У пошуку істини, або про подвійні стандарти в питанні здорожчання життя

Конфликт, Новости

  9 Фев , 2017

У «Рідне Прибужжя» продовжують надходити листи, в яких то благання про допомогу, то розпач, то гнів, а то й відверта неприязнь на ниві заполітизованості окремих громадян до автоперевізників, що віднедавна підняли ціни на проїзд. Своєрідним «загостренням пристрастей», а чи показником бурхливого обурення, стало зібрання в Баловному, під час якого сто п’ятдесят із майже трьох тисяч проживаючих у ньому жителів висунули вимоги про зниження ціни за проїзд до автоперевізника «Алан-Техно». Спробуємо розібратись у ситуації та з’ясуємо, що ж насправді є коренем зла: здорожчання проїзду чи зниження рівня життя?

Формування тарифів за проїзд – на контролі держави

Автоперевізники, крім нелегалів, мають право надавати послуги громадянам з пасажирських автоперевезень лише за умови перемоги в конкурсі, який Замовник (облдержадміністрація) проводить за допомогою тендерного комітету. Діяти автоперевізник повинен лише в правовому полі. Як і пасажири, між іншим.

Непомірний тягар цінової політики, що йде вслід за галопуючою інфляцією, за здорожчанням тарифів на комунальні послуги, за шаленим стрибком цін за спожиту електроенергію, за чудернацький газ, який тліє, а калорії тепла – низькі, що не заважає лічильнику скажено крутитись, – за все платимо, платимо, платимо. «А куди подітись? – говорить пенсіонерка з Баловного, що все життя працювала мулярем, а отримує менше 1400 грн. пенсії. – Ми стомилися від злиденного життя, від виживання. От і виходить, що подорожчання ціни на проїзд стало цією останньою краплею, що зняла емоції із запобіжника».

Зі слів моєї співрозмовниці виділяю червоною лінією сказане про підвищення цін на проїзд: «Якби до цього нас не задавили подорожчанням на все, то подібного протистояння з автоперевізником не було б». Важлива точка зору. До неї дослухаюсь. А в цей час до зібрання біля Баловненської селищної ради звертається Інга Шаповалова, керівник підприємства-автоперевізника «Алан-Техно». Аргументовано доводить, як це робила й під час зустрічі з ініціативною групою, що Методика розрахунку тарифів на послуги автомобільного транспорту затверджена Міністерством транспорту та зв’язку України і є тим єдиним документом, яким і користується Перевізник, змінюючи ціни за проїзд.

Інга Олексіївна надала ініціативній групі економічно обґрунтовані тарифи на один кілометр та на проїзд по зонах, що встановлені на конкретному маршруті і є обов’язковими для виконання нею, як Перевізником, адже контролюючі органи, в тому числі – Антимонопольний комітет, за порушення виконання цієї нормативної бази мають право накласти величезні штрафи! Звернемося до закону: п. 2.2. Планування та розрахунок витрат Перевізника здійснюються на основі нормативного методу із урахуванням галузевих норм використання матеріальних та паливно-енергетичних ресурсів, ставок податків і зборів (обов’язкових платежів), прогнозного індексу цін виробників промислової продукції на запланований рік. Тобто за шини, запчастини, що зросли в ціні, Перевізник має платити вже по підвищених цінах, а все це входить у вартість квитка за послугу – проїзд у автотранспорті.

Пункт 1.6. цього ж документа – Методики розрахунку тарифів на послуги, яким передбачається збільшення плати на проїзд у разі подорожчання пального більш ніж на 10 %. З моменту останнього підвищення цін на проїзд, як відомо, бензин подорожчав (у залежності від марки) на п’ять гривень і більше, що не виходить за межу умови Методики і становить більше ніж десять відсотків.

– Звичайно, налаштований на зниження ціни за проїзд моральним тиском, відвертими погрозами перекрити дорогу та поміняти автоперевізника, дехто відмовляється дослухатись до моїх аргументів, – говорить Інга Олексіївна. – Та в багатьох зустріла і підтримку, і порозуміння. Мені шкода, що ті питання в плані незручностей, завданих пасажирам некоректною поведінкою деяких водіїв, стають відомі лише сьогодні. Транспорт до виходу на лінію перевіряється механіком, та якщо мали місце випадкові неполадки, про це нас потрібно було б повідомити тим же депутатам, а не «збирати» все по краплиночці, щоб перемішати з помиями та й виплеснути у мене брудом. Але я жодним чином не звинувачую в цьому людей. Вони йдуть за тими, хто обіцяє, що прийде, мовляв, інший перевізник і повезе дешево. За рахунок чого? Можливо, не реєструватиме водіїв та не прийматиме на повну ставку на роботу? Чи не платитиме податки, які йдуть на виплату зарплати бюджетникам? Чи водою заправлятиме автотранспорт? Чи знайде мільйони доларів на елітний транспорт? Усе має ціну – від шматка хліба до сплати за проїзд. А закулісні домовленості – це щось зі світу ілюзій.

