Аномальна зона беззаконня, або Про тих, кому закон не писаний

Конфликт, Новости

  9 Фев , 2017

У рубриці «На контролі» наша газета розмістила публікацію «Что хочу, то и ворочу, или О том, как попирается закон на маршруте построения правового государства» («РП» № 4 від 26 січня ц.  р.). Як і обіцяли, повідомляємо наших читачів про те, як діяв надалі конкурсний комітет при Первомайській райдержадміністрації на вимогу виконання Постанови Одеського апеляційного адміністративного суду.

«Якби ви вчились так, як треба, то й мудрість би була своя»

Ці геніальні слова Тараса Шевченка мені згадались не випадково. Вчитуючись у лист за підписом виконувача функцій і повноважень голови Первомайської РДА пана Бондаренка на ім’я першого заступника голови Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті пана Баліна, дізнаюсь, як керівник з Первомайщини хоче, нарешті, зрозуміти, кому та за що має віддати 11 балів (хоча до цього, як бачимо, без розуміння багатьох питань очолював конкурсний комітет). Цитую дослівно написане паном Бондаренком: «Прошу Вас надати роз’яснення щодо нарахування 11 балів перевізнику-претенденту». Отакої! Прозріння, певне, наступило. А чи розуміння, що зайшов своєю «самодіяльністю» в справі, яку йому довірила держава, скажемо потолерантніше, до повного нерозуміння способу виконання Закону.

Укртрансінспекція України в особі пана Баліна провела «лікбез» для чиновника з Первомайщини, ретельно роз’яснюючи не лише букву, а навіть кому та крапку Закону, яким той має корегувати свої дії. Якби ж то він, Бондаренко, учився так, як треба, то прочитав би, що «згідно із частиною другою статті 19 Конституції України орган державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України». Більше того, керівництво Державної інспекції України (Укртрансінспекція) роз’яснило дохідливо і про порядок та механізми нарахування балів, і порядок визначення показників, які оцінюються конкурсним комітетом. «При цьому відповідно до пункту 1 додаток 4 Порядку нарахування відповідної кількості балів здійснюється за показниками, що характеризують роботу перевізника-претендента». Уявляєте, пане Бондаренко: роботу, а не Ваше особисте ставлення до будь-кого з тих, хто заявився на участь у конкурсі! Отже, мали б оцінити стан заявленого транспорту, наявність сучасної бази, офіційно працюючий колектив, виконання податкового навантаження, наявність медичного персоналу, механіків та ін. Якби на те була Ваша, пане Бондаренко, воля, то ні судової тяганини, ні морального дискомфорту не мала б велика кількість людей. Отже, ті одинадцять «козирних» балів, які Вам ввірила держава, мають бути додані за роботу, наголошую на цьому.

Є й ще одне запитання до тимчасового керівника Первомайської райдержадміністрації: чи відомо Вам, пане в/о голови РДА, що рішення суду маєте виконувати? Причому не формально, а ретельно. Так велить Закон. Можливо, особисто Вам закон і не писаний, але ж у складі комісії, крім Вас, були ще люди. Що спрацювало: містечкові взаємовідносини чи Ваш беззаперечний авторитет, як посадової особи? Не в якості повчання, але на правах надання достовірної інформації спробуємо ще раз і для пана Сергія Бондаренка, і для учасників конкурсного комітету, і для перевізників-претендентів нагадати наступне.

Закон різночитань не має

Приватне підприємство «Євротранс Юг» має намір у судовому порядку оскаржити рішення конкурсного комітету від 27 січня ц.  р. Адже жодним чином ні голова цього комітету, ні члени комісії не врахували той факт, що попередні заходи під прикриттям законності були проведені в протизаконний спосіб. Згідно з проведеним аналізом та співставленням деяких фактів ПП «Євротранс Юг» дійшло до висновків, що конкурсним комітетом не надано об’єктивної оцінки конкурсним пропозиціям автоперевізника, що мало наслідком невірне нарахування конкурсних балів. Не об’єктивно діяли члени конкурсного комітету і під час оцінювання конкурсних пропозицій інших учасників конкурсу – ТОВ «Голта-Автотранс» і ФОП Войтенко І.І., що безпосередньо негативно вплинуло на результати конкурсу для ПП «Євротранс Юг» і прямо зачіпає права підприємства як учасника конкурсу.

