Ви запитували? Ми відповідаємо!

У черговій рубриці читайте про те, чи підвищилися пенсії військових, як отримати безоплатну правову допомогу та кому необхідно сплачувати транспортний податок.

Володимир Федорченко, м. Миколаїв:

«Чому ПФУ не виконує ЗУ № 614-VIII про перерахунок військових пенсій, який вступив у силу з 1 січня 2016 року?»

Головне управління Пенсійного фонду в Миколаївській області:

– Частиною 3 статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 № 2262-ХІІ (далі – Закон № 2262-ХІІ) передбачено, що всі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв’язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців та осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв’язку з введенням для зазначених категорій нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення відповідного права. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною закону, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям та особам, які мають право на пенсію, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Такий порядок був затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 (далі – Порядок № 45) та запровадив чіткий механізм проведення перерахунків пенсій на підставі рішень уряду, тобто встановив, що державні органи, з яких особи були звільнені зі служби, повідомляють Пенсійному фонду України про підстави для проведення перерахунку пенсій. Далі на основі складених органами ПФУ списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, видаються довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсійних виплат.

На сьогодні завдання від Пенсійного фонду України щодо підготовки відповідних списків осіб, звільнених із військової служби в Збройних Силах, для проведення перерахунку їх пенсій до Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області не надходило.

Окрім того, зміни щодо виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України в 2016 році встановлено наказами Міністерства оборони України від 27.01.2016 № 44 та від 08.02.2016 № 60, а не рішенням Кабінету Міністрів України, та розповсюджуються лише на військовослужбовців, які проходять військову службу, а не на осіб, які звільнені у запас (відставку).

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення» від 15.07.2015 № 614-VІІІ, який набрав чинності з 1 січня 2016 року, статтю 51 Закону № 2262-ХІІ доповнено частиною 3 такого змісту:

«Перерахунок пенсій у зв’язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв’язку з введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком».

Отож у разі прийняття після 1 січня 2016 року Кабінетом Міністрів України постанови про зміну хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців або введення нових щомісячних додаткових видів, якщо уповноважений орган своєчасно не надасть до органу Пенсійного фонду України довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, або ж якщо після надання довідки перерахунок не буде проведено своєчасно органом ПФУ, пенсіонер отримає доплату за весь період із часу виникнення на нього права.

М.І. Петров, с. Багачівка Кривоозерського району:

«Із передачі «Це вас хвилює», яка нещодавно вийшла на телеканалі «Миколаїв», я дізнався про існування центрів правової допомоги в Миколаєві й Вознесенську. Я мешкаю у віддаленому селі. Грошей на проїзд до обласного центру в мене недостатньо. До кого мені звернутись, щоб отримати безоплатну правову допомогу?».

Директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної допомоги у Миколаївській області Валентин Чистий:

– У 2015 році нам вдалося розширити мережу центрів правової допомоги з 27 до 125 по всій Україні, а також удосконалити систему надання безоплатної правової допомоги у цивільному та адміністративному провадженнях. Проте, провівши аналіз, ми з’ясували, що більшість наших клієнтів (близько 80%) потребують юридичних послуг, іншими словами – правової інформації та юридичних консультацій. Тільки 20% клієнтів мають реальну потребу в юридичній допомозі під час судового процесу.

Саме тому уряд прийняв рішення ліквідувати близько 600 районних відділень Міністерства юстиції, які вже втратили більшу частину своїх функцій унаслідок децентралізації, та створити 428 бюро юридичної допомоги – для надання основних юридичних послуг та доступу до правосуддя в місцевих громадах.

На Миколаївщині з 1 вересня цього року розпочнуть свою роботу 18 таких бюро, в тому числі й у Кривому Озері. Їх працівники надаватимуть населенню безоплатні юридичні консультації, забезпечуватимуть доступ до безоплатної вторинної правової допомоги (прийом звернень від громадян), представлятимуть інтересів клієнтів у суді, а також займатимуться консультуванням громадян, допомагатимуть отримати доступ до електронних сервісів Міністерства юстиції.

