Борг ветерана

Про стиль роботи підприємства-монополіста «Миколаївобленерго» та його ставлення до споживачів ми неодноразово писали на сторінках нашої газети. Втім черговий лист до редакції засвідчив, що у цьому розумінні на підприємстві мало що змінюється.

Учасник Великої Вітчизняної війни, ветеран праці третьякова Людмила Сидорівна, 1928 року народження, яка проживає у селі Широкому Снігурівського району, звернулася до нас з проханням допомогти розібратися, звідки у неї взявся борг за споживання електроенергії, та розказала, як цей борг з неї витребували працівники підприємства.

«Я сплачую за спожиту електроенергію щомісяця 6, 7, 8 числа, коли мені приносять пенсію, – написала Людмила Сидорівна у своєму листі. – 1 липня цього року до мого домоволодіння приходили працівники Снігурівської філії ПАТ «Миколаївобленерго» і без будь-якого попередження заявили, що відключать мені світло, якщо я не внесу їм гроші у сумі 220 грн. за якусь заборгованість, якої фактично не було. Я благала, щоб зачекали до пенсії, яка буде 6 числа, але нічого не допомогло.

Зателефонувала у кол-центр оператору 2828, 34108. Мені знову запропонували оплатити цю суму, але пенсії ще не було, і я змушена була позичити ці гроші у сусідів.

У цей же день я поїхала і зробила акт звірки, по якому з мене незаконно було знято 220 грн. Згідно з актом поточна сума за спожиту енергію за червень 2015 року складала 82 грн. 56 коп., а решта – 137 грн. 44 коп. є переплатою.

Мої доходи сьогодні – сама лише пенсія, яка становить 1241 грн. 96 коп., і розраховую ці гроші на місяць. Отримала б пенсію 6 числа і розрахувалася б за спожиту електроенергію, а тепер мої гроші знаходяться на рахунку РЕС».

Редакція зробила інформаційний запит за листом Л. С. Третьякової. Отримали відповідь, написану за усіма правилами, але типову відписку, в якій журналістам дали відкоша.

«Товариство не має права надавати інформацію щодо нарахувань та розрахунків за спожиту електроенергію за вищезазначеною адресою, вказувати суму боргу та інше третій особі», – сказано у відповіді комерційного директора ПАТ «Миколаївобленерго» М. П. Гончарука.

Але тут же перераховувалися ситуації, які вважаються виключенням з цього правила:

«а) коли отримано попередню згоду у письмовій формі тих осіб чи суб’єктів підприємницької діяльності, яких безпосередньо стосується ця інформація;

б) якщо інформація вже відома громадськості;

в) якщо від ліцензіата вимагається чи йому дозволено розголосити інформацію для того, щоб виконати Умови та Правила (здійснення підприємницької діяльності з постачання електроенергії), за вказівкою НКРЕ або згідно із законодавством України».

Виконувачка цього запиту Ірина Клочкова телефоном відповіла журналісту, немов відрізала: «Ми б відповіли, якщо б ваша читачка сама звернулася до нас письмово!».

Лист Третьякової ми направляли до «Миколаївобленерго» разом із запитом, але Ірина Федорівна зробила вигляд, що не помітила того, що було написано у листі споживачки: Третьякова телефонувала до кол-центру, а також приходила на прийом до працівника підприємства, але її ніхто не почув, і борг усе-таки змусили заплатити, нічого не пояснивши людині.

На зауваження журналіста, що лист читачки і є попередньою згодою на розголошення її розрахунків за електроенергію, Ірина Клочкова зазначила, що ця згода повинна була бути… завіреною у нотаріуса (!). І це повинна зробити 87-річна жінка, яка живе у селі! Нібито саме так порекомендували відповідати журналісту юристи ПАТ «Миколаївобленерго».

Коли журналіст наголосила, що звернення до редакції фактично означає, що «інформація вже відома громадськості», то Ірина Клочкова, не знайшовши, що відповісти, одразу перейшла до пункту в): «Інформацію надамо, якщо на це буде згода керівництва!».

Отримати відповідь від керівництва все-таки вдалося. Заступник комерційного директора Валентин Лінченко, зайшовши на сторінку Л. Третьякової, навів розклад її платежів у нинішньому році та висловив припущення: «Можливо, Третьякова розраховувала на велику субсидію, а вона склала всього 8-12 гривень. Споживачка користується електроопаленням, тому субсидії повинні бути значні».

Валентин Лінченко пояснив, що, скоріше за все, до Третьякової приходив контролер, який настійливо нагадав їй про борг. Вислуховувати жінку йому, звісно, було ні до чого.

«На місці контролерам заборонено приймати будь-які рішення, – зазначив Лінченко. – Він просто зняв показання, виконав наряд, який йому був виписаний, але рішення про виплату боргу приймати не міг. Це вирішується на рівні керівництва. У нас є спеціальні інженери для роботи з абонентами».

Валентин Лінченко переконливо доводив, що усім, хто має пільги, підприємство завжди йде на поступки, якщо це не дуже давні борги, а ветеранів про виплату боргу попереджають навіть двічі.

Як з’ясувалося, наразі у Людмили Третьякової немає ніякої заборгованості. Вона є сумлінним платником. Утім спокійно та дохідливо пояснити жінці походження того, літнього, боргу у Снігурівській РЕС чомусь не змогли, та ще й почали пресувати.

На завершення хочеться зазначити, що спеціалісти ПАТ «Миколаївобленерго» хоч і вважаються технічними працівниками, але кожного дня мають справу із споживачами, а тому повинні дослуховуватися до людей та їхніх потреб. Тим більше, ставитися з особливою увагою до ветеранів та людей пільгових категорій. Тоді б не довелося 87-річній жінці, ветерану війни, так нервувати, благати відстрочити її борг та позичати гроші. Споживачів треба поважати.

Тетяна ФІЛІППОВА

Сообщение:

*

НОВОСТИ