З «Дорлідером» – на європейські рейки якості

Далекого 1967 року уродженець сонячної Вірменії Хачик Рушанович Амірханян разом з братом Грачиком Рушановичем почали розвивати інфраструктуру дорожнього будівництва на півдні України. А саме – будували невеличкі асфальтові заводи практично в кожному населеному пункті Миколаївського району Одеської області.

У 90-х роках, після розпаду СРСР, брати Амірханяни поринули у вир аграрного бізнесу. Цей напрямок згодом очолив син Хачика Рушановича – Араїк Хачикович.

– 2011 року тодішня злочинна влада в особі сина генпрокурора Пшонки порушила карні справи проти нашого підприємства з метою стати співзасновниками нашого бізнесу, – каже Араїк Амірханян. – Тому мені довелося зареєструвати підприємство на громадянина Росії Завена Степаняна. А в 2015 році фірму було перереєстровано на мого батька Хачика Рушановича, який є громадянином України.

Сьогодні Будівельна компанія «Дорлідер» працює по всій Україні, розвиваючи інфраструктуру в усіх регіонах, у тому числі – західній частині України. Так, у Івано-Франківській, Львівській, Чернівецькій областях компанія співпрацює з Буковельською компанією ПБС. У 2017 році планується освоїти 1,3 мільярда гривень. Задля реалізації цього проекту буде побудований завод TBA‑4000 потужністю 320  тонн на годину. Вітчизняних аналогів цьому заводу наразі не існує.

А цього року в Одеській області було зроблено капітальний ремонт 20 кілометрів автодороги Рені – Одеса із застосуванням технології холодного ресайклингу, причому верхній шар був покритий сучасною сумішшю ШМА‑20.

Також компанія має заводи в Охтирці Сумської області і в Полтавській області.

Товариство «Будівельна компанія «Дорлідер», заснована 2004 року Араїком Амірханяном, стала одним із лідерів галузі будівництва та ремонту доріг в Україні. Серед замовників та партнерів компанії – служби автомобільних доріг Миколаївської, Херсонської, Вінницької, Сумської, Одеської, Івано-Франківської та інших областей України, відповідні управління і департаменти міськвиконкомів, потужні субпідрядні організації.

Чотири роки тому до співпраці з БК «Дорлідер» активно долучилася й Миколаївська область. Після реалізації низки успішних проектів по будівництву та ремонту автошляхів було вирішено створити виробничий підрозділ, який би був задіяний регіонально на ремонті доріг Миколаївської та сусідньої Херсонської областей. Очолив нову ділянку Григорій Іванович Мазур – досвідчений фахівець і відмінний організатор. А зважаючи на віддаленість від основної виробничої бази, виникла гостра потреба мати «під рукою» свій асфальтобетонний завод. Тож компанія орендувала ділянку на проммайданчику в селі Горохівка Вітовського району, де за лічені місяці фактично в чистому полі збудувала сучасне підприємство потужністю 160  тонн асфальтобетону на годину.

Згодом на прохання колишніх керівників області та міста – Вадима Мерікова і Юрія Гранатурова відповідно – компанія «Дорлідер» була запрошена ремонтувати дороги й у місті Миколаєві, який потерпав від неякісно полагоджених автошляхів.

Ремонт дороги по вул. Троїцькій.

Попри нетривалу історію, будівельники доріг вже встигли добре зарекомендувати себе й в обласному центрі. Так, «Дорлідер» бездоганно зробив капітальний ремонт кільцевої розв’язки в районі площі Перемоги, частини вулиці Пушкінської (в  районі вулиці Пограничної) та Рюміна, окремих ділянок по проспекту Богоявленському. Виграло підприємство й тендер Департаменту ЖКГ Миколаївської міської ради на відновлення дорожнього покриття по вулиці Троїцькій (колишня вул. Кірова) між вулицею Космонавтів та виїздом з міста в бік Дніпропетровська. Саме під час капітального ремонту цієї автодороги свідком ремонтних робіт став і автор цих рядків.

