ПОЗИТИВ ПО-НІБУЛОНІВСЬКИ!

Миколаївці старшого покоління добре пам’ятають, як 25 років тому до Одеси, Запоріжжя та навіть до Дніпропетровська можна було дістатися по воді на суднах типу «Ракета», і це було дуже комфортно, зручно і недорого. На жаль, за часів незалежності більшість річок обміліла, річкове судноплавство, так само, як і українське суднобудування, практично припинили своє існування, і мало хто вірив, що все це можна відродити. А от керівник лідера української аграрної галузі – компанії «НІБУЛОН»,

Герой України Олексій Вадатурський не просто вірив, а й зібрав навколо себе професійну команду однодумців, і разом вони розробили та втілюють у життя масштабний проект з відновлення судноплавства річками Дніпро та Південний Буг. Про нібулонівский вантажний флот ми неодноразово розповідали на сторінках нашого видання, сучасні буксири та несамохідні судна під прапором компанії вже давно перевозять продукцію вітчизняних виробників на термінали для подальшого експорту в різні країни світу. І ось довгоочікувана подія: два пасажирські судна «НІБУЛОН» Експрес 1» та «НІБУЛОН» Експрес 2» поповнили плавучу флотилію підприємства! 16 листопада поточного року від причалу Миколаївського річкового вокзалу було здійснено перший прогулянковий рейс акваторією Південного Бугу вздовж берегової лінії нашого міста.

Окрім журналістів миколаївських та київських ЗМІ, пасажирами стали губернатор нашої області Олексій Савченко, голова обласної ради Вікторія Москаленко, мер Миколаєва Олександр Сєнкевич, голова Новоодеської райдержадміністрації Євгеній Вербін, мери міст Вознесенська та Черкас, відповідно Віталій Луков та Анатолій Бондаренко, мер Нової Одеси Олександр Поляков.

Гостинні господарі зустріли нас на борту «НІБУЛОН» Експрес 1» і провели ознайомчу екскурсію по судну. Треба сказати, що зовні воно схоже на вищезгадані «ракети», але це тільки зовні. Цей тип класифікується як судно на підводних крилах «Восход». Плавзасіб має вагу 28 тонн, довжину 28 метрів, ширину 6 метрів, швидкість від 65 до 67 км/год набирає за лічені секунди. Дальність автономного плавання – 500 кілометрів, або сім годин. Місткість пасажирів – 79. Судно має салон бізнес-класу, обладнано усіма необхідними протипожежними та рятівними засобами, міні-камбузом, санітарною кімнатою, підігрівом кают, відео- та аудіосистемами. Остання надає можливості чути та бачити усе, що відбувається у салоні. Тож у випадку неординарної ситуації допомога буде надана вчасно. Є на судні і безкоштовна точка доступу до мережі Інтернет.

Прес-конференція О. Вадатурського і керівників Миколаївщини та інших областей після екскурсії на «Нібулон» Експрес-1».

До речі, керувати суднами будуть молоді капітани. Справа в тому, що коли в компанії почалися пошуки кадрів для цих суден, виявилося, що в Україні є лічені фахівці з потрібною спеціалізацією, та й ті востаннє сідали за штурвал пасажирського судна понад 20 років тому, або й взагалі вже на заслуженому відпочинку. Тож у компанії вирішили підготувати свої молоді кадри. З цією метою з Нідерландів до Миколаєва прибули досвідчені фахівці, які і проводять навчання з нібулонівцями.

Відповідно до планів компанії з весни будуть розпочаті регулярні рейси з Миколаєва до Нової Одеси та Вознесенська, а влітку городяни зможуть вже подорожувати до Києва, історичних місць Черкащини та на відпочинок до Кінбурнської коси і т. ін. Це дуже зручно, адже, наприклад, замість чотирьох годин до Кінбурна по воді можна дістатися за 1 годину 20 хвилин без пересадок! Це відкриє перспективу комфортного сімейного відпочинку у вихідні дні для багатьох миколаївців та гостей міста.

