«Нібулон» – генератор позитивних змін в Україні

У вересні минулого року миколаївське підприємство «НІБУЛОН» оголосило про будівництво нового перевантажувального термінала у м. Гола Пристань Херсонської області. Новозбудована філія компанії під назвою «Голопристанська» стане другим у цій області та двадцять п’ятим в Україні об’єктом компанії «НІБУЛОН». Його потужність з відвантаження сільгосппродукції на водний транспорт становитиме 12 тисяч тонн на добу, а об’єм зберігання зерна – 76 тисяч тонн.

Новий термінал буде оснащено новітніми модернізованими американськими cушарками «Mathews company» та англійською суднонавантажувальною машиною TELESTACK Ltd. – TS‑527. Зведена причальна споруда матиме довжину 120 метрів та ширину 18 метрів, що дозволить завантажувати самохідні судна завдовжки до 90 метрів! Після введення в експлуатацію в травні поточного року на комплексі буде створено близько 150 робочих місць. У ході реалізації цього проекту, окрім зернових та олійних культур, уверх по Дніпру та в інші області будуть транспортуватися південні овочі та фрукти.

18 березня на будівельному майданчику голопристанського термінала відбулася чергова виїзна нарада, в якій взяли участь генеральний директор СП «НІБУЛОН» Олексій Вадатурський, голова Херсонської ОДА Андрій Гордєєв, міський голова Голої Пристані Олександр Бабич, керівники підрядних організацій.

Ще на під’їзді до будівництва бачимо вежі кранів та багато будівельної техніки. І ось ми вже традиційно обходимо територію майбутнього термінала. Лунають знайомі назви споруд: адміністративно-побутовий лабораторний корпус, робоча вежа, зерносховище, вагова, їдальня, автомобілерозвантажувач, так само бачимо і знайомі обличчя будівельників. На сьогодні тут працює вже 24 будівельні організації, або 350 будівельників з шести областей України. Всього ж у зведенні цього об’єкта будуть задіяні 75 різних організацій, а це майже 1500 людей. Загальна географія будівельників цього об’єкта охоплюватиме 12 областей! Переважна більшість з них – перевірені часом та успішною співпрацею надійні ділові партнери. Олексій Опанасович про деяких каже коротко, але дуже переконливо: «Це мій друг». А нові підрядники, в т.  ч. і з Херсонської області, пройшли жорсткий відбір для отримання такого перспективного замовлення та можливості набути безцінного досвіду в ході будівництва за новітніми технологіями. Всі працюють злагоджено, намагаються не відставати від запланованих графіків, адже розуміють, що від строків виконання своїх обсягів робіт залежить своєчасне введення в експлуатацію усього комплексу. Робочий день тут триває з шостої ранку до десятої вечора, у дві зміни. До речі, бажаючих працювати на цьому об’єкті дуже багато, вже зараз анкети заповнили понад 400 осіб. Олексій Опанасович каже, що «наразі переважна потреба є у різноробах та підсобниках. Ми пропонуємо таку роботу і уважно придивляємося, чи готова людина йти на цю посаду, як вона працює, як відноситься до своїх обов’язків. Адже саме з цих людей будемо обирати команду для термінала, яких потім будемо вчити працювати на сучасному обладнанні. А тих, хто прийде вже на готове у «білих рукавичках», не візьмемо. Усі наші працівники проходять випробування працею».

Котлован майбутнього автомобілерозвантажувача.

