Ви запитували? Ми відповідаємо!

Михайло Арабаджі, м. Первомайськ:

– Чому в місті Первомайську вода та водовідведення для населення коштують 17 гривень за один кубічний метр, у той час як в інших населених пунктах області – набагато дешевше?

Начальник управління житлово-комунального господарства Миколаївської облдержадміністрації Є.Л. Гладков:

– Повноваження щодо встановлення тарифів на комунальні послуги розподілені між Національною комісією, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг (надалі – Комісія), та органами місцевого самоврядування.

Тобто КП «Первомайський міський водоканал» за потужністю і обсягами послуг, що воно їх надає, віднесено до суб’єктаприродних монополій, ліцензування діяльності якого здійснює виключно Комісія. Зазначеною Комісією встановлюються і тарифи на послуги централізованого водопостачання та водовідведення.

Чинне законодавство України вимагає від уповноважених органів встановлювати тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво. На КП «Первомайський міський водоканал», до моменту встановлення нових тарифів, рівень відшкодування середньозваженим тарифом середньої фактичної собівартості послуг з водопостачання становив – 47,1%, на послуги з водовідведення – 67,8%, що негативно впливало на фінансово-господарський стан підприємства, розрахунки за електричну енергію, заборгованість із заробітної плати, тому перегляд тарифів на підприємстві став об’єктивною необхідністю.

Враховуючи, що рішення про підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги приймається тими органами, які мають повноваження щодо встановлення тарифів, саме Комісія прийняла відповідну Постанову від 18.07.2014 № 1090 «Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення комунальному підприємству Первомайської міської ради «Первомайський міський водоканал», згідно з якою впроваджено тарифи на централізоване водопостачання – 7,836 грн. за 1 куб. м (з ПДВ) і на централізоване водовідведення – 9,696 грн. за 1 куб. м (з ПДВ).

Процес формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення залежить від низки факторів, зокрема: стану основних фондів підприємств ВКГ, розгалуженості комунікацій, віддаленості від джерел водопостачання, кількості споживачів, обсягів реалізації послуг споживачам та багатьох інших показників, що безпосередньо впливають на собівартість послуг та рівень тарифів, розмір яких значно коливається не тільки на рівні областей України, а і на території Миколаївської області.

Первомайський міський голова Л.Г. Дромашко у своїй відповіді редакції додатково навела приклади тарифів для інших підприємств водопровідно-каналізаційного господарства України станом на 01.11.14 по містах України, чисельність населення та стан промисловості яких є схожими з містом Первомайськом:

– На послуги водопостачання: м. Первомайськ – 7,84 грн./м3,м. Иллічівськ Одеської обл. – 11,23 грн./мЗ, м. Жовті Води Дніпропетровської обл. – 9,32 грн./мЗ, м. Калуш Івано-Франківської обл. – 9,11 грн./мЗ. Загалом 23 міста серед тих, де були змінені тарифи, мають вищий від тарифу міста Первомайська розмір по водопостачанню.

На водовідведення: м. Первомайськ – 9,70 грн./мЗ, м. Жовті Води Дніпропетровської обл. – 9,23 грн./мЗ, м. Калуш Івано-Франківської обл. – 8,75 грн./мЗ.

Пенсионерка Л.Д. Маленко, г. Николаев:

– От чего зависят добавки к пенсии? Одним все время добавляют – у кого 1300 грн. и больше, а нам, заводчанам, ничего не добавляют. Я всю жизнь проработала на «Никонде», обувной фабрике. Пенсия 1113 гривен.

Начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області Н.В. Єфремова:

– Індексація пенсій провадиться відповідно до Закону України від 06.02.2003 № 491-IV «Про індексацію грошових доходів населення». З метою реалізації цього Закону постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078 затверджено Порядок проведення індексації грошових доходів населення (із змінами) (далі – Порядок № 1078).

Індексація визначається для кожного пенсіонера індивідуально, залежно від місяця підвищення пенсії внаслідок проведених перерахунків, розміру такого підвищення, а також інших обставин.

Пенсії індексуються у межах прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність, оплата праці індексується у межах прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Пунктом З Порядку № 1078 визначено перелік виплат, які не належать до об’єктів індексації, зокрема пенсії, обчислені з урахуванням абзацу першого частини першої статті 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (у складі пенсійної виплати є доплата до мінімального розміру пенсії за віком (949,00 грн.).

Також на проведення індексації впливає факт працевлаштування одержувача пенсії. Якщо пенсіонер працює, в першу чергу індексується сума оплати праці, пенсія індексується після індексації заробітної плати на підставі виданої підприємством, установою або організацією, де працює пенсіонер, довідки, в якій зазначається розмір його оплати праці, проіндексована її сума і сума індексації.

При цьому загальний дохід працюючого пенсіонера, який підлягає індексації, не повинен перевищувати прожиткового мінімуму, встановленого для працездатної особи.