Високу оцінку діяльності компанії «НІБУЛОН» і окремо її очільнику Олексію Вадатурському дав губернатор Миколаївської області Олексій Савченко. «Я приємно вражений такою знаковою для нашої області подією, – зазначив він. – Звертаюся особисто до представників ЗМІ з проханням широко інформувати про такі позитивні події на Миколаївщині. Це підприємство піклується про нас, підтримує на ділі наших громадян. Сьогодні ми тут не випадково усі разом: і мер, і голова облради, бо хочемо разом подякувати Вам за справжнє свято для наших земляків. Я хочу наголосити, що це далеко не перший, як завжди, вдалий соціальний проект компанії». У ході спілкування з журналістами губернатор висловив свою категоричну незгоду щодо деяких державних податків: «Я звернувся особисто до Прем’єр-міністра з листом, щоб 10 відсотків з річкового збору залишалося в області, а ще 10 надходили до миколаївського бюджету у разі перевищення планових митних надходжень».

Перші нібулонівські пасажирські судна в акваторії Південного Бугу.

У свою чергу, Миколаївський міський голова Олександр Сєнкевич додав: «Я вважаю, що Олексій Опанасович є гуру нашого річкового пароплавства, він добре розуміє усі нюанси та переваги водних перевезень, він підтримує мою думку з приводу того, що порти нічого не дають у місцеві бюджети. Я казав і кажу: додаткових податків нам не потрібно, треба правильно розподіляти ті, що отримуємо. Я дуже ціную його підтримку, у нас є порозуміння та перспективні плани на подальшу співпрацю. Сподіваюся, що в Кабміні також підуть нам назустріч, і Миколаївщина та інші області, що мають водне сполучення, будуть справедливо отримувати надходження у місцеві бюджети».

«Для мене відновлення водних шляхів – це повернення того гарного, що пам’ятають та згадують наші батьки. Дуже добре, що у нас є таке підприємство і такі люди, що опікуються проблемами миколаївців», – зазначила Вікторія Москаленко.

Виявилося, що Олександр Сєнкевич разом із Олексієм Опанасовичем уже вели мову про реалізацію спільного проекту щодо облаштування причалу біля міськради: «Я сподіваюся, що ми зробимо днопоглиблення, і містяни зможуть користуватися пасажирськими суднами безпосередньо з центру Миколаєва, з нижньої набережної. Я особисто мрію, що згодом там з’явиться невеликий річковий вокзал. Упевнений, що Миколаїв має в Україні унікальний ресурс для водних перевезень – це берегова лінія завдовжки 132 метри. На жаль, останні роки він не використовувався за цим призначенням, і я дуже вдячний компанії «НІБУЛОН» за те, що вони не тільки заробляють, а й виконують таку важливу місію, як відновлення річок. Це підприємство – єдине в Україні, хто займається днопоглиблюванням, і навіть придбали для цього спеціальну сучасну техніку! Я дуже сподіваюся на плідну та довгострокову співпрацю, і ми, зі свого боку, будемо шукати можливостей для допомоги».

Користуючись нагодою, висловив свої враження і мер Вознесенська. Віталій Луков розповів, що півроку тому не повірив у реалізацію пасажирських перевезень, але після того, як провів один день на будівельному майданчику компанії, переконався, що все буде виконано вчасно і на найвищому рівні: «Для багатьох людей це означає повернення втраченого і позитив, якого нам так не вистачає». Він зазначив, що вознесенська річкова набережна готова для прийому нібулонівских пасажирських суден.

Мер Черкас Анатолій Бондаренко, у свою чергу, запросив усіх охочих відвідати історичні місця Черкас, Канева, Чигирина: «Я вірю, що навесні нібулонівські пасажирські судна пришвартуються біля нашого річкового вокзалу, який уже відремонтовано. Будемо чекати та радіти усім гостям. Вам пощастило, що маєте таке підприємство, як «НІБУЛОН»!».

Задоволені пасажири після водної прогулянки.

