«Нібулон» повертає миколаєву славу міста корабелів!

24 травня стало для миколаївців та гостей міста насиченим та цікавим днем – на території суднобудівно-судноремонтного заводу «НІБУЛОН» проходив масштабний захід, у ході якого відбулися урочисте відкриття ХХІІІ Міжнародної виставки «Суднобудування 2017» та ХV спеціалізованої виставки «Водний транспорт», введення в експлуатацію новозбудованих цехів суднобудівного заводу «НІБУЛОН», спуск на воду чергового буксира проекту 121М «Анатолій Ганькевич» та «круглий стіл» з питань розвитку внутрішніх водних шляхів України та шляхів розвитку заводу «НІБУЛОН». Для відвідувачів були організовані безкоштовні прогулянкові рейси на пасажирських суднах компанії «НІБУЛОН».

Такої кількості поважних гостей разом вже давно не збиралося у нашому місті. Голова Миколаївської обласної державної адміністрації Олексій Савченко, міський голова Олександр Сєнкевич, Надзвичайний та Повноважний Посол Бельгії в Україні Люк Якобс, заступник Надзвичайного та Повноважного Посла Швейцарії в Україні Крістоф Шпеті, виконувач обов’язків голови державного підприємства Адміністрація морських портів України Райвіс Вецкаганс, заступник голови Херсонської обласної державної адміністрації Олександр Адамчик, президент асоціації суднобудівників України «Укрсудпром» Віктор Лисицький, начальник економічного відділу посольства Нідерландів в Україні Ріні Бус, представник Європейського інвестиційного банку Анастасія Харлан, ветерани-суднобудівники та тисячі городян. І, звичайно, разом з ними був і гостинний господар – генеральний директор СП «НІБУЛОН», Герой України Олексій Опанасович Вадатурський.

Захід відкрив очільник нашої області Олексій Савченко, який подякував господарям за таке гарне свято та відзначив державницьку позицію Олексія Опанасовича Вадатурського у справі відродження українського суднобудування. «Ця людина  –справжній Герой України, який опікується людьми та майбутнім», – зазначив він. Губернатор наголосив, що у нашої держави повинен бути флот, і саме компанія «НІБУЛОН» довела, що в Миколаєві знову будують сучасні судна. Він висловив подяку всім нібулонівцям за відродження цих славетних традицій: «Я впевнений, що невдовзі збудовані компанією судна стануть основою українського судноплавства!».

Мер міста Миколаєва Олександр Сєнкевич, в свою чергу, висловив вдячність керівництву компанії «НІБУЛОН» в особі Олексія Опанасовича за надану можливість проведення цих традиційних щорічних тематичних виставок. «На сьогодні, у порівнянні з тим, що було десять років тому, зроблено дуже багато. Ми бачимо нові корпуси цехів, нові судна, і це гарний знак для усієї України. Це означає, що знов Миколаїв стає лідером у цій галузі. На жаль, немає державної підтримки в цьому питанні, і я маю особисту думку, що потрібно знизити податки і дати пільги таким підприємствам, що розвивають різні напрямки економіки. Я вдячний Олексію Опанасовичу, що його підприємство попри, а не завдяки допомозі держави будує судна!», – підкреслив він. Олександр Сєнкевич висловив сподівання, що завдяки таким заходам «держава буде змінювати своє ставлення до суднобудування у Миколаєві, а ми станемо свідками спусків нових суден та кораблів».

Надзвичайний та Повноважний Посол Бельгії в Україні Люк Якобс відзначив символічність свого візиту до Миколаєва, адже в далекому 1895 році саме бельгійські інженери заклали суднобудівний завод у нашому місті. «Надзвичайно приємно спостерігати, як динамічно та ефективно розвивається суднобудівна галузь у Миколаєві завдяки роботі підприємства «НІБУЛОН». Як представнику Бельгії мені приємно відзначити цей новий тип підприємницької діяльності – прозорої та чесної! Такі компанії надихають іноземних партнерів на спільну роботу, власне, бельгійські компанії із задоволенням розглядають можливості співпраці з Україною, з компанією «НІБУЛОН», – зазначив посол. – Бельгія – лише маленька частина тієї великої мапи по співпраці з іноземними контрагентами, де «НІБУЛОН» розвинув свою діяльність. А мені дуже приємно бути частиною цього свята!».

