Депутати зібралися на сесію обласної ради

Депутати обласної ради на 6-й позачерговій сесії, присвяченій переважно дорожній темі, визнали стан автомобільних доріг загального користування в межах Миколаївської області катастрофічним, надзвичайно критичним і таким, що загрожує життю і здоров’ю людей.

26 липня відбулося пленарне засідання шостої позачергової сесії обласної ради сьомого скликання. З 64-х депутатів прибули 49. Крім депутатів обласної ради, в роботі сесії взяли участь голови обласної ради попередніх скликань, керівництво облдержадміністрації, голови районних рад та райдержадміністрацій, міські голови, керівники ряду підприємств, департаментів та управлінь, представники засобів масової інформації, працівники виконавчого апарату обласної ради тощо.

Необхідність проведення цієї сесії викликана незадовільним, а на окремих ділянках критичним станом автомобільних доріг на території Миколаївської області. Як зазначила голова обласної ради Вікторія Москаленко перед початком сесійного засідання, мережа автомобільних доріг загального користування регіону становить 4,8 тис. км, абсолютна більшість від зазначеної кількості перебуває у критичному або незадовільному стані.

Враховуючи, що деякі політичні сили цю ситуацію намагаються використати через призму піару, голова обласної ради Вікторія Москаленко, відкриваючи сесійне засідання, звернулася до депутатів з проханням працювати конструктивно, без політичних амбіцій і бути толерантними до своїх колег по депутатському корпусу.

Обравши секретаріат сесії та лічильну комісію, депутати перейшли безпосередньо до розгляду питань порядку денного.

Про надзвичайну ситуацію, що склалася зі станом автомобільних доріг на Миколаївщині, доповів заступник начальника Служби автомобільних доріг у Миколаївській області Геннадій Онищенко. Він, зокрема, відзначив, що на поточний рік у Служби автодоріг у Миколаївській області заплановано фінансування в розмірі 514 млн. грн., що в порівнянні з минулим роком в 2,7 разу більше. Із запланованих коштів 179 млн. грн. складають кошти державного бюджету, 276 млн. грн. – кредитні кошти, 35 млн. грн. – кошти обласного бюджету, 22 млн. грн. – кошти місцевих бюджетів.

Доповідач також зазначив, що якщо на початок року ямковістю було уражено 698 тис. кв. м автодоріг, то на сьогоднішній день ямковість ліквідовано на 167 тис. кв. м (24%). Також, за словами Онищенка, використано вже 34 мільйони гривень бюджетних коштів, що становить 54 відсотки від загальної кількості ураженої площі.

В обговоренні питання взяли участь депутати Олександр Казарін, Тетяна Демченко, Василь Жосан, Вадим Олабін, Володимир Луста, Миколаївський міський голова Олександр Сєнкевич.

Депутати в основному виступали з місця, до трибуни вийшли лише Тетяна Демченко та міський голова Олександр Сєнкевич. Усі виступи зводилися до того, що на сьогодні відсутній будь-який контроль за використанням виділених на ремонт автомобільних доріг бюджетних коштів, також відсутній контроль за роботою перевантаженого автотранспорту, який розбиває вщент і так розбиті автошляхі. Ставились питання і щодо якості нового асфальту. Депутат обласної ради Тетяна Василівна Демченко, зокрема, звинуватила облдержадміністрацію в самоусуненні і запропонувала звернутися до ДФІ в Миколаївській області (колишнє КРУ. – Прим. ред.) з пропозицією перевірити використання коштів Службою автодоріг у Миколаївській області та облавтодором. За її словами, «малюються процентовки»,і таким чином відмиваються державні кошти, а заручниками ситуації залишаються жителі області, які змушені їздити по «убитих» автошляхах.

Після виступів депутатів глава обласної ради Вікторія Москаленко дала протокольне доручення звернутися до ДФІ в Миколаївській області з пропозицією провести перевірку діяльності Служби автодоріг та облавтодору за 2015-й і 2016-й рр.

Також депутати створили тимчасову контрольну комісію, яка контролюватиме ефективність використання дорожниками виділених коштів. До складу комісії увійшли депутати обласної ради Михайло Талпа, Василь Жосан, Олександр Бондар, Тетяна Демченко, Владислав Невеселий, Вадим Олабін, Володимир Фроленко, Тахір Садрідінов і Петро Ковальчук.

Депутати одноголосно визнали ситуацію на автодорогах державного значення в межах Миколаївської області надзвичайною техногенного характеру. Особливе занепокоєння викликає стан автомобільних доріг державного значення Н‑11 Дніпропетровськ – Миколаїв (через місто Кривий Ріг), Н‑14 Олександрівка – Кіровоград – Миколаїв, М‑13 Кропивницький (Кіровоград) – Платонове, Р‑55 Вознесенськ – Новий Буг, Р‑75 КПП «Тишково» – Балта – Первомайськ – Доманівка – Олександрівка та Т – 15-10 Нова Одеса – Єланець. Украй незадовільний стан дорожнього покриття, зокрема високий рівень ямковості, колійності, просадки та велика кількість вибоїн, становлять загрозу для життя і здоров’я учасників дорожнього руху та створюють додаткові ризики для населення, яке проживає повздовж цих доріг.

