Ви запитували? Ми відповідаємо!

Наших читачів, які пишуть до цієї рубрики, цікавлять звичайні життєві питання, які стосуються побуту, змін до законів, безпеки проживання, пошуку роботи. Ми звертаємося до спеціалістів, які компетентно та чітко відповідають на усі наші звернення. Отже, сьогодні ви дізнаєтесь про таке нововведення, як загальнобудинкові лічильники газу, про те, як можна використовувати водопровід у сміттєвих камерах будинків, що змінилося у порядку ввезення іноземних автомобілів в Україну, що таке відеорезюме і як його підготувати, а також чи стало безпечнішим наше місто після встановлення відеокамер спостереження.

Сергій Анатолійович, м. Миколаїв:

Кілька років тому багато говорилося про відеокамери, які після проведення виборів були передані місту для забезпечення безпеки на вулицях. Чи працюють ще вони? Яка ефективність їхнього використання? Чи допомагають прилади розкривати вуличні злочини та правопорушення?

О.В. Савченко, тимчасовий виконувач обов’язків начальника Головного управління Національної поліції в Миколаївській області:

– Програма щодо установки відеокамер у м. Миколаєві була започаткована у 2008 році на виконання Указу Президента України від 28 березня 2008 року № 276/2008, після чого знайшла своє продовження вже в рамках програми «Безпечне місто», прийнятої до «Комплексної програми профілактики злочинності та вдосконалення системи захисту конституційних прав і свобод громадян у Миколаївській області на 2011-2015 роки» (рішення Миколаївської обласної ради від 23.09.2011 р. № 3).

У процесі дії вищевказаних програм з 2008 року в м. Миколаєві було встановлено 60 камер відеоспостереження у публічних місцях. З них 13 відеокамер передані на баланс ГУ НП, а 47 працюють у тестовому режимі (без запису відеоінформації), сервер знаходиться в міськраді, питання про їх передачу на обслуговування ГУ НП чи іншій організації до цього часу не вирішено.

Крім того, керівництвом ГУ НП, виходячи з аналізу злочинності в публічних місцях, запропоновано ще 48 місць, де доцільно встановити відеокамери (від 09.08.2016 № 2198/23-2016).

Стосовно ефективності дії програми слід зазначити, що в місцях встановлення відеокамер лише за підсумками 4-х місяців поточного року було зафіксовано 90 пра-вопорушень, з них 29 кримінальних, при розслідуванні яких 8 разів знята з носіїв відеоінформація використовувалась для розслідування та розкриття кримінальних правопорушень.

У більшості випадків отримана з відеокамер інформація набуває особливої цінності при розслідуванні правопорушень під час проведення різноманітних масових заходів та групових порушень громадського порядку (протестів, мітингів, пікетів, зібрань тощо).

Слід вказати на якість відеозображення, що в більшості випадків є вирішальним чинником у процесі доведення вини особи правопорушника шляхом її ідентифікації, особливо у темну пору доби (оскільки більшість правопорушень чиниться саме в цей час). Якість зображення бажано покращити до рівня, необхідного для розпізнавання особливостей статури, одягу та навіть ознак обличчя правопорушників, які можуть потрапити у поле зору відеокамери.

В’ячеслав Пилипович Кульбачук, Корабельний район Миколаєва:

– Я живу у дев’ятиповерховому будинку по вул. Корабелів. Раніше у нашому під’їзді, у сміттєкамері, працював водопровід, можна було помити руки, полити у дворі квіти і дерева. А потім воду перекрили, а кран – опечатали. Було дуже зручно, особливо нам, пенсіонерам. Чи не можна відновити все, як було?

Микола Чуприна, начальник відділу контролю водокористування міського комунального підприємства «Миколаївводоканал»:

– За цією адресою ми нічого не ремонтували та заборони на полив не робили. У нас діє єдиний порядок: споживання усіх послуг повинно проходити через прилади обліку. Останнім часом наше підприємство цьому приділяє особливу увагу. Для відновлення водопостачання у під’їзді треба оформити додаткову угоду до договору на відкриття точки обліку на полив, підживлення у разі протікання системи – загалом, на усі господарські потреби, які повинні йти через облік. У тому числі, і полив квітів і дерев у дворі.А там, де йде несанкціонований відбір послуги, ЖЕКи можуть відключати відводи на полив, щоб потім не платити за це штрафні санкції.

