Чиї інтереси захищає Укртрансбезпека?

Є в нашій країні така важлива структура – Державна служба України з безпеки на транспорті (скорочено – Укртрансбезпека). Як не важко здогадатися із самої назви, завдання цієї служби – реалізовувати державну політику у сфері безпеки на всіх видах транспорту, в тому числі – автомобільному транспорті загального користування. Та, схоже, миколаївські чиновники Укртрансбезпеки свої функціональні обов’язки дещо переплутали зі своїми власними інтересами на користь окремих приватних осіб.

Утім судіть самі. Ось уже багато років громадські активісти Миколаєва б’ють на сполох, вказуючи на незаконність існування так званих автовокзалів-клонів. Зокрема йдеться про «автостанцію «Південна», яка за документами розташована по вулиці Пограничній (колишня Чигрина), 167/7. Ця так звана автостанція мало того, що не має елементарних зручностей для пасажирів, так іще розташована… на зупинці міського автотранспорту, що створює неабияку небезпеку для пасажирів та водіїв. До того ж, як зафіксували численні перевірки громадських активістів, ніяких квитків пасажири не отримували, а передавали гроші «з рук у руки», тобто йдеться про ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах.

Та Укртрансбезпека довгі роки не бачила ніяких порушень законодавства у сфері безпеки пасажирських автоперевезень, заплющуючи очі на очевидну невідповідність цих автостанцій-клонів державним вимогам. Так, чергове обстеження зазначеної автостанції на предмет з’ясування відповідності вимогам Порядку регулювання діяльності автостанцій було здійснено у 2015 році працівниками управління Укртрансбезпеки у Миколаївській області. Але за підсумками обстеження не встановлено жодних (! – Ред.) порушень з цього приводу! І це – попри те, що так звані автостанції не мали ані туалетів, ані камер схову, ані інших елементарних зручностей для пасажирів.

Натомість управління Укртрансбезпеки взялося ретельно перевіряти діяльність акціонерного товариства «Миколаївське обласне підприємство автобусних станцій» («МОПАС») – підприємства, яке ось уже багато років легально існує на ринку пасажирських автоперевезень та намагається вести легальний бізнес в умовах чесної ринкової конкуренції. Тут слід зауважити, що саме представники «МОПАСу» неодноразово звертали увагу Укртрансбезпеки на недобросовісну конкуренцію з боку автовокзалів-клонів та їхніх власників. Проте транспортні чиновники вперто не помічали численні порушення на автостанціях-«клонах», натомість… узялися перевіряти діяльність автовокзалів, що входять до бізнес-структури «МОПАСу». Тут на думку спадає народна приказка: за моє жито та мене ж і бито.

Цікава деталь. Начальник управління тодішньої Укртрансінспекції у Миколаївській області 15 липня 2015 року видає наказ про створення комісії з проведення обстеження автостанції, що розташована біля Центрального автовокзалу («Приміський автовокзал»), і вже того ж дня його підлеглі здійснюють перевірку. Оце так оперативність!

Отже, здається доречним похвалити працівників Укртрансбезпеки за завзятість у роботі, але… За підсумками зазначеного обстеження був виданий наказ Укртрансбезпеки про анулювання ліцензії «Миколаївському приміському автовокзалу». Принагідно «під роздачу» потрапив і Вознесенський автовокзал, який входить до складу «МОПАСу». Підставою для прийняття такого кардинального рішення стали результати обстежень, згідно з якими на зазначених автовокзалах перевіряльники знайшли цілий «букет» порушень – це і відсутність кімнати для відпочинку водіїв, і відсутність платіжного терміналу, що давало б змогу пасажирам безготівкового розрахунку за квиток, і таке інше.

Та найцікавіше було попереду. Керівництво «МОПАСу», обурене такими діями транспортних чиновників, звернулося до Миколаївського окружного адміністративного суду з вимогою скасування наказу Укртрансбезпеки про анулювання ліцензій двом зазначеним автовокзалам. І вже в судовій залі було з’ясовано, що ніяких порушень у діяльності структурних підрозділів «МОПАСу» немає, відтак і ліцензії позбавляти немає за що. Відтак судовою постановою було скасовано незаконний наказ Укртрансбезпеки.

Та замість того, аби визнати свою провину і системно зайнятися ділками, які насправді порушують закон, Укртрансбезпека оскаржила зазначене рішення в апеляційному порядку. Натомість ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 5 квітня 2016 року було підтверджено законність постанови миколаївського адмінсуду. А трудовий колектив двох автовокзалів зітхнув із полегшенням, продовжуючи надавати свої послуги тисячам пасажирів та фірмам-перевізникам.

У пошуках справедливості та з метою покарання недобросовісних чиновників від транспорту представники «МОПАСу» звернулися до правоохоронних органів. Реагуючи на це звернення, Інгульським (Ленінським) відділом поліції було відкрито кримінальне провадження за частиною 1 статті 366 Кримінального кодексу України «Службове підроблення». У поле зору правоохоронців потрапили одразу троє працівників управління Укртрансбезпеки у Миколаївській області – заступник начальника управління Леонід Костенко, старший державний інспектор Володимир Величко та головний спеціаліст відділу Олександр Кикоть.

– У зв’язку з тим, що ці посадові особи досі працюють на своїх посадах і можуть негативно впливати на хід досудового слідства шляхом знищення та підроблення документів, я звернувся до керівника Інгульського відділу поліції з проханням відсторонити зазначених осіб від виконання посадових обов’язків до вирішення питання про притягнення їх до кримінальної відповідальності, – зазначив генеральний директор ПрАТ «МОПАС» В. М. Філончук.

Цілком підтримують таку пропозицію й представники громадських організацій.

– Горе-чиновників уже давно слід звільнити за численні порушення законодавства та потурання незаконному бізнесу, – каже експерт Асоціації працівників транспортної галузі та інфраструктури Ігор Житінський. – Замість того, щоб боротися з порушниками законодавства, управління Укртрансбезпеки розпочало «полювання» на добросовісних підприємців. Але переконаний, що рано чи пізно нечистим на руку чиновникам доведеться відповідати за незаконні рішення.

Що ж, побачимо, на чиїй стороні правоохоронні органи. Редакція «РП» і далі уважно стежитиме за розвитком подій та інформуватиме про них своїх читачів.

Микола КРУТИХ

Сообщение:

*

НОВОСТИ