…Я прислухаюся до аргументів. Щоб глибше вникнути в суть питання, щоб зрозуміти та знайти істину. А вона, на відміну від правди, яка в кожного – своя, знаходиться на поверхні та подвійних трактувань не має.

Право громади

Носієм влади в державі є народ. Про це говориться в статті п’ятій Конституції України. Демократичні засади, які повинні стати панівними, не передбачають, у чому я переконана, запровадження їх силою голосу.

Консенсус, конструктив. Намагаюсь знайти його в тих, хто з гіперактивністю доводить свою правоту. Серед них – жінка з кіпою листків, на яких підписи декотрих жителів села, зібрані нею та іншими активістами. Запитую, яке рішення прийняла сьогодні сходка, на що Ірина Портна відповідає: «Якщо не буде повернення до старої ціни, то ми перекриємо трасу». Євген Комнатний (її рідний брат) додає: – І приведемо свого перевізника! (До цього вживали замість «свого» – «іншого перевізника»).

Ті, хто ініціює подібні заходи, мають знати, що є кримінальна відповідальність за перекриття траси (дороги). Кажу про це одній з мітингувальниць – Ніні Тимченко. Потрапляю під її гнів, а з подачі Ніни Петрівни – під незадоволення натовпу. Депутат Новоодеської райради Є. Комнатний у терміновому порядку вимагає від мене пред’явити журналістське посвідчення. Надаю документальний доказ та пропоную прочитати мої публікації в двох попередніх номерах «Рідного Прибужжя», щоб стало зрозумілим: для мене, як і для видання, надто важливо, щоб істина не була ні затерта, ні затюкана (вибачте за сленг) під час подібних зібрань на площах і на майданах, а ще – в кабінетах. Навіть у дуже високих. Право громади – діяти правовими методами. Альтернативи немає.

Демократія – не анархія

Сьогодні надто легко організувати навколо активу зморений від недолі люд. І на почуттях легко зіграти, адже майже все, про що активісти говорять, – існує. Але в даній ситуації все виглядає надто прозаїчно: так званий актив здійснює спробу змінити Перевізника. А ще – переобрати голову сільської ради (якщо, звичайно, мені правду сказали чоловіки, що прийшли саме заради другого питання, яке нібито мали ініціювати активісти в кількості трьох чи чотирьох осіб). Виходить, було намагання такого собі «перевороту», а питання здорожчання ціни за проїзд є вдалим аргументом показати діяльність «борців» за народ під майбутні вибори? Такий піар-хід запам’ятовується, звичайно. Використання земляків з конкретної, здавалося б, причини, але в явно корисливих цілях, – як це називається? Ось що говорять науковці про подібний стан речей: у той час як у суспільстві закони, правила і норми поведінки є результатом свідомого договірного процесу, більшість людей у моменти перебування у натовпі підпорядковуються владі інстинктів, які на деякий термін стають провідними регуляторами соціальної поведінки. Місце свідомої особистості займає колективна підсвідомість. Депутати – представники та захисники інтересів народу. Запитую у них, яким чином протистояли ці борці за справедливість підвищенню тарифів, здорожчанню життя всіх тих, хто стоїть сьогодні біля сільської ради, врешті-решт?! Аж тут вони виявилися безсилими, бо Київ, мовляв, далеко.

Дозвольте з вами не погодитись! Депутати Баловненської сільської ради мають повне право ініціювати збір підписів проти підвищення цін на тарифи, газ, світло. А потім мали б звернутися до народного депутата від свого виборчого округу – до Андрія Вадатурського. Більше того, через засоби інформації зробити звернення з проханням підтримати їх на рівні депутатського корпусу району, області. А йти на стежину анархії (бездержавне суспільство, де існує право сили) – це щось аномальне. Більше того, в час, коли на сході України точиться війна, варто діяти виважено і толерантно.

Ні субсидії, ні мізерні зарплати не рятують від бідності. Популістське, як на мій погляд, рішення уряду про встановлення мінімальної зарплати в 3200 гривень теж спричинило подорожчання життя (а чи його знецінення). У тому числі – до підвищення цін за проїзд. Слухаю всіх, хто зібрався на сходку. І тих, хто під п’яним градусом чи хворобливою уявою говорить нісенітниці, і тих, хто не має більше кому злити душу. Говорять про наболіле. Ось і листоноші зі сльозами на очах розповідають, що після оголошення про мінімалку в 3200 їх перевели на 0,38 % ставки. Заробітна плата ціх жінок стала ще меншою і становить аж 866 гривень! Браво, реформатори! Дякувати демократичним засадам, маємо говорити. Але пам’ятати повинні всі, що з демократією пов’язані такі цінності, як забезпечення прав людини на політичну і соціальну рівність, на свободу, а ще – на сповідування закону та законності. І чи в перевізниках причина становища, в якому опинилися мільйони українців?

