Ви запитували? Ми відповідаємо!

Б.П. Гусєв, м. Миколаїв:

«Скажіть, чи правильно вчинили у ПриватБанку, стягнувши з мне, інваліда війни І групи, податок на проценти з мого депозитного рахунку?»

 О.В. Кущенко, голова комісії з реорганізації Головного управління Міндоходів у Миколаївській області:

– Законом України від 4 липня 2014 року № 1588-II «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів», який набрав чинності з 2 серпня 2014 року, внесено зміни до Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-УІ (далі Кодекс) у частині оподаткування доходів у вигляді процентів.

Відповідно до пп. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді процентів (крім визначених у пп. 165.1.2 та 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 Кодексу).

Згідно з п. 167.1ст. 167 Кодексу ставка податку 15 відсотків застосовується до доходів, зокрема, у вигляді:

– процентів, нарахованих на суму поточного або вкладного (депозитного) банківського рахунку;

– процентного або дисконтного доходу за ощадними (депозитними) сертифікатами;

– процентів на вклад (депозит) члена кредитної спілки у кредитній спілці.

Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування (пп. 170.4.1п. 170.4 ст. 170 Кодексу).

Податковим агентом у строки, визначені Кодексом для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума податку, нарахованого за ставкою, визначеною абзацом першим п. 167.1 ст. 167 Кодексу (15 відсотків), із загальної суми процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, ощадних (депозитних) сертифікатів, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитній спілці.

Доходи, зазначені у пп. 170.4.1п. 170.4 ст. 170 Кодексу, остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування.

Також слід зазначити, що нормами розділу IV Кодексу не передбачено застосування пільг щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб доходів у вигляді процентів, нарахованих на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, ощадних (депозитних) сертифікатів, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитній спілці.

Таким чином, ПриватБанком, як податковим агентом, у разі нарахування процентів після 2 серпня 2014 року правомірно утримано 15 відсотків податку на доходи фізичних осіб з доходу у вигляді процентів, нарахованих на суму банківського вкладного (депозитного) рахунку, що належить громадянину Гусєву Б.П.


 Марина Костянтинівна, м. Нова Одеса:

«У яких випадках роботодавець може отримати компенсацію витрат єдиного соціального внеску в центрі зайнятості?»

 О.В. Димчишина, директор обласного центру зайнятості:

– Роботодавці, які працевлаштовують зареєстрованих безробітних з числа недостатньо конкурентоспроможних на ринку праці громадян (наприклад, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування тощо) на нові робочі місця, а також суб’єкти малого підприємництва, які за направленням центру зайнятості працевлаштовують зареєстрованих безробітних на нові робочі місця в пріоритетних видах економічної діяльності строком не менш ніж на два роки, мають право на компенсацію єдиного соціального внеску.

Порядок компенсації роботодавцю витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2013 р. за № 347.

Компенсація виплачується за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття протягом одного року з дня працевлаштування зареєстрованого безробітного.

Для отримання компенсації роботодавці протягом двох місяців з дня працевлаштування безробітного подають до центру зайнятості заяву довільної форми та довідку за встановленою формою. Центр зайнятості перевіряє подані роботодавцем відомості та протягом п’яти робочих днів приймає рішення про виплату компенсації.

У разі, коли роботодавець має заборгованість зі сплати єдиного чи страхових внесків, визнаний у встановленому порядку банкрутом або стосовно нього порушено справу про банкрутство, компенсація не виплачується.

З 26 вересня 2014 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 437 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2013 р. № 347» згідно з якою:

– розширено Перелік пріоритетних видів економічної діяльності, які дають право на отримання компенсації малим підприємцем при створенні нових робочих місць (додано 19 можливих видів діяльності);

– уточнено умови створення роботодавцем нового робочого місця та процедуру обміну даними між державною службою зайнятості, Пенсійним фондом та Державною фіскальною службою України.


В. Кравченко, Баштанський район:

«Як зареєструвати право власності на земельну ділянку?»

Головне управління Держземагентства у Миколаївській області:

– Раніше права на землю реєструвалися державними органами земельних ресурсів із присвоєнням ділянці кадастрового номера та видачею державного акта на право приватної власності на землю. Починаючи з 2013 року, цей порядок реєстрації вже не застосовується. Відтепер реєстрацією прав опікується Державна реєстраційна служба, а на підтвердження державної реєстрації права видається не державний акт, а витяг з Державного реєстру прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Для реєстрації права власності на земельну ділянку у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень Вам необхідно підготувати такі документи: заяву встановленої форми; копію документа, що посвідчує особу заявника (паспорт громадянина України, посвідка на проживання особи, яка мешкає в Україні, національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або документ, що його заміняє); копію реєстраційного номера облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (ідентифікаційний код) (крім випадків, коли особа через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку, офіційно повідомила про це відповідні органи державної влади та має відмітку в паспорті громадянина України); документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав (квитанція); документ про сплату державного мита (квитанція) (крім випадків, коли особа звільнена від сплати державного мита); документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності на земельну ділянку (державний акт на право власності на земельну ділянку, договір купівлі-продажу, дарування, рішення суду).

