«Часникові» королі зі Степанівки корон не носять, вони їх вирощують

Новости

  7 Июл , 2016

Одесити Наталія Сударкіна і Ян Мішкевич не зовсім вписуються в звичний образ українських сільськогосподарників. Молоді, активні, спортивні, ініціативні, володіють англійською мовою, а ще добрі і позитивні. Вони не розмінювались на дрібниці. Для підкорення вибрали високу агровершину. Самі підіймаються та інших фермерів за собою підтягують. Для селян, які звикли втішати себе думками, мовляв, нічого, що урожай сохне або гниє, головне, що у сусіда не краще, Ян і Наталія – просто великі оригінали.

Жодні труднощі не зупиняють фермерів. Йти вперед і ламати стереотипи, що вкоренилися в сфері ведення сільськогосподарського бізнесу, – це вже виклик, який вони кинули системі. Такі фермери гідні найкращих результатів і доля після кількох років серйозних випробувань до них, безстрашних борців, прихильна. Титанічна праця дає високоякісні результати: часник українського ТОВ «Темпорі Парсе» – «Пан Степан», вирощений у с. Степанівка Роздільнянського району Одеської області, вже експортується в Канаду, Білорусь і, звичайно, продається в українських супермаркетах. Наполегливість і працездатність фермерів привернули увагу Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва UHBDP, який працює в Україні за фінансової підтримки Міністерства міжнародних справ Канади. У травні 2016 року «Темпорі Парсе» отримало від UHBDP зустрічний грант на придбання спеціалізованої техніки для посадки, збору, сортування часнику на суму 56,5 тисячі доларів.

ВСЕ ПО ЧАСНИКУ

Ян розповідає, що їхній бізнес почався з 4 гектарів, а Наталія виправляє – з мішка хорошого насіння часнику. Не все виходило відразу, апробували не одну методику вирощування. Досі фермери продовжують вчитися, кожен сезон відкривають щось нове про рідний і капризний часник. Щороку скарбничка досвіду поповнюється. «Цей досвід зробив нас тими, ким ми тепер є, – каже Ян, – а найголовніше надбання компанії – це знання про те, як виростити часник кращої якості».

Перші 5 років виробництво часнику розвивали самостійно. А потім прийшло розуміння, що для вирощування великих обсягів «білозубого» продукту зусиль одного аграрія недостатньо. Навіть якщо у фермера є велика кількість необхідної техніки, грошей і землі. Справа в тому, що складова ручної праці в процесі вирощування часнику велика і є невід’ємною частиною процесу. Тому Ян і Наталія запропонували іншим фермерам з різних куточків України партнерську програму. Так працюють у всьому світі, такий досвід лідерів у вирощуванні часнику – Іспанії, Нідерландів, Аргентини.

Якість продукції «Темпорі Парсе» влаштовує багато ринків, і попит на неї постійно зростає. Із залученням партнерів вдалося збільшити обсяг виробництва, а відповідно, і обсяг продажів.

«Темпорі Парсе» не пасе задніх і вже спеціалізується на промисловому виробництві часнику. Компанія стала постачальником часнику на оптові ринки України, в мережі супермаркетів. Ця стратегія не завжди гарантує успішну реалізацію врожаю – за гідні гроші. Наприклад, українські супермаркети готові давати гарну ціну тільки пізньої осені, взимку. Саме в цей час зростає попит на український часник, причина: в Україні слабо розвинений такий бізнес, як овочесховище, до зими більша частина вітчизняного часнику вже реалізована.

Пошук нових ринків збуту став відправною точкою для розвитку експортного потенціалу українського часнику.

IT’S A GARLIK. УКРАЇНСЬКА «ДОЛЬКА» У СВІТОВОМУ РИНКУ ЧАСНИКУ

У 2013 році Наталія Сударкіна та Ян Мішкевич брали участь в іспанському часниковому конгресі. Свої компанії представляли 80 країн, від України – всього 3 часникової справи майстри. Ян і Наталія завели нові знайомства, напрацювали базу потенційних клієнтів.

Восени 2015 року Наталія Сударкіна заявила про свою компанію на Norwegian-Ukrainian ICT & Investment Conference. У лютому 2016-го про українську часникову компанію дізналися учасники берлінської виставки Fruit Logistica Berlin. Ринок збуту розширено. Покупців, зацікавлених в українському часнику, більше, ніж можна було припустити.

– Китайський часник традиційно користується великим попитом тільки тому, що дешевий, високою якістю він не відрізняється. Український часник за своїми органолептичними властивостями не поступається іспанському, який є законодавцем гострого смаку, – каже Ян Мішкевич, запевняючи, що майбутнє нашого часнику сприятливе, бо він приваблює не тільки ціною, а й розміром, смаком, насиченістю маслами. Ці показники роблять його конкурентоспроможним на світовому ринку.

Українська часникова компанія тільки 40 відсотків свого врожаю може відправити за кордон. А заступник директора Програм розвитку Міністерства міжнародних справ Канади Дженніфер Купер дивується: «Аж 40 відсотків!».

РАЗОМ – УСПІШНІШЕ!

Разом – успішніше! – це не тільки гасло «Темпорі Парсе», а й твердження, правильність якого часникова компанія разом зі своїми колегами доказує щороку.

