«НІБУЛОНівський» термінал біля вознесенська: новітні технології плюс професійні кадри

Безперервні зливи, неймовірна спека, затримки з постачанням обладнання, страйки польських митників – усі ці складні аспекти в ході будівництва нового нібулонівського перевантажувального термінала не змогли перешкодити вчасному та успішному завершенню будівельних робіт на цьому об’єкті.

Другого липня представники миколаївських ЗМІ стали свідками прийому першої партії ячменю та змогли на власні очі відстежити весь цей технологічний процес від заїзду вантажівок на територію термінала до відвантаження зерна у зерносховища.

Цю подію генеральний директор компанії «НІБУЛОН» Герой України Олексій Вадатурський порівняв із народженням дитини у великій дружній родині. «На сьогодні це найсучасніше та найкраще наше підприємство, – з гордістю зазначив він, – це безперечна перемога усієї нашої команди, тим більше, що будували його у найскладніших погодних умовах. Близько 6 тисяч кубів води відкачали ми разом з МНС після дощів! Понад 200 тисяч тонн ґрунту спочатку зняли, а потім використали його для облаштування території! Таких об’ємів робіт у таких важких умовах не було на жодному з наших попередніх об’єктів. Але всі ми разом витримали і зливи, і спеку. Хочу відзначити тісну та плідну співпрацю колективу компанії та підрядних організацій. Я впевнений, що сільгосптоваровиробники Миколаївської та Кіровоградської областей дуже скоро відчують усі переваги від введення в експлуатацію такого комплексу, адже зменшення витрат на транспортування та отримання привабливої ціни за свою продукцію суттєво збільшить їхні прибутки. За моїми підрахунками, загальний прибуток аграріїв, що будуть з нами тут співпрацювати, може сягнути близько 10 мільйонів гривень за рік! Ці кошти вони зможуть витратити на збільшення заробітної плати, на придбання паливно-мастильних матеріалів, на розширення виробничих потужностей власних господарств тощо. Завдяки роботі цього річкового підприємства суттєво зменшиться і навантаження на автошляхи області, адже зерно в Миколаїв буде доставлятися водним транспортом».

Автомобілерозвантажувач.

Будівельний процес цього термінала забезпечив роботою понад 70 підрядних підприємств та близько півтори тисячі будівельників з різних куточків країни. Олексій Опанасович висловив сподівання на подальшу співпрацю з ними на інших об’єктах у майбутньому. Він розповів, що одночасно із введенням в експлуатацію комплексу тривають масштабні роботи з благоустрою території: «Ми хочемо, щоб наш термінал став окрасою цього району, щоб усі відвідувачі могли не тільки побачити новітнє сучасне обладнання та злагоджену роботу фахівців, а i помилуватися гарним ландшафтним дизайном прилеглої території та причальної зони комплексу».

За словами очільника компанії «НІБУЛОН», наразі філія «Вознесенська» працює в режимі пусконалагоджувальних робіт, але вже з 6 липня почне приймання продукції від аграріїв та перехід на звичайний цілодобовий безперебійний прийом та складування аграрної продукції з подальшим її перевезенням водним транспортом на перевантажувальний термінал у Миколаєві.

Вадатурський окремо відзначив технічні характеристики комплексу: «Тут змонтоване та працює обладнання кращих світових фірм та брендів, яке має ресурс від введення в експлуатацію до ремонту близько 25 тисяч годин, що дає змогу працювати без зупинки цілодобово три роки поспіль! Це забезпечує високий рівень надійності та можливість приймати до 400 автомобілів щодобово. Це саме ті автомобілі, що більше не поїдуть до Миколаєва або Одеси і суттєво зменшать кількість вантажівок на миколаївських автошляхах».

Ваговий комплекс.

Щодо роботи з потенційними партнерами-агровиробниками керівник компанії висловився коротко та ясно: «Для усіх бажаючих – від одноосібників-фермерів до великих сільгоспвиробників – ми відкриті і готові співпрацювати в режимі «комбайн – елеватор». Це буде вигідно і для тих, хто сам привезе до нас свою продукцію, і для тих, хто не має такої можливості, тому що у цьому випадку наше підприємство централізовано допоможе вивезти їхнє зерно та доставити на термінал. Така пропозиція нашого підприємства вже зацікавила аграріїв не тільки північних районів Миколаївської, а й представників аграрного сектора півдня Кіровоградської області».

Олексій Вадатурський повідомив журналістів, що компанія закінчила днопоглиблювальні роботи між Новою Одесою та Миколаєвом і розпочала перевезення зернових цим водним шляхом. А після накопичення продукції на терміналі «Вознесенський» нові несамохідні судна проекту В2000, спеціально спроектовані для роботи на Південному Бузі, почнуть виконувати рейси вже до Вознесенська. «За радянських часів цим водним шляхом перевозилося максимум до 50 тисяч тонн зерна щорічно. А наша компанія за декілька місяців перевищить ці показники. Всього на меті транспортувати до 1 мільйона тонн зернових цією річкою щороку. Окрім цього, плануємо відновити перевезення Південним Бугом щебеню, піску та інших будівельних матеріалів, обсяг яких до 1990 року сягав понад одного мільйона тонн».

