Триває ремонт доріг місцевого значення

Люди задоволені, що по своїх вулицях після дощу вони тепер можуть ходити без змінного взуття.

Розуміючи те, що кожного року з приходом весни стан доріг не лише в нашому регіоні, а і в державі в цілому, погіршується, та зважаючи на те, що дорожня галузь перебуває у постійному недофінансуванні, не чекаючи, поки покращиться ситуація із виділення коштів на ремонт та будівництво комунальних доріг, Миколаївська облдержадміністрація розробила ряд заходів щодо ремонту доріг місцевого значення. Зокрема 31.01?2013 року було прийнято розпорядження голови ОДА № 27-р «Про організацію проведення дорожніх робіт у населених пунктах Миколаївської області». Це так званий ремонт доріг місцевого значення та вулиць населених пунктів за рахунок власних ресурсів районів із залученням допомоги у вигляді соціального партнерства та використанням як бюджетних, так і позабюджетних коштів місцевих рад.

«Президент України Віктор Янукович поставив перед нами завдання, щоб за 20 хвилин швидка допомога доїжджала навіть до найвіддаленіших населених пунктів області. Програма з ремонту доріг місцевого значення, в першу чергу, спрямована на виконання цього доручення. Крім того, транспортне сполучення, під’їзд шкільного автобуса та проїзд легкового транспорту повинні бути забезпечені по всіх населених пунктах – саме таке завдання ми ставимо перед органами районної виконавчої влади та місцевого самоврядування», – зазначив в одному із коментарів голова ОДА Микола Круглов.

Як завжди у кожному питанні є ті райони та громади, які найбільш активно займаються виконанням поставленого завдання. Станом на травень поточного року найактивніше ремонтом комунальних та місцевих доріг займалися Вознесенський, Веселинівський та Жовтневий райони.

За словами начальника управління інфраструктури ОДА Едуарда Волошиновича, після квітневого засідання колегії при облдержадміністрації, на якій окремим питанням розглядався досвід вищезазначених районів, більшість регіонів нашої області активно включилася в роботу і на сьогодні, за даними райдержадміністрації, в рамках виконання розпорядження голови ОДА проведено роботи з поточного ремонту доріг загальною протяжністю майже 200 км та ямкового ремонту загальною площею майже 52 тис. м2 на суму майже 1,6 млн. грн.

«Не менш важливим є той факт, що на сьогодні в деяких населених пунктах, де раніше ніколи не було твердого дорожнього покриття, сьогодні прокладаються так звані «білощебеневі» дороги, які в експлуатації показали себе досить непогано, особливо у сільській місцевості», – відмітив у розмові начальник управління.

За його словами, станом на початок вересня передовими районами по виконанню розпорядження № 27-р є Баштанський, Братський, Веселинівський, Вознесенський, Єланецький, Жовтневий та Новобузький райони.

На думку першого заступника голови ОДА Геннадія Ніколенка, до компетенції якого відносяться питання дорожнього будівництва, на особливу увагу заслуговує передовий досвід Жовтневого району, який вже протягом 3-х років на території сільських та селищних рад займається питаннями будівництва нових доріг з використанням відходів переробки глинозему ТОВ «Миколаївський глиноземний завод» вапнякового щебеню, який у народі ще інколи називають «недопалом».

«Спочатку між людьми велися розмови про те, що цей матеріал є радіоактивним та завдає шкоди здоров’ю. Саме тому фахівцями було проведено ряд досліджень, і сьогодні вапняковий щебінь є сертифікованим матеріалом, а це значить, що він не шкодить самопочуттю людей. Крім того, цей «недопал» після дощу ніби як бетонується та в результаті отримуємо досить міцне дорожнє покриття», – відмітив у своєму коментарі перший заступник голови ОДА.