У попередній публікації ми повідомляли, які порушення були допущені і ТОВ «Голта-Автотранс», і ФОП Войтенко І.І. (від заявлення транспорту, який обслуговує інші маршрути, до водіїв, що не працевлаштовані). Не добачивши явних «огріхів», чиновник Бондаренко знову діє не в законний спосіб, адже Договір з переможцем конкурсу у разі відсутності в нього автобусів, що відповідають умовам конкурсу, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають на один рік. Тільки все це ігнорується!

Ба більше: в черговий раз порушення закону – з «переможцями» поспіхом укладаються Договори на п’ять (!) років. І справді, хто в домі господар – голова РДА чи якийсь там Закон, який, як відомо, – не дишло, тож можна обійти, зманіпулювати! Простіше кажучи, наплювати на нього! Працівники ПП «Євротранс Юг» просили запитати в нинішнього очільника Первомайської РДА: як може одна людина і двом богам служити, і на двох стільцях одночасно всидіти? Адже Революція Гідності передбачала докорінні зміни. Довіра до влади втрачається навіть не з підняттям тарифів, а із запровадженням бездарної кадрової політики. Зміни в державі розпочнуться лише тоді, коли про корупцію і гадки не матимемо, а сила права не підмінятиметься правом сили. На це сподіваються люди. На таке життя заслуговують!

Повернемося до нарахування та власне підрахунку балів. Документально доведено, з чим погодився Одеський апеляційний адміністративний суд, розібравшись у справі, що до перевізника ПП «Євротранс Юг» у процесі проведення конкурсу були вчинені незаконні дії. Пропоную уважно ознайомитись з кількома пунктами ухвали суду:

«п. 2. Визнати протиправним і скасувати рішення конкурсного комітету, оформлене протоколом від 30 червня 2016 року, в частині визначення переможця та претендента, який зайняв друге місце, по маршрутах № 376 «Первомайськ – Грушівка», № 380 «Первомайськ – Кам’яний Міст», № 369 «Первомайськ – Жовтневе», № 382 «Первомайськ – Лиса Гора» та № 384 «Первомайськ – Мигія»;

«п. 4. Провадження в частині позовних вимог про визнання недійсними Договорів на обслуговування маршрутів № 376 «Первомайськ – Грушівка», № 380 «Первомайськ – Кам’яний Міст», № 369 «Первомайськ – Жовтневе», № 382 «Первомайськ – Лиса Гора» та № 384 «Первомайськ – Мигія», укладені з ТОВ «Голта Автотранс» та ФОП Войтенко І.І., – закрити;

«п. 5. Зобов’язати відповідача переглянути результати конкурсу на обслуговування маршрутів № 376 «Первомайськ Грушівка», № 380 «Первомайськ Кам’яний Міст», № 369 «Первомайськ Жовтневе», № 382 «Первомайськ Лиса Гора» та № 384 «Первомайськ Мигія» з ПП «Євротранс Юг». Суд вказав, що «конкурсним комітетом не надано об’єктивної оцінки конкурсним пропозиціям ПП «Євротранс Юг», що мало наслідком невірне нарахування конкурсних балів». Що це: непрофесійність голови конкурсного комітету чи змова в частині нарахування балів? Яку мету переслідував конкурсний комітет? Чи розуміють учасники дійства, що означає «не дотримались букви Закону»? Та на ці запитання відповідь мають дати ті, хто стоїть на варті Закону. В тому числі – прокуратура Миколаївської області.