Заступник Надзвичайного та Повноважного Посла Швейцарії в Україні Крістоф Шпеті наголосив: «Швейцарія – суттєвий інвестор за обсягами прямих іноземних інвестицій в українську економіку. Дуже приємно відзначити той факт, що представництво компанії «НІБУЛОН» також є у Швейцарії. Їхній офіс працює у місті Невшатель і є важливою ланкою, що зв’язує українські підприємства з провідними інвестиційними банками та міжнародними компаніями Швейцарії, Європи та світу. Велика подяка Європейському банку реконструкції та розвитку та Європейському інвестиційному банку за участь у проектах «НІБУЛОНу». Довгострокове планування, створення достойних робочих місць, соціальні проекти, турбота про своїх працівників, уважне ставлення до навколишнього середовища, співпраця з місцевими громадами… Здавалось би, що мова йде про мегасучасне підприємство у США або Європі, але це – «НІБУЛОН». Я дуже сподіваюся, що Україна, маючи вихід до Чорного та Азовського морів, а також – потужні річкові шляхи – Дніпро, Дунай, Південний Буг, зможе повернутися у лігу морських держав. Вітаю команду «НІБУЛОНу» із завершенням ще одного масштабного проекту та від імені Посольства Швейцарії бажаю подальших успіхів, здоров’я та процвітання!».

Спуск на воду буксира «Анатолій Ганькевич».

Виконувач обов’язків голови ДП Адміністрація морських портів України Райвіс Вецкаганс привітав організаторів заходу та підкреслив значимість того, що вони проходять саме у Миколаєві, місті з давніми традиціями корабелів.

Президент всеукраїнської асоціації суднобудівників «Укрсудпром» Віктор Лисицький назвав цей день важливим не тільки для «НІБУЛОНу» та для судноплавної індустрії, а й у цілому для українського бізнесу: «Олексій Опанасович багато років тому обрав абсолютно розумну стратегію розвитку свого підприємства. Від зерна в полі до кінцевого споживача десь у далекій Африці – саме так працює компанія. Побудований таким чином бізнес є гармонійним, внутрішньо збалансованим та ефективним. Я сподіваюся, що наша влада скористається цим безцінним досвідом для створення аналогічних підприємств. Я особисто дуже радий, що ця епохальна подія відбувається у моєму рідному місті Миколаєві. Бажаю подальших успіхів колективу компанії!».

Начальник економічного відділу Посольства Нідерландів в Україні Ріні Бус, звернувшись до почесних гостей та усіх присутніх, передала вітання від імені Посольства Нідерландів в Україні та подякувала за запрошення і можливість взяти участь у такій визначній події: «Хотілося б відмітити дух підприємництва, що оселився та відчувається тут. Приємно бачити таку велику кількість миколаївців, що зібралися. Моє дитинство пройшло неподалік від Амстердама, біля промислового порту. Тому всі ці буксири, баржі – це все моє рідне, і я відчуваю себе тут як вдома. Мені приємно відзначити, що Миколаїв отримав імпульс до відродження суднобудування, до відродження цієї галузі на території усієї країни. Приємно також відзначити, що «НІБУЛОН» співпрацює з великою кількістю іноземних партнерів, ділячись своїм невичерпним досвідом та розвиваючись далі».