Окрім цього, з метою розширення доступу до безоплатної правової допомоги з ініціативи уряду Міністерство юстиції України утворює низку виїзних консультаційних пунктів, у яких певні категорії населення мають змогу отримати безкоштовну правову консультацію. Особи, які підпадають під дію статті 14 Закону України «Про безоплатну правову допомогу», зможуть скористатися послугами адвоката за державний кошт. Безкоштовні правові консультації та, у разі потреби, представництво інтересів соціально незахищених верств населення у судах здійснюють юристи й адвокати, які уклали контракти з Регіональним центром та трьома місцевими центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Миколаївській області.

На сьогоднішній день у Миколаївській області відкрито та функціонує 29 мобільних консультаційних пунктів. Найближчий до Вас пункт розташований у с. Берізки, вул. Соборна, 26 (стара назва – Радянська). Інформацію про місцезнаходження інших консультаційних пунктів можна знайти на сайті Регіонального центру: http://mykolaiv.legalaid.gov.ua/ua/ або скориставшись безкоштовним телефоном: 0800-21-31-03.

Віктор Петрович, м. Нова Одеса:

«Скільки сьогодні становить транспортний податок та в якому випадку його необхідно сплачувати?»

Головне управління ДФС у Миколаївській області:

– Із 1 січня 2016 року кожен власник легкового автомобіля, з року випуску якого минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість котрого становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, щорічно повинен сплачувати транспортний податок у розмірі 25 тисяч гривень за кожен транспортний засіб.

Середньоринкова вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля.

У разі продажу транспортного засобу протягом року податок розраховується попередньому власнику з 1 січня поточного року до початку місяця, коли він втратив право власності, а новому власнику – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

Податкові повідомлення-рішення про сплату податку надсилаються громадянам контролюючим органом до 1 липня звітного року. Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів від дня вручення їм податкових повідомлень-рішень за місцем реєстрації транспортних засобів.

Юрий Яковенко, Корабельный район (г. Николаев):

«Полтора месяца назад на ул. Прибугская, что в Широкой Балке, залатали асфальт. Но прошёл первый дождь – и его смыло. Вновь образовались ямы – ни пройти, ни проехать. Ремонта эта дорога ждала уже давно, ведь по ней ежедневно курсирует общественный транспорт, ездят люди на своих авто. Усложняет движение и щебень, который разносится колесами транспортных средств из соседних улиц. Кто должен контролировать качество ремонтных работ?» – интересуется наш читатель.

Глава администрации Корабельного района г. Николаева Александр Цуканов:

– На ремонт дорожного покрытия ул. Прибугской выделили 155 тыс. гривен. Этих денег хватило только на то, чтобы залатать ямы, да и то не на всей улице (лишь до 72-го дома). Объем выполненных работ соответствует сумме, которая была направлена на ремонт, нас даже прокуратура проверяла. На ближайшей сессии горсовета депутаты должны выделить дополнительные средства, поэтому до конца текущего года мы капитально отремонтируем эту улицу. Для этого необходимо 430 тыс. гривен.

Администрация района заключает договор с технадзором, который должен контролировать качество проведения ремонтных работ. Но на финальной стадии ремонта мы тоже выезжаем на место, проверяем, как отработал подрядчик.

Если у вашего читателя есть информация о том, что недавно отремонтированные участки пришли в негодность, пусть он обратится в администрацию Корабельного района, мы выедем на место и посмотрим. Если действительно ремонт был проведён некачественно, подрядчик восстановит покрытие за свои деньги.

Григорий, Николаевский район:

«Правда ли, что с 2016 года отменены научные пенсии? Если нет, то не изменился ли принцип их начисления?»

Главное управление Пенсионного фонда в Николаевской области:

– С 2016 года научные пенсии не отменены. Законом Украины «Про научную и научно-техническую деятельность» от 26.11.2015 № 848-VII, который вступил в силу с 16 января 2016 года, для расчета пенсии учитывается заработная плата научного (научно-педагогического) работника за весь период страхового стажа, начиная с 1 июля 2000 года, в том числе по совместительству.

В случае, когда период страхового стажа на должностях научного (научно-педагогического) работника, начиная с 1 июля 2000 года, составляет меньше 60 календарных месяцев, для расчета пенсии учитывается заработная плата только по основному месту работы за любые 60 календарных месяцев страхового стажа независимо от перерывов.

Анна НІКУЛІНА

Сообщение:

*

НОВОСТИ