Таким чином, якщо працюючий пенсіонер отримує за місцем роботи заробітну плату, яка встановлена на рівні прожиткового мінімуму для працездатної особи і вище, розмір пенсії не індексується.

Одночасно повідомляємо, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» встановлено величину прожиткового мінімуму на 2014 рік для осіб, які втратили працездатність, – 949,00 грн. та для працездатних осіб – 1218,00 грн.

Михайло Олексійович, м. Первомайськ:

– Я – інвалід першої групи (ДЦП, епілепсія, атрофія зорового нерву). Де і в яких сферах економіки мені можна працевлаштуватися? Що робиться з метою вирішення квартирного питання та здешевлення ліків для інвалідів?

Ольга Сивопляс, директор Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації:

– З питання працевлаштування Вам, Михайло Олексійовичу, слід звернутися до районного центру зайнятості з метою отримання детальної інформації, яка сприятиме працевлаштуванню громадян з особливими потребами з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертної комісії (МСЕК).

Згідно зі статтею 38 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» інваліди, які отримують пенсію, що не перевищує мінімального розміру пенсії, або державну соціальну допомогу, призначену замість пенсії, діти-інваліди мають право на безплатне придбання лікарських засобів за рецептами у разі амбулаторного лікування.

Інваліди першої і другої груп мають право при амбулаторному лікуванні на придбання лікарських засобів за рецептами лікарів з оплатою 50 відсотків їхньої вартості.

Володимир Іванчук, м. Миколаїв:

– Чи будемо 2015 року з хлібом? Які площі в Миколаївській області займають озимі культури?

Головне управління статистики у Миколаївській області:

– Головним управлінням статистики у Миколаївській області підбито підсумки сівби озимих культур. Під урожай 2015 року в цілому по регіону станом на 1 грудня п.р. посіяно 744,8 тис. гаозимих культур на зерно та зелений корм, що на 1% перевищує минулорічний показник. Більше третини площ посівів озимих культур в області зосереджено на полях Баштанського, Березанського, Березнегуватського, Новоодеського та Cнігурівського районів.

Озимі зернові культури на зерно розміщені на площі 701,4 тис. га,що на 28,8 тис. га (на 4%) більше, ніж під урожай 2014 року. Пшениця займає 435,2 тис. га, або 62% від площі посівів на зерно, ячмінь – 265,9 тис. га (38%).

Площа посіву ріпаку порівняно з попереднім роком зменшилася на 31% і становила 41,6 тис. га.

Володимир К., м. Баштанка:

– Я є співзасновником компанії з пайовою участю. Чи можу я стати на облік у центрі зайнятості та отримувати допомогу по безробіттю?

Олена Димчишина, обласний центр зайнятості:

– Відповідно до статті 79 ГКУ господарськими товариствами визначаються підприємства або інші суб’єкти господарювання, які створені юридичними особами та/або громадянами шляхом об’єднання їх майна і участі в підприємницькій діяльності товариства з метою отримання прибутку.

Якщо особа володіє корпоративними правами, тобто має частку у статутному фонді (майні) організації, але не є суб’єктом підприємницької діяльності, то при зверненні до державної служби зайнятості вона може бути зареєстрована як безробітна.

Якщо громадянин є засновником юридичної особи та здійснює підприємницьку діяльність безпосередньо як підприємець або через підприємство, що ним створюється, то він відноситься до зайнятого населення. Статус безробітного йому може бути наданий за умови пред’явлення посадовій особі центру зайнятості доказів реєстрації припинення своєї підприємницької діяльності.

Марина Дмитрівна, м. Вознесенськ:

– Які нововведення чекають у 2015 році на суб’єктів господарчої діяльності, які використовують реєстратори розрахункових операцій?

Ігор Бельський, заступник начальника управління – начальник відділу контролю за проведенням розрахункових операцій:

– Головне управління ДФС у Миколаївській області звертає Вашу увагу на те, що з 01.01.15 відповідно до Закону України від 4 липня 2013 року № 406-ІІ п. 7 ст. 3 Закону № 265 буде викладено у такій редакції: суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані подавати до органів доходів і зборів звітність, пов’язану із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та розрахункових квитанцій, не пізніше 15-го числа наступного за звітним місяцем у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку.

Суб’єкти господарювання, які використовують РРО (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, повинні подавати до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам’яті модемів, які до них приєднані.

Суб’єкти господарювання, які використовують такі РРО, як електронні таксометри, автомати з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, повинні подавати до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься в фіскальній пам’яті зазначених РРО.

Порядок передачі інформації до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку встановлюється органом доходів і зборів на базі технології, розробленої Національним банком України та погодженої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Крім того, відповідно до п. 8Прикінцевих положень Закону № 265 з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.

Наказом ДФС від 11.12.2014 № 362 затверджено останню редакцію Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, яка містить 116 моделей РРО.

Сообщение:

*

НОВОСТИ