Представник Европейського інвестиційного банку Анастасія Харлан висловила подяку від імені своєї фінансової установи за можливість долучитися до проекту одного з лідерів цієї галузі в Україні: «Згідно з угодою про Асоціацію України з ЄС одним з пріоритетів є підтримка приватного бізнесу. Європейський інвестиційний банк, який я сьогодні представляю, виділив для цього три мільярди євро, і ми дуже раді, що «НІБУЛОН» став одним з компонентів цієї підтримки, маючи кредит нашого банку. Дуже вдячні команді компанії за те, що чітко, як годинник, відпрацювали весь період від початку і до кінцевого етапу реалізації проекту. Це один з найяскравіших прикладів, як можна освоїти гроші – ефективно, швидко, а ми бачимо сьогодні конкретний результат цієї роботи! Вітаю керівництво компанії з цим святом і дуже щиро сподіваюся на реалізацію спільних проектів у майбутньому!».

Виступають учасники «круглого столу».

Генеральний директор «НІБУЛОНу» Олексій Вадатурський радо привітав усіх присутніх: заводчан, гостей та миколаївців. «Хочемо поділитися своєю черговою перемогою! Такої події не було б у нашому місті, і наша компанія не змогла би займатися суднобудуванням без фінансової підтримки Європейського інвестиційного банку, – підкреслив він. – Я мав велику честь бути присутнім у Брюсселі та представляти єдину приватну українську компанію, яка заслужила довіру та отримала 74 мільйони доларів США для виконання нашої інвестиційної програми. Завдяки цьому ми маємо стабільний розвиток. Також я вдячний Міжнародній фінансовій корпорації, яка вже оголосила, що наша компанія отримає невдовзі дев’яносто мільйонів доларів і найближчим часом будуть підписані відповідні документи. Висловлюю подяку й іншим західноєвропейським та українським банкам за довіру та плідне партнерство. Те, що ми сьогодні робимо: створюємо нові робочі місця та будуємо судна – спрямоване для того, щоб Україна була не країною біля моря, а стала морською державою!».

Свято продовжується, і наступною важливою подією заходу стало введення в експлуатацію автоматичної лінії очищення і ґрунтування металопрокату та цеху металообробки з машинами плазмової і газової різки. Ці об’єкти були збудовані менше ніж за півроку та обладнані найсучаснішим обладнанням провідних виробників світу: ESAB AB, Швеція, Tomas Castro Silva І.da, Португалія, IMCAR S.p.a., Італія, Nieland B.V., Нідерланди та ін. Без перебільшення можна сказати, що аналогів таких виробничих потужностей в Україні немає!

Після огляду нових сучасних цехів присутні перемістилися до причалу, щоб побачити церемонію урочистого спуску на воду новозбудованого буксира, названого на честь легендарного українського корабела – Анатолія Ганькевича.

На жаль, рідні цього видатного суднобудівника з поважних причин не змогли бути присутніми на заході, але підтримали ініціативу нібулонівців і вдячні керівництву компанії за добру пам’ять про їхнього батька та дідуся. Ця видатна людина пройшла трудовий шлях від учня розмітника корпусного цеху до директора двох потужних суднобудівних заводів. За період його керівництва, а це майже 30 років, на миколаївських заводах збудовано десятки кораблів та суден, у тому числі китобійні бази та авіаносці.

Ігор Овдієнко, який і сам не один рік керував суднобудівними заводами, висловив вдячність керівництву компанії «НІБУЛОН» і особисто її керівнику Олексію Вадатурському за таку гарну традицію називати новозбудовані судна на честь видатних миколаївських суднобудівників: «Анатолій Борисович був цілеспрямованим керівником, який завжди виконував намічені завдання у заплановані строки та з відмінною якістю. Він умів підбирати кадри, ціла плеяда керівників різних рівнів була вихована Ганькевичем. Він дуже опікувався своїми людьми, тому що розумів: справжній керівник повинен турбуватися про своїх підлеглих. Спогади про цю людину насамперед потрібні тим, хто продовжує його справу. Хочу нагадати, що саме Анатолій Борисович заклав основу реконструкції та модернізації заводу для успішного виконання усіх поставлених перед колективом завдань. При ньому розпочалася епоха автоматичного управління суднобудівним виробництвом. Це він переконав керівництво області в необхідності будування нових житлових масивів, що були так потрібні не тільки заводчанам, а й усьому місту. Саме за його ініціативою розпочалося створення зон відпочинку у Миколаївській області та за її межами. Треба зберігати пам’ять про таких людей, адже без пам’яті про минуле немає майбутнього!».

