для докерів-механізаторів: придбано холодильники, кулери для охолодження очищеної питної води, кондиціонери, мікрохвильові печі. Ці кімнати тут називають «кают-компаніями». За морською термінологією.

Портовики, особливо молодь, із задоволенням беруть участь у різнопланових заходах, які організовує адміністрація та профспілковий комітет підприємства.

– Недавно у нас був проведений конкурс профмайстерності серед кранівників та водіїв навантажувачів, – ділиться враженнями докер-механізатор Іван Сисоєв. – У ньому брали участь досвідчені фахівці. Переможцям виплачувались солідні премії: за перше місце – 3 тис. грн., друге – 2 тис. грн., третє – 1 тис. грн., четверте – 500 грн. і п’яте – 250 грн. Я посів третє почесне місце, а перше місце одержав докер Антон Колихалов.

До речі, Іван Сисоєв працює на підприємстві вже більше 8 років. Сьогодні він заступник бригадира бригади докерів-механізаторів № 1.

У постійному розвитку

Днями у Миколаєві побував заступник міністра інфраструктури України Дмитро Демидович. Головним підсумком цього візиту стало підписання Меморандуму про співробітництво між Міністерством інфраструктури України, Миколаївською обласною державною адміністрацією, Державною адміністрацією морських портів України, СМП «Октябрьск» та ТОВ «Транс Юкрейн».

Згідно з документом, у Миколаївському спецпорту «Октябрьск» здійснюватиметься великомасштабний інвестиційний проект з перевантаження нафтопродуктів.

Дмитро Демидович назвав цю подію «історичною для морської галузі України, для Миколаївської області та Миколаївського регіону».

Як пояснив він журналістам, змістом цього важливого документа є домовленість між приватним інвестором – українською компанією «Транс Юкрейн» та спецпортом «Октябрьск».

«Ми підписали Меморандум про намір реалізувати великий інвестиційний проект у районі порту «Октябрьск», – зазначив заступник міністра. – Перший крок сьогодні зроблено. Порт, інвестор повинні відпрацювати далі. Вони офіційно оголосять вам цифри, інвестиції. Можу сказати орієнтовно: обсяг інвестицій буде не менше 50 млн. доларів».

– Цей інвестиційний проект у першу чергу направлений на притягнення транзитного вантажного потоку через спецпорт «Октябрьск», – уточнює начальник відділу стратегічного планування підприємства Олег Черниченко. – Хочу зазначити, що це не буде нафтопереробка, якою так стурбована громадськість, це буде перевалочний комплекс світлих нафтопродуктів та скрапленого газу. Сюди буде надходити готова продукція для подальшого транспортування на судна. Зараз проводиться договірна робота з інвестором, далі буде відбуватися будівництво цього комплексу. До кінця 2014 року планується пустити першу чергу об’єкта. Для нашого підприємства – це створення нових робочих місць, не говорячи, що додаткові робочі місця будуть створені і на самому перевалочному комплексі.

Національна кухня в їдальні

У період реформування підприємства профспілковий комітет вирішив залишити за собою відомчу їдальню, створивши на її базі колективне підприємство. Пройшов тільки місяць з дня його заснування, а позитивні результати вже є. Їдальня не тільки прибралася зовні – дівчата в новій уніформі у морському стилі, новий посуд, меблі та інше, вона змінила, так би мовити, свою внутрішню політику. Сьогодні там можна зі смаком пообідати, придбати духмяний хліб, булочки, пиріжки або провести святковий захід. Щотижня тут проводиться так звана «національна кухня»: українська, грузинська та інші. У цей день в їдальні збирається багато людей.

Ось такі гарні дівчата працюють у їдальні профспілки.

Симпатична завідуюча Людмила Маркова гостинно запрошує всіх бажаючих відвідати їдальню.

– Останнім часом у нас стало більше відвідувачів, – розповідає Людмила Василівна, – бо тут працюють досвідчені повари, готують смачну їжу. Мабуть, тому нашу кухню часто запрошують для обслуговування на урочисті події, які проводяться у Корабельному районі. От і зараз ми готуємось обслуговувати захід, присвячений нашому професійному святу – Дню портовика. Сподіваємось, що портовики будуть задоволені майстерністю наших куховарів.

Андрій Тюрін, Фото автора та з архіву підприємства

Сообщение:

*

НОВОСТИ