Розповідаючи про хід будівництва, Олексій Вадатурський наголосив, що втілення цього проекту у життя відбулося завдяки особистому запрошенню і сприянню голови Херсонської ОДА Андрія Анатолійовича Гордєєва. Саме він разом зі своєю командою запропонував Голу Пристань для будівництва. Представники місцевої влади теж сприяли появі цього об’єкта. «Це перший об’єкт в Україні, який ми будуємо за кошти Євросоюзу, – наголосив керівник «НІБУЛОНу». – 19 грудня у присутності єврокомісара ми підписали кредитну угоду з Європейським інвестиційним банком, який виділив нашій компанії 74 мільйони доларів США для будівництва інфраструктури на Дніпрі та реконструкції нашого суднобудівного заводу. Ця кредитна угода дозволяє нашому підприємству збудувати об’єктів на 200 мільйонів доларів, що фактично означає можливість зведення десяти таких перевантажувальних комплексів протягом 2-3-х років! Це знакова подія для усієї країни, це реальний крок до Євросоюзу, адже це перший та поки що єдиний випадок, коли європейські кошти виділені безпосередньо українському суб’єкту господарювання без гарантій держави. Це справжня довіра до нашої компанії з боку Європи!».

Олексій Опанасович зауважив, що усі підприємства Херсонщини, які бажали співпрацювати, отримали фронт робіт на будівництві. Для оплати виконаних об’ємів компанія вже виділила близько 200 млн. гривень, а загальна вартість будівництва цього об’єкта становитиме півмільярда гривень.

«Зараз дуже важко будувати, – поділився Вадатурський. – Складний політичний та економічний стан у країні. Ми все переживаємо разом і намагаємося не просто виживати, а й дивитися у майбутнє з надією та дарувати цю надію іншим».

За словами генерального директора компанії, на будівництві буде використано близько 15 тисяч кубометрів бетону, понад 5 тисяч тонн металоконструкцій, майже 30 кілометрів кабельно-провідникової продукції. Майбутній комплекс буде повністю автоматизований та обладнаний устаткуванням провідних виробників світу. Планується навіть зведення оглядового майданчика. 15 червня цей термінал повинен прийняти перший урожай, вирощений херсонськими аграріями.

Панорама будівельного майданчика філії «Голопристанська».

«Регулярно ми звітуємо про хід виконання угоди перед Європейським інвестиційним банком, – підкреслив він. – Паралельно із будівництвом ми виконуємо свої зобов’язання і на нашому суднобудівному заводі. До першого липня ми здамо в експлуатацію три буксири проекту 121М та три несамохідних судна. Перший з буксирів носитиме назву «Юрій Макаров» на честь відомого легендарного корабела-миколаївця. Найближчим часом планується його спуск на воду». Також Олексій Опанасович розповів про поточні плани компанії, в тому числі про будівництво ще одного термінала у цьому регіоні. «Наступного року розпочнемо зведення перевантажувального комплексу на Азовському морі у Генічеську. Будівництво плануємо завершити до 1 червня 2018 року. Також плануємо транспортувати баштанні культури по Дніпру до Києва. Навесні збираємося розпочати пасажирські перевезення за маршрутами Херсон – Гола Пристань, Херсон – Ковалівка, Херсон – Кінбурнська коса. Розглядаємо і маршрути до Скадовська з Миколаєва та Херсона. Після завершення реконструкції нашого миколаївського суднобудівного заводу ми зможемо будувати судна на підводних крилах нового типу, які ходитимуть з Миколаєва до Стамбула або Варни. Зараз паралельно ми будуємо термінал у селі Біленьке Запорізької області. Найближчим часом введемо в експлуатацію очисні споруди, які там не могли збудувати понад 20 років! У найближчих планах компанії зведення елеваторів у Дніпропетровській області. З боку керівництва цього регіону відчуваємо велику зацікавленість у співпраці та сприяння нашим проектам. Вважаю, що треба не жалітися на своє життя, а робити все, щоб його покращити. Ми саме так робимо і вселяємо в людей надію та впевненість у завтрашньому дні!»