Новозбудований цех металообробки з новітнім обладнанням.

Як працювалося з директором Ганькевичем, згадує кавалер трьох орденів Слави, колишній бригадир суднозбиральників ЧСЗ Іван Некряч: «Багато миколаївців пам’ятають Анатолія Борисовича. Під час його керівництва наш завод будував одночасно суховантажі, військові плавзасоби, китобази, траулери. Саме у нас було збудовано науково-дослідне судно «Сергій Корольов» для зв’язку з космонавтами. З 1970 року почали будувати важкі крейсери-авіаносці. Не забував він і про культурно-побутову сферу: окрім житла, для заводчан було збудовано Палац культури суднобудівників, який і досі є культурним закладом для городян. Велике спасибі, Олексію Опанасовичу, за таке рішення, за те, що зберігаєте пам’ять поколінь, та бажаю Вам і Вашому колективу гарного здоров’я та успіхів у роботі. Сподіваюся, що ви повернете Миколаєву ім’я міста корабелів!».

Розповідає колишній суднобудівник Володимир Яковлєв: «Дякуючи колективу заводу «НІБУЛОН», ми, миколаївські суднобудівники, вже вдруге у цьому році відчуваємо себе на святі, тому що перше судно було назване «Юрій Макаров», сьогодні спускається «Анатолій Ганькевич» – обидва наші колишні заслужені керівники. Єдиний керівник, що пропрацював на посаді директора суднобудівних заводів майже 30 років, це наш Анатолій Борисович Ганькевич! Хочу відзначити його характерну рису – відчуття усього передового, і тому часто він був піонером нововведень. Він любив казати, що навколо складного завдання потрібно створити напруження, щоб можна було зважити свої резерви та підготувати зустрічний план, і тоді можна не тільки виконати, а й перевиконати завдання. Саме при ньому майже п’ять років щорічно завод будував надпланові траулери, саме тоді він отримав золоту медаль Героя Соцпраці. Спасибі вам, колеги-суднобудівники, за пам’ять про нашого директора і за це свято! Бажаю, щоб і наступні судна носили імена наших видатних суднобудівників. Сім футів під кілем!»

Керівник компанії, Герой України Олексій Вадатурський зауважив, що він дотримується обіцянки і всіляко намагається компенсувати ті прогалини, що в силу різних причин з’являються в історії нашого міста. «Ми вирішили, що збудовані на нашому заводі буксири носитимуть імена трьох видатних миколаївських директорів суднобудівних заводів. У нас працюють люди, що починали свою трудову біографію під їх керівництвом, і вони шанують цю пам’ять. Третє судно «Нодарі Чантурія» зійде з наших стапелів вже у червні. У нас великі задуми, великі плани. Сподіваюся, що вже незабаром наші судна ходитимуть не тільки Чорним, а й Балтійським та іншими морями!», – наголосив О. Вадатурський.

Новозбудований буксир є другим з трьох серії проекту 121М, які є продовженням раніше реалізованого проекту 121 і призначені для експлуатації на внутрішніх водних шляхах України. Це однопалубне судно з одноярусною рубкою на верхній палубі і підйомною рульовою рубкою в носовій частині. Буксир призначений для забезпечення та виконання проводки несамохідних суден та груп буксирів в обмежених водах (шлюзи, вигини річок і т. ін.), формування каравану несамохідних суден, швартовних операцій з ними в портових водах, розрідження льодового шару при підготовці операційної акваторії під швартування суден у зимовий період, перевезення службових осіб (комісій) у портових водах і прибережних районах плавання. Особливістю цих буксирів є розташування машинного відділення, спричинене малою осадкою судна.