На першому етапі автобудівельники зробили фрезерування об’єкта. Слід сказати, що дорожнє покриття в даному районі не витримувало жодної критики, адже через глибокі тріщини в асфальті, ями і напливи автомобілі були змушені скидати швидкість до 30-40 кілометрів на годину. А вимушене маневрування автівок на аварійних ділянках вряди-годи закінчувалося ДТП, під час яких травмувалися люди, а автомобілі отримували значні пошкодження. Так ось: уже завдяки фрезеруванню їздити цією віддаленою вулицею стало набагато комфортніше.

Робоча нарада:  Сергій Чуб, Валерій Варданян, Гарнік Петросян, Валерій Максименко та Максим Бевза.

Не в останню чергу – це заслуга фрезерувальника Олександра Вербицького та його колег. Не варто думати, що цей технологічний процес можна доручити й початківцю, бо потім, мовляв, усе одно зверху буде «укатаний» асфальт. Адже від точності фрезерування залежить успішність подальшої експлуатації і довговічність дороги. «Важлива і глибина фрезерування, і дотримання плоскості поверхні», – зазначає О. Вербицький, якого, як справжнього віртуоза, фірма відряджає у різні регіони України для виконання цієї надважливої технологічної операції.

Справжнім «нівеліром» є й різнороб Томаз Надоян, який, до прикладу, може навіть без спеціальних приладів під ідеальним кутом встановити бордюри.

На другому етапі ділянка автодороги прибирається від сміття – аж до найменшої пилинки, що забезпечується відповідним обладнанням. Поправляються, а за потреби – встановлюються нові бордюри. І вже потім на відфрезеровану поверхню розпилюється, для обезпилювання проїжджої частини, бітумна емульсія. Потім кладеться вирівнювальний шар асфальтобетону. І лише тоді відбувається улаштування верхнього слою – щебенево-мастичної асфальтобетонної суміші ШМА‑20, яка безперервно підвозиться великотоннажними вантажівками. Загальна товщина асфальтового шару – 1012 сантиметрів. Температура суміші, що відвантажується на заводі, становить близько 160165 градусів. А коли «сировина» висипається на дорогу, то температура має бути не менше 150 градусів. І за цим також пильно стежать як самі працівники будівельної фірми, так і представник замовника робіт. Годі й казати, що асфальтобетон одразу ж вирівнюють і утрамбовують три катки.

Завод у селі Горохівка.

Але головний секрет довговічності доріг від «Дорлідера» – навіть не в дотриманні цих важливих параметрів, хоча й без них, безперечно, не доб’єшся високої якості. Основна інновація компанії – у застосуванні спеціального щебенево-мастичного асфальтобетону. Даний прогресивний матеріал, до складу якого входять адгезінні структурні і полімерні домішки, відрізняється від традиційних асфальтобетонних сумішей жорсткою каркасною структурою, що істотно зменшує рівень деформації покриття й попереджає виникнення колій та тріщин на автодорозі.

– Крім того, в бітум додаються в’яжучі присадки, – пояснює головний інженер миколаївського філіалу Валерій Максименко, – що робить асфальтобетонну суміш набагато еластичнішою і витривалішою до різних навантажень. А в осінньо-зимовий період дрібні капіляри пористої структури покриття пропускають вологу і не дають їй змогу «розірвати» верхній шар асфальту. Крім того, вже через дві години після укладання асфальту дорога придатна для використання.

– За своїми характеристиками наш асфальтобетон у три рази переважає звичайний аналог, – додає комерційний директор регіонального розвитку компанії «Дорлідер» Олексій Коваленко. – Саме ці сучасні методи і матеріали використовує у своїй діяльності «Дорлідер», що підняло рівень будівництва доріг на Миколаївщині на новий, справді європейський рівень.

Варто також додати, що всі агрегати та спецмашини, які задіяні у будівництві та ремонті доріг, – від фірм «HAMM», «VOGELE», «Мерседес-Бенц» та інших провідних світових брендів автодорожньої техніки. «Дорлідер» щокварталу дбає про оновлення власного парку будівельної техніки, тож найсучасніші фрези, асфальтоукладальники, катки, самоскиди та екскаватори справляють гарне враження, буквально сяючи різнокольоровими фарбами.