«Темпорі Парсе» продає або надає в кредит своїм партнерам насіннєвий матеріал, дає агрономічні рекомендації, супроводжує всі стадії вирощування часнику, допомагає збирати урожай і забезпечує його збут. Вимоги до товару, що йде на експорт, ого-го які! Високу якість часнику може забезпечити саме ручна праця, тому партнерська програма допомагає вирощувати часник експортного класу.

Вузькоспеціалізоване «часникове» обладнання, в тому числі і те, яке «Темпорі Парсе» придбало завдяки зустрічному гранту UHBDP, фермери-партнери використовують за графіком. Для отримання врожаю високої якості у аграрія є 10 днів на прибирання часнику. Спочатку часник прибирають з полів південних регіонів країни, а потім збиральний трактор рухається на північні часникові плантації, де врожай дозріває пізніше. Висаджується часник у зворотному порядку, в першу чергу на півночі, там швидше настає зима, потім – на півдні.

– Обладнання, придбане за підтримки UHBDP, важливе і потрібне для вирощування елітного часнику. Механізація процесу не тільки знижує собівартість часнику, але й забезпечує його якість. Людина не здатна підготувати насіння і посадити його так швидко і правильно, як це робить техніка. Збиральний комбайн гарантує оперативний збір урожаю в потрібний термін. Калібрувальна лінія допомагає швидко розподілити часник по сортах. Усе це обладнання – незамінний помічник для середнього фермера, завдяки йому і всі наші партнери можуть нарощувати обсяги виробництва часнику. А за цим – постійність, контракти, стабільні доходи, – упевнений Ян Мішкевич.

ЗУСТРІЧНИЙ ГРАНТ – ІНВЕСТИЦІЇ В РОЗВИТОК СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА

ТОВ «Темпорі Парсе» одно з перших отримало зустрічний грант проекту UHBDP. В основі зустрічного гранту – співфінансування бізнес-проекту. Одну частину коштів безповоротно надає уряд Канади через UHBDP, іншу – знаходить саме підприємство.

Не так давно співробітники Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва UHBDP надавали компанії допомогу в складанні бізнес-плану і в постановці реальних цілей для розвитку підприємства. Ці кроки дуже важливі для отримання зустрічного гранту, як, утім, і інноваційність бізнес-ідеї, її орієнтованість на розвиток підприємства. А вже на початку червня 2016 року представники UHBDP побували в господарстві Яна і Наталії, оглянули поля, на яких зеленіють часникові пір’я, побачили в роботі техніку, придбану завдяки канадським інвестиціям, познайомилися з партнерами «Темпорі Парсе».

Як зазначила заступник директора Програм розвитку Міністерства міжнародних справ Канади Дженніфер Купер, за такими цілеспрямованими людьми, як Ян і Наталія, які самі роблять справу й ведуть за собою мотивованих партнерів, майбутнє сільського господарства України. Володимир Сенюк, провідний експерт Програм міжнародного розвитку Міністерства міжнародних справ Канади, вважає, що успішний приклад діяльності «Темпорі Парсе» потрібно показувати, щоб його переймали інші фермери в Україні.

Нік Рамзінг, провідний менеджер проекту UHBDP, говорив про те, що завдання проекту – розкриття потенціалу, який є в сільському господарстві України.

– Робота «Темпорі Парсе» – це відмінний приклад для багатьох малих і середніх аграрних підприємств. Компанія об’єднала кількох партнерів і забезпечує виробництво якісного конкурентоспроможного продукту, розвиває всіх фермерів. Ми підтримуємо таку співпрацю. Уряд Канади вважає, що таким чином можна підняти сільське господарство в Україні. Цінно і те, що ви не тільки розвиваєтеся, але і вибудовуєте ланцюжок між виробником і покупцем, – пояснив Нік Рамзінг.

«ПРИРУЧИТИ» РОКАМБОЛЯ І ПОБУДУВАТИ ЗАВОД

«Темпорі Парсе» стабільно тримає лідерство серед своїх партнерів. Маючи досвід, нарощує обсяги, на своєму прикладі демонструє, як потрібно працювати в сучасних умовах. У найближчих планах Яна і Наталії будівництво заводу з переробки часнику потужністю 1000 тонн на рік. Проектні роботи завершені, готується місце під будівництво заводу і потужного високотехнологічного сховища.

Переробка часнику низького сорту – це можливість продати його дорожче часнику вищого сорту. Завод матиме кілька ліній з виробництва консервованого, сушеного, очищеного часнику, часникових слайсів і багато чого іншого. Перші споживачі такої продукції – виробники спецій, ковбас, фаршу, заморожених м’ясних напівфабрикатів. Зараз, наприклад, вони купують китайський сушений часник низької якості.

Не виключено, що в недалекому майбутньому «Темпорі Парсе» запропонує українському ринку новий продукт – рокамболь, або слонячий часник. Це вражаючий сорт часнику, вага однієї голівки доходить до 600-700 грамів. Фермерам уже вдалося адаптувати рокамболь до нашої зими, однак поки слонячий часник не набирає потрібної ваги.

Голівка часнику, розділена біля верхівки на зубки, нагадує корону. Так ось, «часникові» королі зі Степанівки корон не носять, вони їх вирощують і успішно реалізують. І так, зі слонячого часнику корона буде соліднішою – корона лідера в розвитку сільського господарства в нашій країні.

Амбітні плани Сударкіної-Мішкевича «приручити» велетня-рокамболя і побудувати завод повинні реалізуватися, адже дорогу здолає лиш той, хто іде.

Контакт-центр 0800500184    http://uhbdp.org/

Сообщение:

*

НОВОСТИ