Також підкреслено, що на вищезазначених автомобільних дорогах Миколаївської області у 2014 році відбулося 90 дорожньо-транспортних пригод, в яких травмовано 38 та загинуло 6 осіб, у 2015 році – 62 дорожньо-транспортні пригоди, в яких 32 особи травмовано, 9 – загинуло. За 6 місяців 2016 року відбулося 89 дорожньо-транспортних пригод, в яких постраждало 87 осіб та загинуло 10.

12 березня 2016 року депутатами обласної ради прийнято рішення «Про стан доріг загального користування у Миколаївській області та перспективи вирішення проблемних питань, пов’язаних з їх ремонтом і реконструкцією». Однак прийняття цього рішення не вплинуло на вирішення проблемних питань, пов’язаних з їх ремонтом та реконструкцією.

За сім місяців 2016 року ситуація на автомобільних дорогах державного значення в Миколаївській області лише суттєво погіршилася.

Крім того, депутати вирішили звернутися до Прем’єр-міністра України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Державного агентства автомобільних доріг України з проханням терміново направити в нашу область відповідну комісію з метою визначення ступеня і рівня небезпеки надзвичайної ситуації техногенного характеру на автомобільних дорогах державного значення в Миколаївській області, а також звернутися до Прем’єр-міністра України, Кабінету Міністрів України щодо виділення коштів з резервного фонду Державного бюджету України в обсягах, необхідних для відновлення дорожнього покриття на автомобільних дорогах державного значення в межах області. Депутати також вирішили звернутися до народних депутатів України, обраних від Миколаївської області, стосовно активного сприяння вирішенню питання виділення коштів з Державного бюджету України на проведення ремонтних робіт на автомобільних дорогах державного значення в межах Миколаївської області.

Після обговорення питання депутатами за пропозицією і навіть наполяганням деяких народних обранців на трибуну вийшов Олександр Антощук, який був звільнений тимчасово виконуючим обов’язки начальника Укравтодору Євгеном Барахом у минулу п’ятницю, 22 липня.

— Я не розумію, чому мене називають колишнім начальником Служби автодоріг у Миколаївській області. Я зараз на лікарняному, – акцентував Олександр Антощук.

Він коротко окреслив, чого вдалося досягти за час його керівництва Службою автодоріг у Миколаївській області: оптимізувати структуру Служби, домогтися прозорості тендерів, запровадити систему співфінансування, вийти на інший рівень спілкування з Укравтодором (гроші для доріг у Миколаївській області почали виділяти не за залишковим принципом).

Висловився Олександр Антощук і по ключових позиціях. Так, він упевнений у тому, що Миколаївський облавтодор вимагає реорганізації, тому що на сьогоднішній день «він проїдає державні кошти: в Херсонській і Дніпропетровській областях облавтодори працюють з прибутком, а Миколаївський облавтодор – зі збитками (за підсумками 2015 році збитки склали 31 млн. грн.)». Також Антощук упевнений у тому, що пересувні вагові комплекси перекидати з інших областей неефективно, треба у нас будувати стаціонарні вагові комплекси.

Що ж стосується його звільнення, то причина, за його словами, в тому, що у нього «склалися не дуже хороші стосунки з т.  в. о. начальника Укравтодору Євгеном Барахом», до якого він так і не зміг потрапити на прийом по ситуації з дорогами в Миколаївській області та з ваговими комплексами.

Олександр Антощук був категоричним, він пообіцяв депутатам, що «не дозволить об себе витерти ноги» – буде захищатися всіма доступними методами. В тому числі, найближчим часом опублікує і акт ДФІ в Миколаївській області, на який йому нарікають.

Відповідаючи на запитання депутатів щодо перемоги фірми «Дорлідер» у тендері, Олександр Антощук підтвердив, що на нього чинився тиск, але ким, пообіцяв озвучити слідчому.

Забігаючи наперед, слід зауважити, що уже після того, як депутати вичерпали порядок денний, вони повернулися до протокольних доручень. Зокрема 36-ма голосами «за» вони підтримали звернення до Укравтодору щодо неприпустимості безпідставної зміни керівника Служби автодоріг у Миколаївській області.

Депутатами також були розглянуті питання порядку денного про внесення змін до Програми розвитку автомобільних доріг загального користування Миколаївської області на 20162018 роки; про внесення змін до обласного бюджету Миколаївської області на 2016 рік. Прийнято рішення направити звернення до Прем’єр-міністра України, Кабінету Міністрів України, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Національної комісії з регулювання електроенергетики України щодо фінансово-економічної ситуації, що склалася в обласному комунальному підприємстві «Миколаївоблтеплоенерго». Окреме звернення щодо розв’язання проблем теплопостачальної галузі було вирішено направити Президенту України Петру Порошенко.

Завершуючи засідання шостої позачергової сесії, голова обласної ради Вікторія Москаленко оголосила депутатські запити і надала відповідні протокольні доручення. Загалом сесія обласної ради пройшла в діловій, конструктивній обстановці.

Микола КРУТИХ

Сообщение:

*

НОВОСТИ