Начальник ділянки Гарнік Петросян нагадує диригента великого симфонічного оркестру, від правильності рухів та команд якого залежить злагодженість дій всього «музичного колективу». Адже хороша дорога – то й справді як та пісня, що буквально ллється з-під коліс автівок, доставляючи неабияке естетичне задоволення всім учасникам дорожнього руху. А, крім того, рівненька дорога зменшує ризик псування автівок та підвищує безпеку водіїв та їхніх пасажирів, звісно, за умови дотримання правил дорожнього руху.

Тож, зважаючи на те, що навіть незначні відхилення від технологічного процесу загрожують значними ризиками при подальшій експлуатації автодороги, Гарнік Армінатович дуже зосереджений при укладанні асфальту й за потреби миттєво корегує дії своїх підлеглих.

Гарнік Петросян свого часу здобув вищу освіту в Дніпропетровському технічному університеті. Усю свою професійну кар’єру, яка триває вже майже два десятиліття, Гарнік Армінатович присвятив улюбленій справі – будівництву та ремонту автомобільних доріг. Працював у різних регіонах України і навіть в країнах ближнього зарубіжжя. Четвертий рік досвідчений фахівець трудиться в товаристві «БК «Дорлідер» і про те аніскільки не жалкує. Адже, як каже мій співрозмовник, компанія пропонує не лише достойну зарплату і соцпакет, а й забезпечує якісною і сучасною імпортною технікою, прогресивними матеріалами, за допомогою яких можна будувати дороги європейського зразка. А добре ім’я коштує дорожче грошей, упевнений Гарнік Петросян.

З ним повністю згоден і ще один бригадир, Валерій Аветисян, який працює на «Дорлідері» мало не з моменту заснування цієї фірми. Як зазначає Валерій Гарнікович, плинність кадрів на підприємстві майже нульова, і в цьому велика заслуга директора компанії Грачика Серьожаєвича Караханяна, який відповідає за весь виробничий процес по всій Україні. Лише гарні слова на адресу гендиректора кажуть й інші працівники фірми.

Начальник управління з контролю за ремонтом, реконструкцією, будівництвом, газифікацією комунальних об’єктів та житла при Департаменті ЖКГ міськради Сергій Вікторович Чуб, який безпосередньо на об’єкті контролював якість, задоволений ходом ремонтних робіт. Ось як представник замовника оцінив зусилля автодорожників:

– Безперечно, компанія «Дорлідер» бездоганно виконує умови договору. Технологічний процес дотримується стовідсотково, завдяки чому якість асфальтового покриття є дуже високою. За два роки, відколи ця фірма працює у Миколаєві, ми отримали якісні дороги, які довго не руйнуються та є комфортними для проїзду автотранспорту.

Щоб переконатися в дотриманні технологічних норм та побачити на власні очі виробництво асфальтобетону, вирушаємо на завод компанії в с. Горохівку. Індустріальна картина вражає своїм масштабом та динамізмом: величезні механізми працюють як один злагоджений організм: на вході – відмінної якості щебінь та відсіви Мигіївського кар’єру Первомайського району, а з Тернопільщини надходить активований мінеральний порошок. На виході – високоякісна кінцева продукція. Робота не вщухає ані на мить: у черзі за готовим асфальтобетоном вишукалося одразу декілька вантажівок, які безперервно снують між заводом та місцем основних робіт на вулиці Троїцькій. Звичайно, робота в режимі конвеєра вимагає додаткових зусиль, та всі не бідкаються, бо розуміють: найменше зволікання може негативно відбитися на кінцевому результаті.

На заводі в Горохівці «готують» і доводять до кондиції й оті дивовижні за своїм кінцевим ефектом компоненти, що, звичайно, обходиться компанії в чималу копійку – тонна «інгредієнтів» німецького виробництва коштують від 70 до 95  тисяч гривень! «Але без цих домішок якість наших доріг нічим би не відрізнялася від якості більшої частини автошляхів України», – каже керівник цього виробничого підрозділу Василь Сікачук.

