Буксир «Юрій Макаров» – нова традиція нібулонівських суднобудівників

6 квітня на суднобудівно-судноремонтному заводі «НІБУЛОН» відбувся урочистий спуск на воду сучасного буксира «Юрій Макаров». Назва судна обрана не випадково, адже Юрій Іванович Макаров – наш відомий земляк, легендарний корабел.

Ця людина була відома далеко за межами нашого міста, активно сприяла розвитку української суднобудівної галузі. Свій трудовий шлях Юрій Макаров пройшов від помічника майстра до директора підприємства і завжди мав великий авторитет та щиру повагу серед колег та підлеглих. Унікальну можливість згадати про цього миколаївця через спогади тих, з ким він працював, спілкувався, відпочивав і просто жив, отримали усі присутні на цьому святі, адже серед почесних гостей були ветерани-корабели та ті, хто особисто знав Юрія Івановича. Також у події взяли участь аташе з питань торгівлі Посольства США в Україні Мішель Сміт та спеціаліст з питань розвитку торгівлі американської комерційної служби Посольства США в Україні Ірина Трубнікова.

«Українець із серця України» – так називав Юрій Макаров заслуженого суднобудівника, Героя Соціалістичної Праці Івана Йосиповича Вінника, з яким пропрацював багато років. Саме йому організатори заходу надали перше вітальне слово. «Спуск корабля завжди був великим святом. За п’ятдесят років, які я пропрацював на суднобудівному заводі, ми здали в експлуатацію багато різних суден: підводні човни, траулери, суховантажі, контейнеровози, авіаносці. Окрім підводних човнів, усі кораблі мали свої назви. Тому я дуже вдячний керівництву «НІБУЛОНу» за таку символічну назву цього буксира. Юрій Макаров був інженером від бога і прекрасним керівником. Жоден директор заводу ні до, ні після Макарова не зробив для заводчан стільки корисного. Створення житлових комплексів на Намиві, Сухому Фонтані, баз відпочинку у Коблевому, на Волоській косі, у Родніках. Я бажаю, щоб це нове судно, назване на честь такої достойної людини, відповідно довго та плідно служило компанії «НІБУЛОН», щоб не було аварій або несправностей. Сім футів під кілем!».

Ігор Миколайович Овдієнко, який теж багато років очолював суднобудівний завод, висловив вдячність нібулонівцям за таке свято корабелів, сказавши: «Хочу зазначити, що значну частину своєї діяльності Юрій Іванович присвятив рішенню виробничих завдань, підвищенню продуктивності праці, особливо при будівництві супертраулерів риболовного флоту. Ці судна не тільки ловили рибу, а й переробляли та здавали вже готову продукцію на берег. Як інженер він дуже велику увагу приділяв реконструкції та переоснащенню заводського комплексу під нові завдання, які диктували умови нового на той час атомного та оборонного кораблебудування». Овдієнко також відзначив його доступність для заводчан будь-якого рівня, справедливість. «Бажаю суднобудівникам «НІБУЛОНу» тримати високо свою марку, працювати для розвитку нашої держави. Команді буксиру бажаю удачі, успіху, щоб ваша праця відповідала імені Юрія Макарова».

Одним із заступників по кадрах у Юрія Івановича працював Володимир Федорович Яковлєв. «Уже в 1980 році, через рік після початку роботи Макарова, на заводі була закладена перша заводська багатоповерхівка, збудовано домобудівний комбінат, який і забезпечив зведення житлового комплексу на Намиві. Завдяки цьому здавалися від 400 до 500 квартир щорічно! І сьогодні працюють на Намиві ті два дитячі садочки, збудовані заводчанами. Пам’ять про Макарова понесе саме цей буксир, – зазначив ветеран. – Ви даєте нам надію, що колись до Миколаєва повернеться слава міста корабелів!».