Якщо говорити про технологію Жовтневого району, то, за словами голови райдержадміністрації, перша дорога вапняковим щебенем була побудована ще в 2008 році. На сьогодні найбільш активними громадами, які ремонтують та будують нові дороги у білому варіанті, є Лиманівська, Мішково-Погорілівська, Шевченківська, Воскресенська та Галицинівська сільські ради, які для проведення ремонтних робіт залучають як бюджетні залишки, так і позабюджетні кошти.

Зокрема в с. Галицинове цього року на будівництво доріг у «білощебеневому» варіанті із різних джерел фінансування було витрачено майже 300 тис. грн. та відремонтовано більше 10 км доріг, тому що вартість одного квадратного метра нової дороги – від 25 до 32 грн., у той час як така ж сама площа укладки асфальту коштує більше 250 грн.
 

Іван Назар.
 

«Така методика дозволяє нам швидко, якісно та відносно недорого робити дорожнє покриття по вулицях нашого населеного пункту. Головна проблема села Галицинове – це водопостачання, тож поки це проблемне питання повністю не буде вирішено, ні про які асфальтовані дороги не може бути й мови, тому що дуже часто проводяться земельні роботи і жодне дорожнє покриття цього не витримує. Із 15 км комунальних доріг на сьогодні в нас залишається лише 3,5 км дорожнього покриття, що потребує ремонту. Люди задоволені, а для нас це є головним показником ефективності роботи», – відзначив у спілкуванні із журналістами сільський голова Іван Назар.

Місцеві жителі у розмові з представниками ЗМІ також відмітили, що раніше після дощу по вулицях неможливо було пройти, і тому всі носили із собою змінне взуття. Сьогодні ж після опадів дорожнє покриття не псується, немає тієї багнюки, яка була раніше, і якість нових доріг місцевих жителів повністю влаштовує.

Жительки населеного пункту Ольга Голуб та Наталя Шиян, які все своє життя прожили в селі Галициновому, запевняють, що тепер до їхніх домівок можна пройти та доїхати у будь-яку погоду. Цього люди чекали роками.
 

Наталя Панашій.
 

Якщо говорити про Лиманівську сільську раду, яка є однією з найбільш активних громад з ремонту доріг у білому варіанті, то, за словами сільського голови Наталі Панашій, в самому селі Лимани вже відремонтовано майже 85% вуличного дорожнього покриття, а в с. Лупареве в поточному році також побудовано дві нові дороги, і цю роботу буде продовжено у наступному році.

«В 2013 році на ремонт доріг наша сільська рада витратила майже 540 тис. грн. На балансі у нас знаходиться 34 км дорожнього покриття, над ремонтом якого місцева влада спільно з райавтодором працює системно вже 3-й рік. Найбільш проблемними для нас були вулиці, які знаходяться ближче до берегу річки, тому що раніше після опадів по цих дорогах не можна було ні проїхати, ні пройти. Сьогодні люди задоволені тим, що якість дорожнього покриття наших вулиць є такою, що не дозволяє їм після дощу перетворюватися у багнюку», – підкреслила у розмові Лиманівський сільський голова.

Крім того, в с. Лимани нещодавно було відремонтовано вул. Піщану, на якість дорожнього покриття якої були постійні нарікання. Сьогодні ж, за словами місцевого депутата Олексія Пряженка, громада задоволена новою дорогою, яка дала людям можливість відчути себе комфортніше.

Як бачимо, виконання розпорядження голови облдержадміністрації № 27-р триває. І стосовно того, чи потрібно проводити ремонт доріг та вулиць населених пунктів області за рахунок власних ресурсів районів можна довго дискутувати та сперечатися, мотивуючи тим, що такі дороги – це не «євростандарт», але головним показником ефективності нових методів ремонту доріг має бути те, що люди, для яких робиться вся ця робота, високо оцінюють та цінують ті заходи, які вживає районне та місцеве керівництво для забезпечення проїзду швидкої допомоги та автотранспорту до населених пунктів області.

Діана Дубровська

Комментарии:

  1. Serega:

    Спасибо, поржал. Сільскі голови свою работу виконують? Не може бути!

Сообщение:

*

НОВОСТИ