Показово, що Василь Васильович має робочий стаж у 38 років, із них два десятиліття будував автошляхи в армійських підрозділах. А останні 14 років В. Сікачук стелить дороги під прапором визнаного лідера галузі – товариства «Будівельна компанія «Дорлідер». Серед магістралей, що збудовані під орудою досвідченого професіонала, – автобан Одеса – Київ і шестикілометрова ділянка траси H‑11 під Баштанкою, яка і після чотирьох років експлуатації практично не зазнала істотних ушкоджень! І ота ділянка автодороги є найкращою візитівкою для компанії «Дорлідер».

Завод у Горохівці функціонує вже чотири роки. Під орудою Василя Васильовича працюють дев’ять чоловік, у тому числі місцеві мешканці. Серед них – навантажник Іван Дєдя, оператори Денис та Артем Сікачуки (сини завідувача виробництва), зварник з Вознесенська Олександр Старанов. Підприємство здатне забезпечити асфальтобетоном не лише, до прикладу, місто Миколаїв та найближчі виробничі майданчики, а й віддалені регіони області – той же Новобузький чи Казанківський райони. Для перевезення асфальту на значні відстані машини накриваються тентами, що дозволяє підтримати оптимальну температуру «напівфабрикату».

Що показово, компанія «Дорлідер» реалізує не лише такі глобальні проекти, як будівництво великих національних магістралей та вуличних автодоріг. Добре усвідомлюючи свою соціальну відповідальність, будівельники доріг беруться й за незначні проекти, котрі натомість конче потрібні для багатьох мешканців нашого обласного центру.

– Ремонт внутриквартальних проїздів не дає компанії великих прибутків, більше клопотів, – каже заступник комерційного директора регіонального розвитку Сергій Кулажкін. – Та в товаристві «Дорлідер» чудово розуміють, що ми покликані не лише поліпшувати життя великого бізнесу та автомобілістів, а й пересічних мешканців – тих же дітей, пенсіонерів.

Як приклад такого соціального підходу до справи – ремонт доріг та тротуарів у дворі по вулиці 1-ша Лінія, буд.34 у Миколаєві, і не лише. Ще якихось декілька місяців тому внутрішньодворові автодороги та тротуари справляли гнітюче враження – суцільні ями та вибоїни. А які труднощі при пересуванні відчували літні люди, мами з колясками та інваліди!

Та нині цей миколаївський двір набув європейського зразка та лоску. «Дорлідер», вигравши тендер на ремонт даного об’єкта, не лише застелив рівнесенький асфальт на дорогах, а й зробив таке ж якісне покриття по тротуарах, додатково встановивши нові бордюри. Годі й казати, що в місцях перетину тротуарів та доріг зроблені заїзди для візків.

Нове обличчя двору настільки сподобалося місцевим мешканцям, що вони написали теплого подячного листа на адресу працівників «Дорлідера». «І подібна оцінка з боку городян є кращим свідченням того, що ми знаходимося на правильному шляху», – каже Олексій Коваленко.

Будівельна компанія також активно займається благодійництвом та меценатством, допомагає соціально важливим проектам. Так, 3  грудня в Миколаєві відбувся міжнародний турнір зі змішаних єдиноборств «Воїни світла». Одним із спонсорів змагань стало і товариство «БК «Дорлідер». Грачик Серьожаєвич Караханян та Олексій Валерійович Коваленко були нагороджені почесними грамотами оргкомітету престижного міжнародного турніру.

* * *

Завершуючи розповідь про діяльність товариства «Будівельна компанія «Дорлідер», хочеться побажати будівничим доріг сприятливої погоди та особистих гараздів, а всім нам – сучасних доріг європейської якості. Саме такі автошляхи й зводить компанія «Дорлідер» – визнаний лідер галузі.

Андрій ТЮРІН
Фото автора

 

Сообщение:

*

НОВОСТИ