І ось ми спостерігаємо, як до термінала під’їхали перші дві вантажівки із фірмовим написом «НІБУЛОН». Вони привезли зерно з філії «Лідіївська». Усього в цей день термінал прийняв звідти чотири вантажівки, або 142 тонни ячменю. А з шостого липня розпочнеться штатний прийом зернових від тих, хто уклав договори з компанією. «Для давніх перевірених партнерів створено спрощену систему укладання або переукладання договорів, – розповідає Олексій Опанасович. – А новим потенційним партнерам ми пропонуємо пройти перевірку на прозорість та легальність роботи. Зазвичай, ми надаємо перевагу співпраці безпосередньо з сільгосптоваровиробниками. Але, на жаль, з понад п’яти тисяч сільгосптоваровиробників області тільки третина мають окрім землі, техніку та можуть самостійно не тільки виростити врожай, а й доставити його до наших терміналів. Решта користується послугами посередників. Тож у таких випадках ми змушені працювати з посередниками. Утім, для них є обов’язкові умови – він (посередник) повинен бути першим покупцем зерна безпосередньо у сільгосптоваровиробника, відповідно повинен мати первинні документи про походження зерна, плата за яке має бути здійснена шляхом безготівкового розрахунку. Ми не працюємо з недобросовісними посередниками, які купують продукцію за готівку. Заради іміджу та репутації ми відмовилися від таких партнерів, хоча і втратили певну частку своїх прибутків. Це наша жорстка, але принципова позиція – працювати тільки в правовому полі».

Лабораторія. Процес відбору проб для визначення якості.

Спокійно прокоментував керівник компанії запитання щодо конкуренції з боку терміналів інших підприємств. «Те, що будують інші компанії зараз, наша компанія будувала ще 15 років тому. Всі будують термінали, але ніхто не має власного флоту, ніхто не займається соціальними програмами, ніхто так тісно не співпрацює з аграріями, як ми. Нас поважають, нам довіряють, а ми робимо все, щоб не втратити ці повагу та довіру. Сподіваюся, що нашим партнерам до вподоби і наш патріотизм, і масштабність наших проектів, і гарні перспективи на майбутнє! У нас в Україні дуже жорсткий конкурентний аграрний ринок, близько чотирьох тисяч експортерів зерна, але найближчі десять років нам не варто переживати».

Наразі в компанії вже підбили підсумки роботи за минулий маркетинговий рік. За цей період компанія експортувала понад 4,56 мільйона тонн зернових, що є другим найвищим показником за всю 25-річну історію існування «НІБУЛОНу». Втім, це не межа. У планах компанії – експортувати 8 мільйонів тонн.

А тим часом молодий керівник філії Роман Чумаченко та головний інженер Володимир Сауляк з гордістю продемонстрували нам роботу підприємства на прикладі прийому першої партії зерна. Процес виявився досить цікавим. До речі, вся процедура займає не більше 30 хвилин.

Після розтентовки вантажівки технік-лаборант за допомогою автоматичних пробовідбірників Rakoraf здійснив відбір проб зерна. Сучасне лабораторне обладнання підприємства дозволяє визначити якість зерна всього за 10 хвилин, залежно від культури. Далі автомобіль прямує до вагової, де з високою точністю визначається вага продукції. До речі, двоє неспарених ваг, які встановлені на підприємстві, були виготовлені українською компанією «Булат». Під час зважування відбувається фотофіксація з метою уникнення можливих розбіжностей з постачальником. Отримавши контрольний талон, водій прямує до автомобілерозвантажувача, де і відбувається вивантаження зерна. Важливо відзначити, що процес вивантаження зерна відбувається в закритому приміщенні, адже одночасно з цим процесом запускається і аспіраційна система Simatek, завдяки якій зерновий пил не потрапляє у навколишнє середовище. У компанії дуже прискіпливо стежать за дотриманням екологічних стандартів та норм.

Усі процеси повністю автоматизовані, що виключає людський фактор.

Далі зерно за допомогою потокотранспортної системи потрапляє в робочу вежу, а потім і в зерносховища. Тут встановлені датчики, які вимірюють температуру зерна в різних його пластах. «Якщо в якомусь місці термопідвіска показує перегрівання зерна, ми приймаємо відповідне рішення – зерно потрібно або переміщати, або відвантажувати, або охолоджувати. Це робиться для того, щоб зберегти якість зерна, – підкреслює Роман Чумаченко.

Олексій Опанасович дуже позитивно оцінює перспективи молодого колективу термінала. «Я пишаюся тим, що наше підприємство виховує спеціалістів такого високого класу. Я їм повністю довіряю і впевнений, що цей комплекс у надійних руках!».

Вікторія ГОНОРАЦЬКА

Сообщение:

*

НОВОСТИ