Буксир «Анатолій Ганькевич» – це сучасне високотехнологічне судно, що має змішаний клас плавання, відповідає нормам екологічного законодавства Європейського Союзу. Воно буде експлуатуватися у річках Дніпро, Південний Буг та в їх протоках, Чорному та Азовському морях, Керченській протоці.

Протягом 2017-2022 років на заводі планується також збудувати два багатоцільових морські буксири, один унікальний несамохідний перевантажувач зерна, двадцять чотири несамохідні судна проекту В5000 і три – проекту В2000, самохідний плавучий кран зі сховищем для зберігання 10000 тонн, одне унікальне самохідне надпотужне днопоглиблювальне судно, що буде не тільки здатне подрібнювати скельні породи, а й виконувати днопоглиблення на глибині до 15 метрів.

Заключною частиною заходу стало проведення «круглого столу», учасники якого у конструктивній атмосфері обговорили питання розвитку внутрішніх водних шляхів України.

Як зауважив Олексій Вадатурський, «круглий стіл» – це продовження дискусії про те, що потрібно зробити для того, щоб географічне розташування України, її природні ресурси сприяли розвитку підприємництва, підйому економіки і виходу з кризи. І конструктивна дискусія дійсно відбулася. Втім, усі її учасники були єдині в одному: суднобудування і водні перевезення – це не минуле України і, зокрема, Миколаївської області, це наше майбутнє.

Голова Миколаївської ОДА Олексій Савченко нагадав, що регіон почався із суднобудування, тому й наша новітня історія пов’язана з цією галуззю. Він висловив жаль, що єдиний державний завод, суднобудівний завод ім. 61-го комунара, не працює, як не використовуються внаслідок невдалої приватизації і наступного перепродажу суднобудівні заводи «Океан» та ЧСЗ. А «Океан» і 61-й завод ще й мають величезні борги по заробітній платні і відрахуванням. На фоні цих проблемних заводів ще яскравішим є досвід «НІБУЛОНу», який придбав старе запущене виробництво і за короткий час перетворив його в сучасне підприємство, оснащене за останнім словом техніки. «Держава буде підтримувати прагнення кожного підприємства, кожного керівника створювати робочі місця. Компанія «НІБУЛОН» – це потужний партнер, якого ми будемо підтримувати», – зауважив О. Савченко.