Надалі зверніться до підрозділу Державної реєстраційної служби у вашому районі. Державний реєстратор має особисто перевірити подані Вами документи та видати Вам картку прийому заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Загальний строк проведення державної реєстрації права власності має становити 14 робочих днів. Орган державної реєстрації прав у день прийняття рішення про державну реєстрацію видасть Вам або надішле рекомендованим листом з описом вкладення витяг з Державного реєстру прав разом з документами, що подавалися заявником для проведення державної реєстрації прав, одним із способів, який Ви зазначили у заяві про державну реєстрацію.


Валерій Петрович, Баштанський район:

«Чи можуть державні лісогосподарські підприємства допомогти безкоштовно деревиною та дровами учасникам АТО, Великої Вітчизняної війни, воїнам-афганцям чи самотнім людям похилого віку?»

Прес-служба Миколаївського обласного управління лісового та мисливського господарства:

– Миколаївське обласне управління лісового та мисливського господарства повідомляє, що будь-яка організаційна та економічна діяльність як управління, так і державних лісогосподарських підприємств Миколаївської області, що належать до сфери управління Держлісагентства України, має здійснюватися відповідно до вимог законодавства.

Згідно із чинною редакцією статей 1, 4 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», державні підприємства не є суб’єктами надання благодійної допомоги. Вищезазначене положення є категоричною вказівкою законодавця, і будь-яке її порушення є протиправним.

Деревина, отримана держлісгоспами при виконанні заходів оздоровлення та формування насаджень, є державним майном. Держлісгосп від імені держави може розпоряджатися цим майном лише відповідно до вимог Бюджетного кодексу України та Закону України «Про управління об’єктами державної власності», Тимчасової інструкції з електронного обліку продукції лісозаготівель, лісопиляння і деревообробки на підприємствах Державного агентства лісових ресурсів України, де передбачено контроль за оплатою відвантаженої продукції і за заходами з попередження нестач, крадіжок, незаконного постачання продукції. Тобто лісгоспи готові виділяти дрова паливні, іншу деревину для пільгових категорій населення та для учасників АТО, але лише при наявності оплати за зазначену продукцію.


Елена К., г. Алчевск Луганской области:

«Я недавно приехала в Николаев. Какие необходимы документы для того, чтобы стать на учет как беженке?»

Інформаційно-консультативний та навчально-методичний відділ ІАЦ департаменту соціального захисту населення Миколаївської облдержадміністрації:

– Урядовим рішенням прийнято Постанову Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року № 509 «Про запровадження обліку осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції», якою:

– запроваджується облік осіб, які переміщуються;

– затверджується Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи та форма цієї довідки;

– забезпечується створення та ведення Єдиної інформаційної бази даних про взятих на облік осіб, які переміщуються.

Для отримання довідки необхідно:

– звернутися із заявою до органу соціального захисту населення районних, виконавчих комітетів міських (міст обласного значення) рад за місцем фактичного проживання;

– надати згоду на обробку, використання, зберігання його персональних даних та персональних даних неповнолітніх осіб, які переміщуються разом з ним.

Разом із заявою внутрішньо переміщена особа подає: громадянин України – паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу; іноземець або особа без громадянства – паспортний документ, посвідку на постійне проживання, або інший документ, що посвідчує особу.

Довідка видається у день подання заяви і підписується посадовою особою уповноваженого органу. На довідці проставляється печатка уповноваженого органу.


Олександр Павлович, м. Миколаїв:

«З якими результатами спрацювали у 2014 році миколаївські аграрії?»

Головне управління статистики у Миколаївській області:

– Завдячуючи щоденній копіткій праці, з кожним роком зростають здобутки миколаївських хліборобів. На початок листопада поточного року ужинок зерна (у початково оприбуткованій вазі) досяг рекордної відмітки і склав 2,9 млн. тонн (2,8 млн. т у попередньому році). Серед зернових культур збільшилось виробництво пшениці (на 12%), ячменю (на 23%), проса (на 17%), зернобобових (на 28%).

У групі технічних культур на 21% зросло виробництво сої (зібрано 25,3 тис. т), натомість соняшнику на зерно – знизилося на 16% (700,5 тис. т), ріпаку – на 5% (92,7 тис. т).

Проте погодні умови нинішнього року негативно вплинули на розвиток садівничої галузі та виноградарства. На початок листопада 2014 р. аграріями зібрано 32,2 тис. т плодів та ягід (на 30% менше, ніж на відповідну дату 2013 р.) та 52 тис. т винограду (на 20% менше).

Покращились, порівняно з минулорічними, окремі показники тваринницької галузі. Станом на 1 листопада п.р. виробництво м’яса збільшилося на 4% (отримано 36,7 тис. т), молока – на 0,4% (327,6 тис. т), яєць – у 1,9 разу (451 млн. шт).

Підготував Андрій ТЮРІН

Дорогие читатели! Если у вас есть вопросы, которые вы хотели бы задать
через редакцию газеты «Рідне Прибужжя», свяжитесь с нами: 37-70-52, rpmk@i.ua.

Сообщение:

*

НОВОСТИ