Андрій Гордєєв, у свою чергу, подякував Олексію Вадатурському за співпрацю та обрання саме Херсонської області для будівництва своїх об’єктів. «Я вважаю, що це дуже знакова подія не тільки для нашого регіону, а й для усієї держави. Саме так потрібно ставитися до зведення цього комплексу усім нам, – закликав він присутніх. – Якщо кожен буде це розуміти, то знайдуться і люди, і ресурси, і будматеріали, і шляхи вирішення проблемних питань. Я сподіваюся, що на Херсонщині багато свідомих людей, які можуть і хочуть сумлінно робити свою справу. Наша область володіє великим кадровим потенціалом, ресурсними закладами для навчання, судноремонтними та будівельними базами, ми готові стати воротами для водних перевезень. Сьогодні змінюється філософія цих перевезень, адже додається туристично-курортний напрямок, а це, в свою чергу, вплине на розвиток багатьох інших галузей місцевої економіки. Завдяки «НІБУЛОНу» вже сьогодні ми бачимо створення нових робочих місць, гарантовану високу заробітну плату, прозорі механізми соціального захисту працюючих. А ще введення в експлуатацію нового термінала зніме з автомобільних шляхів області 12,5 тисячі вантажівок, або 300 тисяч тонн вантажів на рік!». Херсонський губернатор порівняв темпи будівництва з ростом грибів після дощу і порадів за майбутніх працівників комплексу. Окрім важливості цього підприємства для мешканців Голої Пристані, він звернув увагу на розвиток інфраструктури усієї області. Як приклад навів реконструкцію доріг у області та розповів про перспективу для тих аграріїв, що займаються вирощуванням овочів, фруктів та баштанних культур. Ці види продукції будуть доставлятися по Дніпру у Київ та реалізовуватися через мережі великих торговельних фірм, з якими вже ведуться перемовини. «Компанія «НІБУЛОН» – це генератор великих позитивних змін, вона сьогодні дає імпульс, а він розходиться по всій країні, – підсумував Гордєєв.

Позитивне ставлення до миколаївської компанії висловив і мер міста Гола Пристань Олександр Володимирович Бабич. Він сказав, що разом з усіма містянами з нетерпінням чекає на початок роботи перевантажувального комплексу, адже це означатиме додаткові надходження у вигляді податків у місцевий бюджет. Також він висловив сподівання на соціальне партнерство, адже компанія «НІБУЛОН» давно і дуже добре зарекомендувала себе саме як підприємство, що витрачає значні кошти на розвиток соціальної інфраструктури тих регіонів, де розташовані їхні філії. Олександр Бабич зазначив, що усі проблемні питання вирішуються з керівництвом компанії у робочому порядку без втрати зайвого часу.

Під час спілкування з журналістами Олексій Вадатурський та Андрій Гордєєв висловили спільну занепокоєність лобіюванням у парламенті певними промислово-фінансовими групами законопроекту № 2475а «Про внутрішній водний транспорт», який не відповідає захисту інтересів наших областей. Наразі миколаївські та херсонські порти є найдорожчими у світі за вартістю суднозаходу. А через непомірно великі портові збори обсяги перевалки морських портів суттєво впали, що мало катастрофічний вплив на інфраструктуру річкових шляхів, насамперед Дніпра та Південного Бугу. При цьому портові збори з морських портів не направляються до місцевих бюджетів на розвиток інфраструктури, а йдуть на розвиток одеських портів. На думку херсонського губернатора, «якщо флот проходитиме через наші морські порти, то повинні виділятися кошти для днопоглиблювання, очищення та інших місцевих проблем, пов’язаних із судноплавством. Ми солідарні із іншими керівниками областей, що треба перераховувати певну частку коштів із портових зборів у ті місцеві бюджети, де ці гроші зароблено. Ми зацікавлені у створенні басейнового управління, яке об’єднає азовсько-дніпровсько-бузькі водні шляхи».

Підсумовуючи промови гостей, Олексій Опанасович відзначив зацікавленість херсонського керівництва, органів влади усіх рівнів у покращенні життя українців і подальшому розвитку економіки свого регіону, готовність йти назустріч вітчизняним українським інвесторам. «Ми – українська компанія. Живемо і працюємо тут, інвестуємо в економіку нашої країни і розвиваємо її. Ми не чекаємо, коли нам хтось щось зробить. Ми все робимо самі, і наводимо приклад, якими мають бути справжні патріоти».

Вікторія ГОНОРАЦЬКА

Сообщение:

*

НОВОСТИ