Виконавчий директор асоціації «Укрсудпром» Сергій Вікторович Лисенко зачитав вітання від президента Асоціації суднобудівників України Віктора Івановича Лисицького, який багато років працював з Макаровим. Віктор Лисицький назвав компанію «НІБУЛОН» «справжнім лідером відродження не тільки суднобудування, а й морської індустрії України» та побажав усьому колективу і особисто Олексію Вадатурському подальших успіхів. Про особистість Юрія Макарова він сказав наступне: «Йому щиро вірили, за ним упевнено йшли. Його лідерські якості високо цінували не тільки миколаївські корабели, а й вище керівництво нашої держави».

У своїй книзі спогадів Юрій Іванович Макаров згадував Сергія Михайловича Хальнова, який на посаді заступника головного конструктора суднобудівного заводу пропрацював 18 років. Свій безцінний досвід він застосовує і зараз, адже саме під його керівництвом було спроектовано цей нібулонівський буксир «Юрій Макаров»: «Дуже приємно дивитися на спуск чергового судна компанії «НІБУЛОН», колектив якої втілює у життя величезну програму з відновлення українського суднобудування. Сподіваюся, що майже щомісячно тепер з нібулонівських стапелів спускатимуться нові судна. Я працюю у суднобудуванні 43 роки, і дуже радісно бути тут присутнім. З Юрієм Івановичем ми разом були у відрядженнях у морі, я працював під його керівництвом у конструкторському напрямку. Він був справжнім патріотом Миколаєва і заслужив такої пошани. Дуже радий, що миколаївці будуть бачити та проводжати поглядом цей буксир із назвою «Юрій Макаров». Упевнений, що він працюватиме на користь нашої держави України». Наразі Сергій Хальнов та його команда розробляють п’ять проектів для «НІБУЛОНу». Перший вже зданий в експлуатацію, другий – це «Юрій Макаров», практично готовий, третій та два наступних  – знаходяться у розробці. А загалом співпрацюють вже декілька років. Наступний проект – суперпотужний буксир, який зможе колоти кригу завтовшки 700 мм! «Ми дуже задоволені, що наші проекти відповідають усім вимогам компанії «НІБУЛОН», сподіваємося на подальшу співпрацю. Пишаємося отриманими результатами! А особисто я, як городянин, у захваті від того, що це підприємство завдяки використанню власного флоту розвантажує наші автошляхи від величезної кількості вантажівок». Хальнов порівняв потужності нібулонівських буксирів із позашляховиками-«джипами», які можуть скрізь пройти по воді, та назвав їх «робочими кониками», що працюють цілодобово, у три зміни.

Символічно, що до будівництва буксира безпосередньо причетний фахівець заводу «НІБУЛОН» Григорій Іванович Горобець, який з 1985 року працював у корпусно-стапельному цеху № 16 суднобудівного заводу. Про Макарова він згадує так: «Будь-які виробничі питання вирішував швидко й одразу. Цю ініціативу перейняли тут, на заводі «НІБУЛОН», і протягом трьох років будують судна і самохідні, і несамохідні, планують і пасажирські. А я мрію, що колись тут буде збудовано перший український авіаносець!».

Юрій Іванович був талановитою людиною, мав різнобічні інтереси. Захоплювався вітрильним спортом, рибалкою, писав вірші, спілкувався з багатьма творчими людьми.

Згадує Володимир Юрійович Пучков, поет, заслужений журналіст України: «Я хочу відзначити багатогранний масштаб цієї особистості. Ми часто зустрічалися у театрі. Приємно, що судно буде ходити у нашій акваторії, повз Намиву, який він збудував, повз яхтклубу, де любив відпочивати, повз Волоської коси, де рибалив. У наші не найкращі часи це справжня крапля радощів для усіх». Пучков прочитав вірш, присвячений заводу «НІБУЛОН» та буксиру «Юрій Макаров».

Почесна мати нового буксиру, дружина, Надія Лаврентіївна Макарова, підкреслила міжнародне значення діяльності компанії «НІБУЛОН», яка відроджує славу нашого краю хліборобів та корабелів: «Низький уклін вам за те, що вшанували пам’ять Юрія Макарова. Бажаю і судну, і усьому колективу «НІБУЛОНу» йти заданим курсом, без підводних рифів. Удачі та перемог в усьому та завжди!».

