Володимир Копіца: «Партнерські стосунки між бізнесом і фіскальною службою існують не на словах, а на ділі»

На посаду начальника Головного управління Державної фіскальної служби у Миколаївській області В.В. КОПІЦА був призначений п’ять місяців тому. В ексклюзивному інтерв’ю «РП» він розповів про роботу фінансового відомства та поділився секретами особистого життя.

– Володимире Володимировичу, одними з найважливіших показників, що характеризують діяльність будь-якої державної структури, є її досягнення та успіхи. Розкажіть про результати роботи Вашого управління за 9 місяців поточного року.

– Насамперед я розповім про те, чого нам вдалося досягти. До бюджетів усіх рівнів забезпечено надходження 4179,2 млн. грн.,із них у державну казну – 2614,1 млн. гривень. Спільними зусиллями з Миколаївською митницею ми досягли позитивної динаміки надходжень до держбюджету податків і зборів у порівнянні з аналогічним періодом 2013 року – 116,3%, додатково забезпечено 366,8 млн. гривень.

По податку на додану вартість із вироблених в Україні і ввезених на її територію товарів зібрано 2035,8 млн. грн., що більше, ніж у січні-вересні 2013 року на 223,1 млн. гривень. Враховуючи, що індекс промислової продукції в січні-серпні 2014 року по області становив 100,7%, забезпечено випереджальний темп росту цього податку над показниками соціально-економічного розвитку регіону.

До місцевих бюджетів мобілізовано 1565,2 млн. гривень. Левову частку надходжень (74,2%) становить податок на доходи фізичних осіб – 1161 млн. грн., плата за землю (13%) – 203,3 млн. грн., єдиний податок (8%) – 125,6 млн. гривень.

– Які завдання до кінця року поставив перед собою Ваш колектив?

– Завдання одне – наповнювати державну казну. І просуватися в цьому напрямку нам усім і моїй команді, зокрема, необхідно не за рахунок тиску на бізнес, а шляхом ліквідації корупційних схем, «податкових ям», «конвертаційних центрів», боротьби з нелегальним оборотом підакцизних і контрабандних товарів, виведення коштів із тіньового сектора економіки, а головне – постійного діалогу з підприємцями.

Завдяки спільним зусиллям усіх гілок влади і контролюючих органів відбулося скорочення заборгованості по заробітній платі. У січні-вересні 2014 року проведено 127 робочих зустрічей з керівниками 82 підприємств-боржників. За їх результатами погашено заборгованість у сумі 31,7 млн. грн.,до місцевих бюджетів надійшло 3,3 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.

Під час проведення перевірок виявлено 5460 неоформлених найнятих робітників. Донараховано 1895,2 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб зі штрафними санкціями, з яких – 1766,3 тис. грн. отримали місцеві бюджети. За результатами перевірок офіційно оформлено 3584 працівники, сплачено ПДФО з легалізованого доходу на суму 1836,2 тис. гривень.

Я впевнений, що до кінця року ми повною мірою забезпечимо виконання тих завдань, які поставили перед нами уряд і ДФС України.

– Нещодавно розпочалася процедура реорганізації Головного управління Міндоходів у Миколаївській області шляхом приєднання до Головного управління Державної фіскальної служби. Як Ви вважаєте, нова «вивіска» змінить формат роботи відомства?

– Окрім основного завдання податківців, сьогодні ми маємо мету створити якісно нове відомство та податкову систему, яка буде дієвою і вільною від корупції, а працюватимуть у ній здебільшого молоді фахівці.

Новим стимулом для залучення інвестицій в українську економіку та розвитку бізнесу стане запропонована урядом податкова реформа. Метою реформування податкової системи на даному етапі є створення розумного балансу між обов’язком держави щодо фінансування суспільних потреб та комфортними умовами ведення бізнесу. Податкова реформа також має стимулювати розвиток обороноздатності й відновлення зруйнованих територій.

Реформа не повинна підривати державні фінанси. Сьогодні це дуже важливий момент. Ми маємо створити найбільш комфортне, справедливе та стабільне податкове середовище. А це можливо лише за рахунок проведення комплексу заходів.

Наша мета – побудувати оптимальні та ефективні стосунки з бізнесом. Україна сьогодні переживає непрості часи, і тому ми всі маємо з максимальною відповідальністю підходити до реалізації цілей та завдань, які ставлять перед нами Президент та уряд. Реформування податкової системи стане успішним, якщо ми будемо готовими до компромісних рішень. Тому, вважаю, наразі однією зміною вивіски навряд чи обійдемося.

– Чи співпрацює Головне управління ДФС із громадськими організаціями Миколаївщини, які захищають інтереси платників податків? У чому полягає ця співпраця?