Погодився з позицією очільника області і Миколаївський міський голова Олександр Сєнкевич. «Далекоглядність та державницький підхід керівництва компанії «НІБУЛОН» виявився у використанні водних шляхів і знятті з автомобільних доріг навантаження від вантажного автотранспорту. Це новітнє бачення того, як потрібно розвивати портову структуру. Вважаю, що сьогодні в Україні потрібно робити ставку на водний та залізничний транспорт. Як міський голова я беру участь в обговоренні законопроектів з питань внутрішнього річкового та морського транспорту. Нещодавно відбулося публічне обговорення законопроекту № 2475а з міськими головами Херсона, Черкас, Канева, Кременчука, і ми рішуче виступили проти впровадження в життя цього законопроекту в існуючій редакції. Якщо все ж таки введуть додаткове оподаткування на річкові перевезення, ми відіб’ємо бажання у інвесторів фінансувати розвиток внутрішнього водного транспорту. Сподіваюся, що наші зусилля не дадуть прийняти депутатам цей законопроект. Вважаю, що створення Адміністрації річкових водних шляхів йде врозріз з політикою децентралізації. Тобто те, що намагаються децентралізувати, навпаки централізується. Цей сумнозвісний законопроект ще й передбачав річковий збір, який надходив би до центральних бюджетів, а міські громади нічого б не отримали. Це спільна позиція місцевих громад, керівництва міст та областей, які я вище називав. Ми сьогодні розуміємо, що на коротких дистанціях річковий транспорт не може конкурувати з автомобільним. Тобто все одно важкий транспорт курсуватиме по Миколаєву, в портах і розбиватиме дороги. Ми розуміємо, що порти – це наше багатство, але одночасно і наше горе: інфраструктура руйнується, а бюджет отримує копійки. І ми не отримуємо жодної копійки з портових зборів. Ми спілкувалися з АМПУ і говорили про те, що місто має отримувати свою частину від портових зборів. Спочатку говорили про долар з тонни, зараз говоримо про те, щоб хоча б 50 центів за тонну надходило до міського бюджету на розвиток інфраструктури. Цільових коштів на окремий рахунок, які ми б використовували виключно на інфраструктуру під наглядом центральних і контролюючих органів, щоб не було ніяких інсинуацій. Тоді з’явився б сенс для Миколаєва розвивати портову інфраструктуру. Над цим треба активно працювати, і в цьому полягає основна ідея децентралізації – щоб усе, що знаходиться на території, зміцнювало цю територію, – резюмував Миколаївський міський голова. – Щодо порту Миколаїв та спецпорту «Ольвія», то виділення їх кордонів відбувалося без участі місцевого самоврядування, причому навмання, через що до портової зони навіть потрапили об’єкти на суші. Я впевнений, що кожен зробить правильні висновки, всі ми вчимося на своїх та чужих помилках, і найближчим часом ця ситуація зміниться. На сьогодні Дніпро та Бузький водний канал є дуже важливими водними артеріями. Миколаївський порт є одним з найдорожчих у світі по суднозаходженню, і цей факт аж ніяк не підвищує нашу конкурентоспроможність. Такий стан не збільшує наш вантажопотік, адже для бізнесу головне – прибуток. А якщо в нас є втрати, зростає привабливість портів «великої» Одеси. Сподіваюся, що усі промовці підтримають нас у необхідності відстоювання інтересів морегосподарського комплексу Миколаєва та інших областей на державному рівні, підтримають ті пропозиції, які ми розробляли спільно з компанією «НІБУЛОН» і які сьогодні тут будуть представлені».

Його доповнив очільник Миколаївської ОДА: «Я пропоную, щоб наш «круглий стіл» об’єднав свої зусилля і направив звернення до Верховної Ради, в якому буде викладена наша позиція щодо проблем, з якими ми стикаємося щодня і з якими можемо зіткнутися. Йдеться і про непомірні портові і канальні збори, про що я сьогодні говорив з керівником АМПУ Вецкагансом. Миколаївська область дає щорічно 129 млн. доларів надходжень, але нічого тут не залишається, і з цим треба щось робити. Потрібно звернутися до народних депутатів, до транспортного комітету Верховної Ради з пропозицією про перерозподіл коштів, щоб тут, на місці, залишалася частина коштів від портових зборів – долар або 50 центів за тонну, це можна обговорювати. По-друге, про зменшення канального і портових зборів. У цьому напрямку ми повинні рухатися, інакше нічого не зміниться».

Генеральний директор ТОВ СП «НІБУЛОН» Олексій Вадатурський подякував меру і губернатору за чітку і солідарну позицію і повідомив, що підтримує їх ідею звернення до народних депутатів для захисту прав органів місцевої влади, захисту місцевих бюджетів та створення умов для розвитку територій.

Президент Асоціації «Укрсудпром» Віктор Лисицький нагадав, що питання про законопроект 2475а розглядалося і під час зустрічей в Європейській бізнес-асоціації, де було заявлено про те, що річки України повинні бути доступні для суден під українським прапором, побудованих на українських верфях і укомплектованих українськими екіпажами. Він нагадав, що в США на Міссісіпі працюють судна під американським прапором, тому що такий вигідний ресурс, як річкове судноплавство, там прийнято віддавати своїм підприємцям. Подібна ситуація і в Канаді, тому в Україні потрібно, в першу чергу, відстоювати власні інтереси при організації водних перевезень.