Юрій Макаров дійсно був видатною людиною свого часу, Патріотом з великої літери, який вписав свою сторінку в славну історію Миколаївщини та усієї країни. Але історія, як відомо, рухається по спіралі, і навіть у наші скрутні для країни часи є керівники, які на ділі доводять свій патріотизм та державницький підхід. Компанія «НІБУЛОН» – багаторічний український лідер аграрно-промислового комплексу–відома далеко за межами нашої держави. На чолі цього підприємства беззмінний капітан – Герой України Олексій Вадатурський, який разом з командою однодумців розробив та втілює у життя найпатріотичнішу за часів незалежної України інвестиційну програму з відродження вітчизняного судноплавства та суднобудування. Громадська позиція Олексія Опанасовича надихає усіх, хто працює поруч з ним, втілювати у життя перспективні проекти, що сприяють економічному розвитку нашої держави. Він відкрито критикує дії тих політиків та чиновників, які лобіюють законопроекти окремих бізнесових груп та ставлять власні інтереси вище державних.

«Мені соромно за деяких депутатів від Миколаївщини, таких як Борис Козир, за міністра інфраструктури Володимира Омеляна, за інших депутатів та чиновників, які просувають ініціативи в угоду офшорним компаніям, такі як проект закону № 2475а «Про внутрішній водний транспорт». При цьому вони не займаються розвитком річок, а лише імітують реформи в цій галузі», – сказав Олексій Вадатурський.

На прикладі ситуації навколо днопоглиблення річок він порівняв ефективність держави і бізнесу у питаннях відродження судноплавства.

«Три роки були розмови про днопоглиблення річки Дніпро. За цей час, крім піару чиновників, міністра інфраструктури, нічого не зроблено. Поки вони піарились, ми виконали днопоглиблення на річці Південний Буг, почали річкові вантажні перевезення цією річкою. Днями перевантажувальний термінал у м. Вознесенську Миколаївської області, який працює менше року, прийняв 200 тисяч тонн збіжжя. Тобто понад 8 тис. вантажівок ми зняли з автошляхів від Вознесенська до Миколаєва», – відзначив очільник «НІБУЛОНу».

За його словами, з боку чиновників нічого не зроблено по відродженню внутрішніх водних шляхів. «Ми змушені будувати сучасне судно, яке буде спеціалізовано виконувати днопоглиблювальні роботи, в т. ч. і на річці Дніпро. Ми самостійно, без допомоги держави будуємо серію суден, які будуть використовуватися для транспортування продуктів днопоглиблення у попередньо узгоджені підводні місця складування. Сьогодні держава віддає ці роботи виключно іноземним компаніям. Хоча український бізнес вже давно має передові технології, досвід, техніку і кадри, щоб самостійно реалізовувати такі проекти», – додав генеральний директор.

«Я вважаю, ми, як компанія, яка без допомоги держави здійснює такі масштабні проекти, як відродження судноплавства на Дніпрі та Південному Бузі, маємо право прямо критикувати уряд за його бездіяльність у цьому напрямку. І я б дуже хотів, щоб на цю проблему звернули увагу Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман, віце-прем’єр-міністр Володимир Кістіон і вимагали від міністра інфраструктури України Володимира Омеляна переглянути його позицію щодо законопроекту «Про внутрішній водний транспорт», який він активно лобіює. Необхідно врахувати передовий досвід провідних країн світу у цій галузі, а не діяти в угоду олігархам, знову впроваджуючи старі корупційні схеми за прикладом Адміністрації морських портів України.

Ми самостійно будемо розвивати інфраструктуру, поглибимо річки і збільшимо об’єми річкових перевезень. Для цього просто не потрібно заважати нам», – сказав Олексій Вадатурський.