«В Україні зараз так багато негативу, а наша компанія за позитив, – підкреслив Олексій Вадатурський. – Ми намагаємося кожен день радувати наших громадян приємними новинами: будуємо, інвестуємо, відновлюємо вітчизняні судноплавство та суднобудування. Коли планували сьогоднішню подію, стикнулися з проблемою, що ані в Ковалівці, ані в Матвіївці, ані на Кінбурнській та Волошській косах не знайшли діючого причалу. Тому зараз перед нами найактуальніше завдання – будівництво причалів, щоб навесні запустити водні маршрути до Нової Одеси та Вознесенська. А загалом наша компанія буде продовжувати відродження Дніпра, Південного Бугу і Десни. Окрім вантажних перевезень, ми обов’язково відновимо пасажирські. Ця програма вже реалізовується, хоча в це мало хто вірив. Сьогодні ми довели, що по наших українських річках будуть ходити судна під українськими прапорами, з українськими екіпажами! Сподіваюся, що у недалекому майбутньому пасажири віддадуть перевагу саме цьому зручному та комфортному виду транспорту».

Втім є й перепони на шляху до повноцінного розвитку річкового судноплавства. Деякі можновладці замість реальної допомоги, радше заважають, намагаючись обкласти бізнес додатковими податками, ввести нові, на кшталт річкового збору. В той час як у країнах Євросоюзу річковий збір відсутній. Там річкові перевезення мають значні державні дотації, акцизний збір на паливо для внутрішнього водного транспорту не сплачується. У США акциз на паливо для внутрішнього водного транспорту значно нижчий, ніж в Україні, і спрямовується на розвиток і субсидування внутрішнього водного транспорту. В Україні ж все навпаки. На думку Олексія Опанасовича, спроби ввести річковий збір – це лобі портів «Великої Одеси», яким не вигідно, щоб Дніпро, Південний Буг були повноцінними транспортними артеріями.

P.S. А поки матеріал готувався до публікації, компанія «НІБУЛОН» влаштувала черговий приємний сюрприз для працівників компанії, членів їхніх родин, а також миколаївців та гостей міста. Тож упродовж 2 днів, 19-20 листопада, понад 2000 людей безкоштовно насолоджувалися річковими прогулянками Південним Бугом на нових суднах. Окрім того, на гостей чекали приємні сюрпризи: смачні пригощання, розважальна програма з артистами, конкурсами та пам’ятними подарунками, а також можливість відвідати з оглядовою екскурсією ще одну одиницю флоту компанії – буксир «Кременчуцький», що минулого року був збудований на суднобудівно-судноремонтному заводі «НІБУЛОН».

«Побільше б таких свят. Спасибі нашому генеральному директорові насамперед за те, що він влаштував для наших дітей таке чудове свято. Я ще застав той час, коли Південним Бугом ходили пасажирські судна, мені тоді років 6 було. Їздили ми ними в Ковалівку на відпочинок. То були гарні часи, тому добре, що «НІБУЛОН» відновлює пасажирські перевезення»,– Миколай Лижненко, співробітник перевантажувального термінала компанії у м. Миколаєві.

«Ми дуже вдячні генеральному директорові компанії «НІБУЛОН» Олексію Вадатурському за те, що він так турбується про наше місто. «НІБУЛОН» уперше за стільки років відновив пасажирські перевезення Південним Бугом. Річковий транспорт – це серце нашого міста. І якщо компанія з’єднає наше місто з іншими містами в плані річкових перевезень, то це буде просто чудово! Ми вже давно мріяли покататися на такому судні. І, нарешті, сьогодні наша мрія здійснилася»,– майстер виробничого навчання професійного училища № 21, яка відвідала захід компанії разом зі своїми студентами.

Що ж, непідробне захоплення городян говорить саме за себе і ще раз підтверджує, що «НІБУЛОН» дійсно відроджує Україну!

Вікторія ГОНОРАЦЬКА

Сообщение:

*

НОВОСТИ