Наразі вирішується перехід ЖЕКівских будинків у ОСББ, і вже об’єднання мешканців оформляють з нами договори, у яких будуть указані та враховані додаткові точки обліку на господарські потреби.Порядок оформлення дозволу нескладний. До нас повинен прийти представник будинку, написати заяву, що йому необхідно для поливу обладнати відведення. За показниками тиску води та витратами, які плануються, заявник отримує технічні умови. За договором виставляється оплата для поливу, без урахування каналізації.

Простіше там, де є загальнобудинковий облік.

До речі, вартість лічильника цілком дозволяє мешканцям його придбати: лічильник 15 мм коштує 190 грн., 20 мм – 300 грн., 25 мм – 2 тис. 100 грн. Для поливу достатньо лічильника 20 мм.

Іван Безушко, смт Березанка:

– Нещодавно дізнався про впровадження нової послуги служби зайнятості – відеорезюме шукачів роботи. Хотілось би детальніше дізнатися про цю послугу.

Відділ організаційно-інформаційної роботи та архівної справи обласного центру зайнятості:

– Відеорезюме – це один з ефективних кроків пошуку роботи, короткий відеоролик, в якому повідомляється про основні моменти професійного життя того, хто шукає роботу, де замість стандартних фраз роботодавець матиме можливість побачити потенційного працівника. Це погляд на себе «з боку», одностороння комунікація, вдала самореклама. Завдяки своїй формі, відеорезюме поєднує в собі «живе» зображення і звук, що дозволяє притягнути увагу роботодавця і підвищує шанси на працевлаштування при особистій зустрічі.

У кожному центрі зайнятості Миколаївської області проводяться тренінги і навчання для безробітних, як правильно скласти і записати відеорезюме. Відео можна записати самостійно вдома, в разі відсутності технічних можливостей можна звернутися до будь-якого центру зайнятості, де фахівці безкоштовно нададуть допомогу у створенні власного відеорезюме та гідної презентації роботодавцеві.

За місяць існування цієї нової послуги банк відеорезюме Миколаївської обласної служби зайнятості вже поповнився понад 50 презентаціями, які розміщені на відеохостінгу YouTube веб-сайту обласного центру зайнятості.

Антонина Кравцова, г. Николаев:

– Слышала о том, что приборы учета газа вскоре будут устанавливать не индивидуально, а сразу на весь дом. Но ведь и плата, очевидно, будет разбрасываться на всех жильцов. Значит, один сосед будет стараться расходовать газ экономно, а другой – может буквально отапливать квартиру газом, а плата между ними будет делиться по количеству прописанных человек. Да и количество прописанных человек часто отличается от фактически проживающих в квартире. Где же здесь справедливость? Разъясните, пожалуйста, что это за порядок, почему принято такое решение?

Специалист по связям с общественностью ПАО «Николаевгаз» Элина Луцкевич:

– Решение об установке общедомовых счетчиков газа принималось не предприятием «Николаевгаз», мы – лишь исполнители. По этому поводу есть постановление Кабинета Министров Украины. В 2015 году Национальной комиссией регулирования электроэнергетики была разработана программа установки общедомовых счетчиков, и в 2016 году ее получили все облгазы.

Рабочая группа, которая отрабатывала проблемные вопросы газораспределяющих предприятий, пришла к выводу о слишком высокой стоимости индивидуальных счетчиков газа. В конце 2015 года без учета потребления газа оставалось около 2,8 млн. абонентов. Для обеспечения их приборами учета потребовалось бы 4,6 млрд. грн., и на это ушло бы около 10 лет.