– Хочу відзначити, що ми підтримуємо тісні стосунки з представниками громадських організацій, бізнесом. Ця співпраця успішно триває вже понад 10 років і закріплена не лише офіційними меморандумами, але й практичною діяльністю, конструктивним діалогом. Представники Асоціації платників податків, Спілки промисловців і підприємців, інших об’єднань громадян області широко представлені в консультативно-дорадчому органі нашої служби – Громадській раді. У форматі «круглого столу» ми спільно обговорюємо проблемні питання підприємців, пропозиції щодо окремих законодавчих актів. І така взаємовигідна співпраця триватиме й надалі.

– Який новий формат спілкування з платниками податків сьогодні застосовує фіскальна служба області?

– Пріоритетним завданням ГУ ДФС в Миколаївській області є формування найбільш комфортного, справедливого і стабільного податкового клімату в регіоні. Ми зацікавлені в розвитку ділової активності суб’єктів господарювання, створенні умов для їх роботи, наданні ширшого спектра послуг, формуванні в суспільстві високого рівня податкової культури.

Ми завжди готові до відкритого і конструктивного діалогу з бізнесом та громадськістю для обговорення актуальних питань податкової, митної політики й пошуку шляхів для їх вирішення.

– Упродовж багатьох років Ваше управління опікується вихованцями Широколанівської школи-інтернату для дітей, які позбавлені батьківської любові. У чому проявляється турбота податківців?

– Ми піклуємося про те, щоб вихованці мали належні умови для здобуття освіти і перебування в інтернаті. До речі, це не разові акції податківців, а постійна допомога та турбота про дітей, які обділені батьківською увагою. Сподіваємося, що в майбутньому вони знайдуть своє місце у сучасному світі, здобудуть освіту, можливо, відкриють свою підприємницьку справу і стануть сумлінними платниками податків.

Нами проводиться значна робота по вихованню податкової культури у молодого покоління. І щорічний конкурс дитячої творчості є яскравим прикладом її результативності – діти почали розуміти, що таке податки, для чого їх сплачують. Приємно відзначити, що цьогоріч переможцем Всеукраїнського конкурсу «Очима дитини про бюджет країни» в номінації «Комп’ютерна графіка» став наш земляк Максим Чаговський із Вознесенська. А колективна робота учнів Широколанівської школи-інтернату здобула перемогу у номінації «За оригінальність».

Зараз ми спільно з головою Миколаївської обласної ради Т.Д. Кремінем розробляємо план заходів щодо проведення аналогічного конкурсу дитячої творчості серед школярів області. До участі в конкурсі будуть залучені також діти-сироти, діти з неблагополучних сімей, інваліди.

– Мабуть, бути керівником такого великого фінансового відомства – дуже складно та відповідально. Чи вдається Вам знаходити час для своєї родини?

– Вдається, але, на жаль, не так часто, як хотілося б. Зазвичай це буває на вихідних, оскільки в будні дні я працюю допізна, тому не маю можливості щодня їздити до Одеси, звідки я родом. Моя дружина Анна – приватний підприємець, ми виховуємо двох чудових діточок – сина Олексія (13 років) та доньку Меланію (6 років). Вони добре навчаються, займаються спортом, до речі, досить успішно. Син полюбляє теніс, а донечка професійно займається художньою гімнастикою.

– Що полюбляєте робити, якщо випадає вільна хвилинка? Маєте якесь хобі?

– Проводити час у колі сім’ї – ось моє найулюбленіше хобі. Ми відпочиваємо на природі, рибалимо, полюбляємо прогулянки на свіжому повітрі, походи до кінотеатру.

– Яке Ваше життєве кредо? Які риси характеру, на Вашу думку, повинен виховувати в собі успішний керівник?

– Я ціную в людях такі риси характеру, як добропорядність та чесність. На мою думку, немає значення, яку посаду обіймаєш, головне – за будь-яких обставин залишатися людиною. Тому я завжди намагаюся бути чесним із самим собою та оточуючими, поводитися порядно щодо своїх підлеглих.

Я вважаю, що керівник ні в якому разі не повинен домінувати. Трудовий колектив – це друга родина, тож якщо один із її членів буде диктувати іншим свої умови, майбутнього у такої родини не буде. Тому я не маю жодного права демонструвати свою перевагу. Можу Вас запевнити, що в нашому відомстві всі наради, зустрічі проходять у формі конструктивного діалогу, під час якого кожен має можливість висловити свою точку зору.

– Що б Ви хотіли побажати своїм колегам та платникам податків?

– Передусім я хотів би побажати всім жителям Миколаївщини мирного неба, міцного здоров’я. Також, користуючись нагодою, я звертаюся до всіх платників податків із проханням зрозуміти, що за один день зламати систему, яка формувалася роками, дуже складно, тому доведеться набратися терпіння, щоб побачити перші результати.

– Дякую за інтерв’ю. Бажаю Вам успіхів у роботі на благо нашої області та держави в цілому.

Бесідувала Анна НІКУЛІНА

Сообщение:

*

НОВОСТИ