Дачники скаржаться губернатору. Поки що – марно

І знову про проблеми транспорту…  До редакції звернулася група мешканців Миколаєва – члени садового товариства СВТ «Чорноморець», які поскаржилися на вкрай незадовільне транспортне сполучення між обласним центром та їхнім дачним кооперативом.

За словами пенсіонерок, переважну більшість дачників-пасажирів складають люди похилого віку. Кожна поїздка з Миколаєва на дачу і в зворотному напрямку, побідкалися скаржники, перетворюється на суцільний жах. Переповнені автобуси, незадовільний графік руху, завищена плата за проїзд – ось лише частина питань, які порушили в редакції «РП» ці умудрені життєвим досвідом люди.

– Ми, а також члени ще декількох садових товариств, добираємося на наші дачі автобусами, що відправляються з автостанції «Дачна» (це поблизу Центрального ринку. – Ред.) на Стару Богданівку – маршрут № 164, а також у Парутине та Очаків, – розповідає одна з активісток, Вікторія Дехтяр. – У літній сезон, коли пасажиропотік істотно збільшується, автобуси «утрамбовуються» під зав’язку – повертаються додому з ринку і селяни з клумаками, та й ми, дачники, їдемо не з порожніми руками. Вряди-годи не вдається втиснутися в переповнений салон, тож доводиться на пекельному сонці чи під дощем чекати наступного рейсу, а це зайві година – півтори очікування.

За словами жінок, офіційна вартість проїзду становить 20 гривень 50 копійок, але… «У касі зазвичай нам кажуть, – розповідає Антоніна Слободянюк, – що квитків немає, тож, мовляв, оплачуйте проїзд у водія. Шофер бере з нас по 17 гривень за одну поїздку, не видаючи взамін жодного проїзного документа».

Не задовольняє дачників і те, що їхня зупинка біля СВТ «Чорноморець» не тарифікована, відтак з них «деруть» ті ж самі гроші, скільки коштує проїзд до Старої Богданівки, хоча відстань – на декілька кілометрів менша. Водночас з початку року було підвищено ціни на проїзд і до Радсаду та Новобогданівки, але після масових акцій протесту біля облдержадміністрації перевізник – ТДВ «Оріон-Авто» – таки згодився знизити тарифи відповідно до 10 та 13 гривень.

– А ми що, не люди? – риторично запитує Віра Климко. – Нас теж возять автобуси Буркуна (власник «Оріон-Авто». – Ред.), відстань до наших дачних кооперативів приблизно така ж, як і до Новобогданівки, а ціна – істотно більша. Але ж ми люди не багаті, переважно – пенсіонери…

На початку цього року понад 90 дачників СВТ «Чорноморець» написали колективну скаргу на ім’я голови Миколаївської облдержадміністрації Олексія Савченка. Звернувши увагу в листі на монопольне становище у регіоні перевізника «Оріон-Авто» та «космічні» ціни на проїзд, люди принагідно поскаржилися на незадовільний технічний стан транспортних засобів та попросили главу ОДА сприяти зменшенню тарифів, тарифікації зупинки біля дачних кооперативів, збільшенню кількості транспортних засобів на маршруті в дачний сезон, відміні автостанційного збору на АС «Дачна» тощо. «Чому ми, дачники, здебільшого – пенсіонери, маємо поповнювати кишені перевізника-монополіста, власника так званої автостанції, який заради своєї вигоди не хоче надавати якісні послуги і чути вимоги пасажирів?» – йдеться у колективному зверненні до вищої посадової особи області.

– А навіщо стягувати станційний збір, – пояснюють свою позицію дачники, – якщо посадка пасажирів і відправлення рейсів здійснюються не з платформи автостанції «Дачна», а від… стовпа на сусідньому боці вулиці? Причому раніше автобуси вирушали в рейс від одного стовпа, зараз – від іншого.

За твердженнями моїх співрозмовниць, ніяких автостанційних послуг вони при цьому не отримують, а більшість пасажирів їздять без видачі проїзних документів, просто передаючи гроші водію «із рук в руки».

Схоже, такий стан речей, а триває ця транспортна «вакханалія» багато років, усіх влаштовує, окрім, звичайно, пересічних пасажирів. Тим паче, якщо врахувати: автостанція «Дачна» належить… фірмі «Оріон-Авто». Тож, як не важко здогадатися, займаючи фактично монопольне становище на ринку пасажирських автоперевезень та надання автостанційних послуг щодо обслуговування окремих рейсів, фірма Буркуна може занижувати справжній пасажиропотік та, шляхом невидачі квитків на проїзд, приховувати чималі суми від сплати податків. Звичайно, це лише припущення, а ось істину мали б винайти компетентні органи, наприклад – та ж «Укртрансбезпека». Та чомусь фахівці цієї державної структури не поспішають наводити лад у цій галузі. До речі, як кажуть садівники, вони на початку лютого зверталися також і до «Укртрансбезпеки», але відповіді немає досі, хоча пройшло вже понад місяць.

А як відповіла невдоволеним дачникам обласна влада?

Зазначимо, що чомусь на лист, адресований від імені кількох десятків чоловік Олексію Савченку, відповів не сам голова обласної державної адміністрації, а його перший заступник В’ячеслав Бонь. Він повідомив, що «з метою оперативного вирішення порушених у зверненні питань керівництву автотранспортного підприємства ТДВ «Оріон-Авто» надане відповідне доручення». Отже, інформацію по здійсненню пасажирських перевезень адміністрації надавав… сам перевізник, на дії якого скаржаться?

Та читаємо відповідь від чиновника далі: «Розклади рухів автобусів розроблені з урахуванням наявного пасажиропотоку, забезпечують транспортний зв’язок найбільшої кількості пасажирів за найкоротшим шляхом прямування та задовольняють переважну більшість населення с. Стара Богданівка Кіровської сільської ради».

– Читаючи таку відповідь від чиновника обласного рівня, на думку спадає лише одне: у городі бузина, а в Києві – дядько, – зазначає експерт Асоціації працівників транспортної галузі та інфраструктури Ігор Житінський. – До облдержадміністрації на незадовільне транспортне сполучення поскаржилися дачники, мешканці Миколаєва, а у відповіді чомусь йдеться… про мешканців Старої Богданівки. Не дивно і те, що кількість автобусів у відписці від чиновника враховує «наявний пасажиропотік», адже, цілком очевидно, що до уваги беруться лише офіційні цифри пасажирів, котрі відображаються у касових апаратах автостанції. Реальний же обсяг пасажиропотоку – на порядок більше, і саме тому дачники бідкаються на переповнені автобуси.

Отже, віз проблем залишається і нині там. Люди, які звернулися до редакції, сподіваються, що, можливо, голова Миколаївської облдержадміністрації Олексій Савченко, прочитавши цю статтю в нашій газеті, зверне увагу на їхні біди та бодай якось допоможе вирішенню багаторічних проблем. Адже, судячи з усього, перевізник та відповідальні чиновники сподіваються, що пенсіонери з часом заспокояться і проблема розсмокчеться «сама по собі». Утім, як відчувалося під час спілкування із нашими відвідувачками, обурені пасажири-дачники, попри свій поважний вік, сповнені рішучості вдатися до більш кардинальних дій і домогтися захисту своїх законних інтересів.

Андрій ТЮРІН

Сообщение:

*

НОВОСТИ