Ветеран миколаївського суднобудування, колишній директор суднобудівних заводів Ігор Овдієнко також висловився за звернення від імені учасників «круглого столу», Асоціації «Укрсудпром», Миколаївського міського голови та голови Миколаївської ОДА, в якому виклав спільну позицію щодо тарифів, зборів та умов для розвитку суднобудування, портового господарства та річкових перевезень.

За словами заступника гендиректора ТОВ СП «НІБУЛОН» Андрія Васильєва, проекти законів 2475а і 2712 несуть загрозу розвитку морської та річкової індустрії. Йдеться і про створення ДП «Адміністрація річкових водних шляхів» за​​ калькою вже давно дискредитованого ДП «АМПУ» (є ризик, що і ця Адміністрація може стати залежною від окремих фінансово-промислових структур або окремих олігархів), і про введення річкового збору, подібного якому немає в жодній країні, і про скасування існуючого правового режиму регулювання каботажних перевезень суднами під іноземними прапорами (скасування правового режиму, який вимагає від судновласника під іноземним прапором для здійснення перевезень між портами України отримувати разовий дозвіл). «Фактично, наслідком прийняття таких законопроектів може стати остаточна офшоризація існуючого флоту України, загострення безробіття, тому що навряд чи іноземний судновласник захоче використовувати працю українських моряків і річковиків. Загостриться і проблема з наповненням державного бюджету за рахунок несплати акцизного збору з нафтопродуктів. У країнах Європи були прийняті закони, в зв’язку з якими каботажні перевезення дозволяються суднам, які зареєстровані в одній з країн ЄС. Тобто Євросоюз захищає свій економічний суверенітет в сфері каботажних перевезень. Нам же автори цих законопроектів нав’язують протилежні непатріотичні рішення», – резюмував Андрій Васильєв.

Генеральний директор ТОВ СП «НІБУЛОН» Олексій Вадатурський підкреслив, що світова спільнота готова повністю допомогти Україні в розробці грамотних законопроектів, які дадуть можливість здійснити прорив у цій галузі. Кращі міжнародні фахівці працюють у цьому напрямку і готові надати такі рекомендації вже до вересня. Але, на жаль, автори існуючих законопроектів не хочуть сприймати думку незалежних експертів і враховувати світовий досвід.

«Сьогодні близько 50 народних депутатів звернулися до Прем’єр-міністра з проханням розблокувати питання днопоглиблення Дніпра, ремонтів шлюзів, зняття плати за розведення мостів і проходження шлюзів, як це відбувається у всіх цивілізованих країнах, – повідомив Олексій Вадатурський. – Україна генерує достатньо коштів, щоб себе поважати і зробити річки привабливими. Це дасть поштовх і суднобудуванню».

Представники іноземних посольств, які також взяли участь у «круглому столі», вважають, що уряд повинен активно підтримувати подібні починання, тому що це один з елементів державного розвитку. Однак у Бельгії, наприклад, говорять не про конкуренцію різних видів транспорту в логістиці, а про їх взаємодоповнюваність. Тому що все взаємопов’язане, і тут потрібно думати про ефективність річкових перевезень.

Учасники «круглого столу» наголосили, що саме в цьому і полягає їхня мета – виробити програму дії для створення чесних і прозорих умов щодо розвитку річкових перевезень і суднобудування.

Законодавчі ініціативи підтримав і Олексій Савченко, голова Миколаївської ОДА. «Саме ініціативи «НІБУЛОНу» об’єднують, а не роз’єднують громаду. Саме за допомогою таких компаній ми побудуємо вільну соборну Україну», – заявив він.

Більшість учасників «круглого столу» активно обговорювали запропоновані теми і дійшли висновку, що треба розробити та підготувати резолюцію «круглого столу» та звернення до керівництва країни про скасування або доопрацювання законопроекту № 2475А.

