Активісти звернулися до Гаранта: чи буде наведено лад на ринку автоперевезень?

Дивовижна ситуація склалася на ринку обласних пасажирських автоперевезень. Протягом кількох років громадські активісти фіксують численні факти порушення закону, зокрема антиконкурентного і антимонопольного законодавства, ухиляння від сплати податків. Натомість у відповідь на звернення небайдужих громадян та організацій правоохоронні органи місяцями зволікають із розслідуванням кримінальних проваджень.

Наша газета неодноразово повідомляла читачів про доволі успішний сімейний бізнес колишнього депутата-регіонала Валерія Буркуна. Маючи пряме або опосередковане відношення до одразу кількох автотранспортних підприємств, «автобізнесмен», як вважають активісти, захопив монопольне становище на ринку автоперевезень, використовуючи при цьому нелегальну робочу силу та ухиляючись від сплати податків.

Зокрема у публікаціях «РП» йшлося про спорідненість ТОВ «Миколаїв-Авто» і ТОВ «Південні автовокзали». Одне із цих підприємств здійснює автомобільні перевезення по області, інше – надає, точніше, імітує надання автостанційних послуг. «Родзинка» – в тому, що бенефіціар одного з цих товариств, Тетяна Буркун, водночас володіє 25 відсотками акцій іншого підприємства.

Як дослідили представники громадської організації «Асоціація транспортної галузі та інфраструктури», внаслідок такої «вдалої кооперації» бюджет щороку не доотримує мільйони гривень податків. Це й не дивно, адже, на відміну від офіційного автовокзалу, пасажирам станцій-клонів зазвичай не видають квитки на проїзд, а передача грошей відбувається із рук в руки. Та й на самих автостанціях-клонах годі й шукати багажні відділення, довідкову службу, туалети. Тож про які рівні умови конкуренції може йти мова?

До речі, сама легальність існування подібних «автостанцій» викликає неабиякі сумніви. Адже відповідно до постанови Кабінету Міністрів «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту» відкриття та закриття автостанцій здійснюється в установленому законодавством порядку за рішенням органів місцевого самоврядування. Але жодного такого рішення, як переконані громадські активісти, органи місцевого самоврядування не видавали.

Викликає щонайменше подив і загальна кількість працівників ТОВ «Миколаїв-Авто». Товариство, котре в 2015 році обслуговувало 95 маршрутів (при регулярності 95 відсотків), мало у своєму штаті лише… 66 співробітників. Не інакше, як частиною автобусів «рулили» інопланетяни? А як же штат технічних працівників, які допомагають підтримувати транспортні засобі у належному стані, адмінперсонал, медики?

Проте представники Асоціації мають більш прозаїчну версію цієї «нестиковки»: на їхнє переконання, йдеться про використання товариством-перевізником найманої праці без офіційного працевлаштування. До речі, порушення трудового законодавства має чітку юридичну класифікацію у вигляді статті 172 Кримінального кодексу.

Про ці та інші факти громадські активісти неодноразово повідомляли органи правопорядку, та досі ці справи не передано до суду. У надії прискорити процес наведення ладу на ринку автоперевезень ГО «Асоціація працівників транспортної галузі та інфраструктури» на початку січня цього року звернулася до Президента України Петра Порошенка. «Звертаємось до Вас як до Гаранта з дотримання законності та конституційних прав громадян України з проханням розглянути факти вчинення злочинів проти громади м. Миколаєва та вплинути на процес наведення порядку у сфері пасажирських перевезень у нашій області», – йдеться у тексті звернення.

Нещодавно глава держави висловив своє незадоволення темпами розслідування злочинів, які було здійснено під час Революції Гідності наприкінці 2013-го – на початку 2014-го років. І йдеться не лише про розслідування вбивств активістів Євромайдану. Адже Героїв, щоправда, опосередковано, вбивали й інші дії. Тоді, нагадаємо, режим Януковича в агонії намагався створити собі ілюзію підтримки з боку суспільства. Тож з усіх усюд до столиці насильно чи за гроші завозилися «заробітчани». Завозили сумнозвісних «тітушок» на Автомайдан і з Миколаєва. Як з’ясували журналісти інформаційного порталу «НікВесті», перевезення здійснювало й підприємство депутата Миколаївської міської ради від Партії регіонів Валерія Буркуна ПП «Оріон-Авто». В один із днів з Миколаєва до Києва було відправлено 500 чоловік…

«Навіть коли країна пішла по складному шляху Революції Гідності, – говориться у листі до Президента, – пан Буркун своїми вчинками намагався сприяти збереженню злочинного режиму. Коли українці гинули на Майдані, відстоюючи ідеї Революції, підприємство Буркуна «Оріон-Авто» підвозило «тітушок», адже для нього були невигідні зміни та втрата корупційних схем, які годували його родину стільки років».

За фактом перешкоджання мирним акціям протесту прокуратурою на початку 2015 року було відкрито кримінальне провадження. Проте майже за рік прокуратурою області жодній особі не було пред’явлено підозру про вчинення злочину. І це – попри численні покази свідків, фото- і відеодокази фактів перевезення «тітушок»!

У листі до Президента активісти Асоціації транспортної галузі та інфраструктури просять Гаранта пришвидшити не лише роботу органів прокуратури, а й Державної фіскальної служби, управління Укртрансінспекції та міліції, звернення до яких були проігноровані. Як припускають громадські активісти, сталося це з цілком меркантильних міркувань відповідальних осіб.

Також у листі просять Президента країни «підтримати територіальну громаду Миколаївської області у боротьбі з недобросовісним транспортним монополістом» та «забезпечити контроль за розслідуванням злочинів, які вчинені та вчиняються».

Редакція «РП» і надалі інформуватиме читачів про розвиток цієї ситуації.

Микола КРУТИХ

Сообщение:

*

НОВОСТИ