Аргументи, факти, дія

– Для мене Баловне – моє рідне село – говорить Інга Шаповалова. – Саме тому найдрібніші непорозуміння спричиняють душевний дискомфорт. Сподіваюсь, що подорожчання на 20 % від попередньої ціни буде сприйнято з розумінням. Потрібно лише, щоб спав градус напруги. Нехай мої земляки проаналізують соціальну та благочинницьку діяльність «Алан-Техно» в моїй особі. Я даю проїзні квитки тим, хто є соціально незахищеним. Сьогодні Хіврич М.О. та Криворученко А.М. звернулися за проїзними. Я задовольню їхнє прохання. Пільги є для юних жителів села (віком від семи до вісімнадцяти років) – це 50 % за проїзд. З такою ініціативою до мене звернулась депутат Катерина Василівна Бандурко. До семирічного віку возимо дітей безкоштовно, по селу – всіх дітей теж безкоштовно. Для студентів така пільга також діятиме. Крім вихідних днів та свят. «Алан-Техно» підтримує фінансово шкільну художню самодіяльність, у селі Полігон пільги на проїзд надаємо обдарованим дітям, що навчаються в музичній школі. В селах, де працює автотранспорт «Алан-Техно», дітей перевозимо безкоштовно. Хочу додати, що в усіх селах соціально незахищеним дітям надаємо проїзні квитки на всі наші маршрути. Я ніколи себе не відділяла від Баловного та його жителів, бо це – моя мала Батьківщина. З радістю вітаю подарунками дітей до Дня Святого Миколая, інших свят. Вітаю ветеранів з 9 Травня. Обладнали за кошти «Алан-Техно» за європейськими стандартами навчальний клас місцевої школи. Скажу відверто, що мені соромно за некоректну поведінку окремих водіїв. Удвічі соромно, бо вони – жителі Баловного. Та доведеться до таких уживати кардинальних заходів. Проаналізуємо ще раз наповнюваність автотранспорту, щоб максимально надавати якісні послуги. Повідомляю, що на всіх маршрутах Миколаївської області автоперевізники підняли ціну на проїзд на 20 %. Надалі ціна буде корегуватися та узгоджуватися із Замовником (облдержадміністрацією). А з приводу некоректних висловлювань на мою адресу скажу наступне: по ділах наших судити нас будуть. І оцінять по ділах, а не за партійною приналежністю. Обов’язково оцінять! Якщо не сьогодні, то з часом.

Ганна Король

Баловне – Миколаїв

Комментарии:

  1. кира:

    Ганна, у мене одне питання скільки коштують ваші "гарні" статті?! Ваша поведінка як журналістки з міждународними посвідченням була некоректна.! Якщо ви переходите на особисте, то чому не згадуєте рідного дядька Шаповаловой, Гаркушу Анатолія Миколаєвича який захищає племіницю , і нічего не робить для жителів свого села! На зборах були присутні інші депутати Баловненської сільської ради які займаються цим питанням, ви з ними навіть не поспілкувалися, як ви можете робити такі глобальні висновки! Якщо ви слідкуєте за новинами, повинні знати що петання з прекриття дороги було зафіксованно не тільки мешканцями села Баловне, а іншими селищами які обслуговує ТОВ" Алан-Техно". І давайте не будем прикриватися словами з Біблії.

  2. МУСЯ:

    Пані Ганно, в тяжкі для України часи, де найменша несправедливість зустрічається народом в штики, ви, своєю проплаченою статтею (а це видно на всі100%) намагаєтесь дестабілізувати і до того неспокійну обстановку в області, тому що це є не тільки с.Баловне а й інші села в яких є перевізник Шаповалова.

    Ви пишете про мізерні пенсії та заробітну плату, і в той же час підтримуєте перевізника з приводу підняття вартості проїзду, де є логіка в ваших висловлюваннях. ДЕ СЕЛЯНИ ПОЛОВИНУ, А ТО Й БІЛЬШУ ЧАСТИНУ СВОЇХ СТАТКІВ ВІДДАЮТЬ ШАПОВАЛОВІЙ?????

    Пані Ганно, ви в своїй статті звинувачуєте ініціативну групу ,яку вибрала  та делегувала як своїх представників для відстоювання інтересів громада  в неправомірних діях ( ЯКІ (інтереси) ДОРЕЧІ МАВ БИ ВІДСТОЮВАТЬ ШАНОВНИЙ ПАН СІЛЬСЬКИЙ ГОЛОВА , АЛЕ Ж ВІН ДЯДЯ ПЕРЕВІЗНИКА, КУДИ Ж ЙОМУ….).

    ПИТАННЯ , А ВИ ПРАВОМІРНО ЗВОДЕТЕ НАКЛЕП В СВОЇЙ ПОПЛАЧЕНІЙ СТАТТІ про перевибори сільського голови про спробу перевороту?????? ЦЕ Є ЧИСТОЇ ВОДИ БРЕХНЯ!!!!!!

    І ЦЯ СТАТТЯ ПОКАЗУЄ ЩО В ЛАВАХ ЖУРНАЛІСТІВ ВСЕ Ж ТАКИ Є НЕКОМПЕТЕНТНІ ТА ПРОДАЖНІ ОСОБИ!!!!!!

     

Сообщение:

*

НОВОСТИ