У роботі конференції взяли участь іноземні фахівці з питань суднобудування, і один з них, директор нідерландської компанії DeGoedeRee B.V. АндреасТинпонт, сказав, що те, що він побачив, є яскравим прикладом того, як можна успішно реанімувати старе підприємство. Він зазначив, що компанія має досвід, знання, спеціалістів високого рівня, виробничі потужності для процвітання суднобудування у цьому регіоні. «Ви можете стати чемпіоном світу у цьому виді спорту, я вам цього бажаю і сподіваюся, що зможу допомогти», – підкреслив він.

Свою думку щодо діяльності компанії «НІБУЛОН» висловив Надзвичайний та Повноважний Посол Бельгії в Україні Люк Якобс. Він зазначив, що все побачене є найкращим підтвердженням того, як динамічно розвивається компанія, як вона зберігає та підтримує давні традиції міста корабелів. Усі питання, розглянуті в ході дискусії, також не залишили його байдужим. Люк Якобс звернув увагу, що у його країні різні види транспорту не конкурують між собою: «Питання не в тому, який з видів транспорту буде найбільш вигідним, а в тому, як можна використовувати разом усі види транспорту. Я би розглянув ефективність кожного з них через призму потреби для ринку перевезень. Ваша дискусія щодо регістру українського судноплавства, питань офшорів та використання внутрішніх водних шляхів національним флотом дуже знайома для нас, тому що у Бельгії виникають такі ж дискусії з цих питань. На сьогодні є невелика кількість теплоходів, що працюють під бельгійським прапором на території країни. Питання полягає в тому, наскільки будуть рівними умови праці різних судновласників, представників різних регістрів та різних країн. Можливо, треба використати досвід Бельгії та інших європейських країн, щоб створити умови для співіснування як вітчизняних, так і іноземних транспортних компаній. Треба створити певний баланс, який не руйнував би бізнес-модель для національних підприємств і, в той же час, був запорукою створення конкурентного середовища для усіх учасників ринку. Я хотів би звернути увагу на те, щоб надмірний патріотизм не відбився в очах потенціальних іноземних партнерів як протекціонізм. Головним завданням я вважаю підвищення ефективності операцій, зниження собівартості, створення ринків, де б мали переваги певні компанії, навіть якщо вони іноземні. В Європі зараз дуже велика увага приділяється використанню водних артерій, таку саму зацікавленість я бачу і тут,в Україні. Ми разом зможемо боротися за збереження навколишнього середовища. Ми готові поділитися усіма надбаннями нашої суднобудівної галузі, надати консультаційну допомогу. Ми будемо раді співпрацювати, і я окремо хочу подякувати пану Олексію Вадатурському за цей чудовий день, за безцінний досвід, що я отримав!».

Дуже схожі пропозиції висловив і заступник Надзвичайного та Повноважного Посла Швейцарії в Україні Крістоф Шпеті.

Усі промовці – і вітчизняні, і іноземні – відзначили великий потенціал нашого міста для відродження та розвитку суднобудівної галузі.

Підбиваючи підсумки роботи «круглого столу», Олексій Вадатурський подякував за підтримку керівництву міста та області, а всім присутнім – за активну участь у обговоренні запропонованих тем. Він пообіцяв, що усі пропозиції та зауваження будуть ретельно вивчені для подальшої роботи компанії. Також він зазначив, що близько дев’яти тисяч суднобудівників чекають на працевлаштування на завод «НІБУЛОН», причому більшість з них працює за кордоном, але хоче повернутися додому. «Ми будемо розвивати наш завод, створювати нові робочі місця для цих людей. Ми сьогодні є успішними в усіх справах, якими займаємося! І надалі будемо використовувати провідний досвід інших країн та впроваджувати в життя свої ідеї. Ми відкриті до співпраці і запрошуємо усіх зацікавлених разом відроджувати суднобудування України!», – підсумував  керівник компанії «НІБУЛОН».

Вікторія ГОНОРАЦЬКА

Сообщение:

*

НОВОСТИ