Наша инвестиционная программа предусматривает установку 908 приборов учета по всей Николаевской области. Финансировать эту работу мы должны из своих доходов. В последнее время выполнение программы находится под вопросом. Финансово «Николаевгаз» может не потянуть установку индивидуальных счетчиков. И касается это не только николаевского предприятия, подобная ситуация складывается по всей Украине. Падают объемы транспортировки, люди плохо платят. Накапливаются огромные долги. Финансовые поступления из тарифа на установку счетчиков – мизерные. Нам не хватает средств даже на хозяйственную деятельность. Еле сводим концы с концами. К тому же общая дебиторская задолженность по области за все прошедшие годы составляет около 100 млн. грн.

В то же время закон о коммерческом учете требует от нас завершить эту работу до конца 2017 года. Поэтому был предложен подомовой учет потребления газа населением. Им предлагается охватить дома с общей численностью жильцов около 2,3 млн. – это 82% от всего количества абонентов, которые до сих пор потребляют газ по нормам.

При этом стоимость учета уменьшается в 5 раз. Экономия составит 3 млрд. грн. Нужно будет потратить не 4,6 млд. грн. а 1,6 млрд. грн. А срок сокращается в 10 раз. За оставшиеся полтора года облгазы вполне успеют выполнить программу.

В отдельных случаях мы и сейчас ставим индивидуальные счетчики: в частных домах, либо в многоэтажных, где потребителей без счетчика осталось мало и общедомовой счетчик устанавливать невыгодно. С общедомовыми счетчиками оплата за газ будет распределяться между жильцами за вычетом потребления, которое учитывается индивидуальными приборами учета газа.

Андрій Краснов,

м. Первомайськ:

– Роз’ясніть, будь ласка, які є нововведення стосовно ввезення в Україну іноземних автомобілів?

Прес-служба Державної фіскальної служби в Миколаївській області:

– З 1 серпня 2016 року набрав чинності Закон України від 31 травня 2016 року № 1389-VIII «Про внесення зміни до підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» (Закон № 1389-VIII), який передбачає пільгові умови ввезення автомобілів.

Знижені ставки поширюються на осіб, які ввозять авто для власного використання або на користь інших осіб за договорами купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення, поруки, іншими господарськими та цивільно-правовими договорами,  або за рішенням суду, не більше одного автомобіля на рік.

У разі відчуження протягом 365 днів з дня реєстрації транспортних засобів, при ввезенні яких були застосовані знижені ставки акцизного податку, платник податку буде зобов’язаний сплатити акцизний податок за ставками, передбаченими Податковим кодексом України.

Відповідно до Закону № 1389-VIII до 31 грудня 2018 року знижено ставки акцизного податку на такі транспортні засоби, що були у вжитку:

1) легкові автомобілі;

2) інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей, включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі (крім моторних транспортних засобів, призначених для перевезення 10 і більше осіб).

Ставки акцизного податку залежать від виду транспортного засобу і потужності його двигуна: робочого об’єму циліндрів двигуна; ставки акцизного податку за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна; а також від загальної суми акцизу за одне авто.

Транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та з кривошипно-шатунним механізмом:

– не більше 1000 куб. см – 0,102 євро;– від 1001 до 1500 куб. см – 0,063 євро;– від 1501 до 2200 куб. см – 0,267 євро;– від 2201 до 3000 куб. см – 0,276 євро;– від 3001 куб. см і більше – 2,209 євро.

Транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем):

– не більше 1500 куб. см – 0,103 євро;

– від 1501 до 2500 куб. см – 0,327 євро;

– від 2501 до і більше – 2,209 євро.

Натомість законодавець передбачив ряд обмежень. Так, знижені ставки акцизного податку не застосовуватимуться для легкових автомобілів, якщо вони:

– мають походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із законом України та/або визнаної державою-агресором по відношенню до України згідно із законодавством, або ввозяться з території такої держави-окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно із законом України;

– вироблені до 1 січня 2010 року;

– ввозяться на митну територію України у кількості понад один легковий автомобіль протягом календарного року.

Сообщение:

*

НОВОСТИ