Сам собі голова

27 січня конкурсний комітет зібрався, щоб за зачиненими дверима винести свій «вердикт». По одному, мов на допит – свідків, викликали людей, привезених із сіл, що заявлені на маршрути. Певно, активістів (тепер модно вживати подібне слово), лояльних до конкретного перевізника, якого нарекли переможцем усупереч мислимим і не мислимим порушенням Закону. Бали, як стало відомо, «перерахували» ПП «Євротранс Юг», задовольнивши, мабуть, чиїсь потреби до їх зменшення. Виявляється, конкурсний комітет на чолі з паном Бондаренком вимагав від директора ПП «Євротранс Юг» Юрія Анатолійовича Кулачинського надати список медичних працівників та автомеханіків, що працюють на підприємстві. Причому поіменно! Захотіли, хоч плач! Але ж ця «забаганка» і є прямим порушенням Закону!

Ось як прокоментував події 27 січня Юрій Кулачинський:

– Вказані відомості (поіменний список медиків та механіків) ПП «Євротранс Юг» не надало, оскільки це не передбачено Порядком. Конкурсний комітет вирішив, що якщо ми не надавали вказану інформацію, то ми і не маємо права на нарахування за цих працівників конкурсних балів. Але це – абсурдно, тим паче наявність даних працівників перевірено судом. Конкурсний комітет не визначив, а призначив переможців, з чим я не погоджуюсь. У цьому мене підтримує трудовий колектив.

Пункт 41 Порядку з проведення конкурсу з перевезення пасажирів гласить, що цю інформацію на вимогу конкурсного комітету надають представники організатора та органи державного контролю. Отже, пан Бондаренко міг би надіслати запит до центру зайнятості Первомайського району і отримати поіменний список і механіків, і медичних працівників, котрі працюють у «Євротранс Юг». Причому офіційно зареєстрованих, бо підприємство працює в правовому полі.

Звертаюсь за роз’ясненням до одного з членів конкурсного комітету – Володимира Величка, який обіймає посаду старшого державного інспектора відділу державного контролю Укртрансбезпеки у Миколаївській області. Ось що він повідомив:

– Вважаю, що засідання конкурсного комітету пройшло формально, на що я неодноразово вказував. У формі ДФ зазначені всі працівники, але вони вписані не за прізвищами, а по ідентифікаційних кодах. «Євротранс Юг» не порушив закон, не надавши поіменний список медпрацівників та механіків. Юрій Кулачинський неодноразово брав участь як автоперевізник у всеукраїнських конкурсах, тому бездоганно володіє методикою подачі документів. На жаль, один мій голос на результат підрахунку балів у плані дотримання об’єктивності та законності на конкурсний комітет не вплинув.

Аномальна зона беззаконня

Можливо, жителі Первомайського району і досі не знають про дар ясновидіння, яким володіє чиновник Сергій Бондаренко. Інакше як пояснити той феномен, що 27 січня, ще о восьмій ранку (тобто до перерахунку голосів. – Авт.), пан Сергій повідомив місцевих силовиків, що Юрій Кулачинський буде не задоволений результатом, тому перекриватиме своїми автобусами дорогу (між іншим, про перекриття траси – це наклеп чиновника). Що так впливає на в/о РДА? Можливо, кабінет, в якому стоїть його тимчасовий трон, знаходиться в аномальній зоні беззаконня? Звідси – результат: закон не писаний.

Заради торжества закону і справедливості

Директор ПП «Євротранс Юг» у своєму клопотанні до президента Всеукраїнської громадської організації «ВААП» пана Ігоря Шкірі написав наступне: члени конкурсного комітету та його голова, може, з необізнаності чи переслідуючи корисливу мету (а якщо не знаєш закону, це не звільняє від відповідальності), протягом значного часу (починаючи з першого конкурсу 20.10.15 до конкурсу, який пройшов 27.01.17 включно) здійснили стільки незаконних дій, які можна кваліфікувати чи не по кожній статті розділу 17 Кримінального кодексу України – злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов’язаної з наданням публічних послуг, такі, як ст. 364 «Зловживання владою або службовим становищем», ст. 367 «Службова недбалість», ст. 368 «Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою».

А редакція залишає за собою право тримати хід справи на контролі та сприяти торжеству справедливості і законності.

Ганна КОРОЛЬ

Первомайськ – Миколаїв

Сообщение:

*

НОВОСТИ