І дійсно, завдяки особисто Олексію Опанасовичу Вадатурському та його команді однодумців до Миколаєва повертається слава міста корабелів. Навіть у соціальних мережах це останнім часом дуже видно по активному розповсюдженню фотографій новозведених нібулонівських плавзасобів. У генерального директора компанії є що розповісти на цю тему:

«Місто Миколаїв колись гриміло на усіх континентах світу як місто корабелів. Я добре пам’ятаю Юрія Макарова. Хочу подякувати усім нинішнім миколаївським суднобудівникам, кількість яких налічувала колись близько 60 тисяч. Наші земляки мають давні традиції корабелів, вони зберегли міцну наукову та навчальну базу для підготовки молодих кадрів, і я як керівник не міг не використати цей безцінний генетичний фонд для відродження суднобудівної галузі. Наша країна раніше була могутньою морською державою і мала потужний флот, якого, на жаль, сьогодні нема. Україна повинна відновити свій флот та зайняти достойне місце у складі морських держав. Вважаю, що також потрібно розвивати і вітчизняний річковий флот. Ми повинні використовувати українські річки для блага нашого народу. Підприємство «НІБУЛОН» зараз обробляє понад 80 тисяч гектарів землі – це дуже стабільний аграрний сектор, у якому працює понад три тисячі людей. Я вважаю, що на даний час аграрний комплекс є локомотивом усієї української економіки. Саме завдяки стабільному розвитку аграрного сектора наша компанія успішно та самостійно, без допомоги виконує власну інвестиційну програму з відродження суднобудування та судноплавства, хоча ще десять років тому я не збирався цього робити. Але після того, як два найпотужніші миколаївські суднобудівні гіганти припинили роботу, іншого виходу у нашої команди не було. Назва цього буксира нами обрана не випадково, адже в Миколаєві вже було збудовано судно «Юрій Макаров», але, на жаль, воно було перейменовано новими власниками, так само, як і деякі інші. Ми вирішили відновити справедливість та вшанувати пам’ять Почесного громадянина міста Миколаєва. Хочемо започаткувати традицію давати імена наших відомих земляків суднам, які будуть збудовані на нашому заводі. Плануємо наступні буксири назвати на честь двох також дуже відомих корабелів – Нодарі Чантурія і Анатолія Ганькевича. Вважаю, що кожне новозбудоване судно доводить, що Україна живе, що відроджується українське суднобудування. Сьогодні нібулонівський флот вже налічує 56 суден, а до кінця року ця цифра сягне 65! Щорічно майже вдвічі збільшуємо обсяги обробки металу. Сьогодні ми паралельно проводимо глибоку реконструкцію нашого суднобудівного заводу, завдяки чому кожен рік будемо спускати на воду 15-16 повнокомплектних суден завдовжки до 150 метрів. Плануємо будувати швидкісні пасажирські лайнери та найсучасніші судна, що будуть ходити по різних морях світу. Зробимо все, щоб Україна знов стала могутньою морською державою. Миколаївське суднобудування відроджується. На сьогодні у нас близько дев’яти тисяч заяв від фахівців-суднобудівників, які бажають працювати на нашому заводі. А ми, в свою чергу, зробимо все, щоб найближчим часом подвоїти чисельність заводчан, зробити їм належні побутові умови для роботи, забезпечити достойною заробітною платою. На відміну від політиків, що тільки обіцяють, ми реально відроджуємо суднобудівну галузь. Враховуючи подальшу розбудову нашого вантажного флоту, плануємо перевозити водними шляхами до 4 млн. тонн вантажів на рік. Хочемо створювати нові робочі місця для наших корабелів, у тому числі і для молоді. Головне, щоб не заважали».

Олексій Опанасович поділився найближчими планами поповнення нібулонівського флоту. До 1 липня будуть введені в експлуатацію ще три буксири. «Ми не стоїмо на місці, а завжди рухаємося уперед, – підкреслив він. – Переймаємо досвід кращих європейських суднобудівних верфей. Хочемо будувати найсучасніші судна, тому намагаємося кожен новий проект зробити кращим від попереднього. Пасажирські «ракети», які будуть збудовані на нашому заводі, не матимуть аналогів у світі! Я вірю, що незабаром у Миколаєві будуть замовляти будівництво сучасних кораблів не тільки українські, а й іноземні замовники»

Вікторія ГОНОРАЦЬКА

P.S. За ініціативою Олексія Вадатурського редакція звертається до читачів з пропозицією висловити свою думку щодо назв для майбутніх кораблів, збудованих на заводі «НІБУЛОН». Усі звернення будуть передані керівництву компанії.

Сообщение:

*

НОВОСТИ