Сергій Кривошапка: «Від критики та повчань – до консолідації зусиль»

Україна проходить випробування на міцність, долаючи на шляху становлення безліч перешкод. Серед нагальних питань, що потребують негайного вирішення, є те, що за терміном давності посідає бодай чи не чільне місце. Це – тема нелегальних перевезень. Про те, яким чином і вона, і багато інших вирішуються в даний час, читачам газети розповідає Сергій Кривошапка, начальник Управління Укртрансбезпеки в Миколаївській області.

– Приємно познайомитися, Сергію Миколайовичу! Від перевізників знаю, що Ви розпочинали трудову діяльність на ниві автомобільних перевезень, маєте добірний список відповідальних посад. Та враження на мене справили не ці сторінки Вашої біографії. Я тисну Вашу мужню руку, бо Ви два роки віддали обороні рубежів нашої держави на Сході. Стан боротьби полишив Вас? Відчуваєте, що сьогодні Сергій Кривошапка знаходиться не на передовій?

– Дякую за теплі слова на мою адресу. Запитання про передову, як на мій погляд, є надзвичайно актуальним в наш час. Моя «передова» продовжується, бо маю дбати про спокій та безпеку людей. Я та очолюваний мною колектив Управління Укртрансбезпеки в Миколаївській області покликані діяти згідно з повноваженнями, що прописані в Положенні та гарантовані Конституцією України. Акти Кабміну, міжнародні договори, що були прийняті нашою державою, – ці та інші документи є фундаментальними. Отже, моя передова не закінчується, лише набула інших обрисів. Зважте: не менш важливих та відповідальних, ніж там, на сході, бо мова йде про дотримання законів і законності, про створення та захист умов безпечного руху, адже саме це здатне зберегти здоров’я і життя пасажирів. Сподіваюсь, що ця публікація стане своєрідним стартом для взаємодії очолюваного мною Управління та підрозділівНаціональної поліції Миколаївщини на шляху викорінення порушень у сфері незаконних перевезень. Функціональні обов’язки наших служб перетинаються в площині дотримання правопорядку та законності. Отже, будемо діяти згуртовано, а результати не забаряться.

Чи не виникне враження в декого із Ваших «опонентів», що своїми силами очолюваний Вами підрозділ не справляється з поставленими завданнями?

– Усе залежить від того, яку мету переслідують «опоненти». Їхньою думкою я не переймаюсь. Вагомого значення набуває пошук шляхів вирішення питання боротьби з «нелегалами» на дорогах. У консолідації зусиль я вбачаю ефективний підхід, запоруку саме у викоріненні цієї ракової пухлини, що живиться роками завдяки безкарності та вседозволеності, ховаючись якщо не під чиїмось прикриттям, то під покровом байдужості. Варто зробити крок, саме нам потрібно його зробити, щоб зруйнувати в плані діяльності нелегальних перевізників «ворожі укріплення», що діють на українських дорогах проти законослухняних пасажирів, проти добросовісних автоперевізників, проти закону. Потужною лавиною консолідованих сил ми здолаємо цю погань, як би вона не маскувалась та не хитрувала. Хочу сказати, що в цьому напрямку ми переконливо працюємо. Лише з початку року нами було перевірено дві тисячі дев’ятсот двадцять три транспортні засоби. Було виявлено п’ятдесят п’ять нелегальних автоперевізників, про що складено шістсот сорок чотири акти, із них тридцять – на нелегалів. Винесено двісті сімдесят п’ять постанов на суму чотириста сорок три тисячі дев’ятсот гривень. Лише нелегальних перевізників оштрафовано на п’ятнадцять тисяч триста гривень. Наголошую, що робота нашого Управління буде більш ефективною при взаємодії із правоохоронцями.

– Сергію Миколайовичу, я неодноразово перебувала на заходах по розподілу маршрутів. Для себе із засідання конкурсного комітету винесла наступне: одні маршрути розходяться, мов смажені пиріжки, а другі лишаються не потрібними, як минулорічний сніг. Це що, глухий кут?

– Давно назріла необхідність зміни маршрутної мережі! Ви абсолютно праві: одна мережа є привабливою, інша – так званою соціальною, не прибутковою. Автоперевізника цікавить пасажиропотік, стан доріг та кількість маршрутів. Як приклад – райцентри. Звідти в Миколаїв у різних справах люди їдуть щодня. А чи постійним є пасажиропотік з віддалених сіл, де і мешканців не так багато, і автодорожнє покриття, мов після бомбардування, що ні вийти, ні виїхати? Моє завдання – в короткотривалий термін підготувати таку маршрутну мережу, яка б не порушувала економічну складову стану перевезень. Виходом мають стати факультативні перевезення. Що це означає? З сільськими головами та місцевими депутатами погоджуємо дні, в які жителі даних населених пунктів будуть їздити в райцентр, а бажаючі – в обласний центр. Таким чином, транспорт малої місткості буде підвозити людей в райцентр у понеділок, четвер, суботу. (Це – як приклад, а можуть бути інші дні). Ми вирішимо питання транспортної комунікації, забезпечивши потребу людини у вільному пересуванні. Для автоперевізника саме цей, факультативний варіант, зніме питання неефективної діяльності на економічно не вигідних досі маршрутах.

– Ви маєте можливість ввійти в історію Миколаївщини реформатором у галузі пасажирських перевезень, адже такий підхід до справи є інноваційним.

– Так глобально свою діяльність не розцінюю. Переконаний, що потрібно зробити все і навіть більше, щоб не соромно було за історичну добу, в яку живеш. А як це буде називатися – чи то реформуванням у галузі пасажирських та автомобільних перевезень, чи запровадженням нової мережі – все це не має значення. Я виходжу з поставлених державою переді мною завдань, маю їх максимально ефективно вирішити, бо того від мене чекають люди. І ті, хто добросовісно виходить на лінії автоперевезень, і ті, хто має долати кілометри завдяки життєвій необхідності.

– Сергію Миколайовичу, в контексті нашої розмови доречно було б пригадати класика, який однією з причин усіх бід назвав дороги. Чому так довго «буксуємо» на занедбаних напрямках, які дорогами важко назвати? І класичне запитання: що робити?

– Робота автоперевізників здійснюється на автомобільних шляхах. Чи може вона бути якісною на сучасних українських дорогах? Питання риторичне та лишається відкритим. Але це не знімає відповідальності з мене в плані безпеки на дорогах. І екологічна складова присутня. У межах повноважень працівники очолюваного мною Управління здійснюють нагляд за додержанням вимог законодавства залізничним, морським та річковим транспортом, здійснюємо заходи державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті, контроль за забезпеченням безпеки перевезення вантажів, пасажирів та багажу на морських та річкових суднах, за додержанням правил користування засобами морського та річкового транспорту, безпеки руху на морському та річковому транспорті, а також за додержанням правил щодо забезпечення безпеки експлуатації суден на внутрішніх водних шляхах України і законодавства щодо системи управління безпекою. Ми здійснюємо контроль і нагляд за дотриманням правил утримання та експлуатації баз для стоянки маломірних (малих) суден, контроль за навігаційно-гідрографічним забезпеченням судноплавства в територіальному морі, внутрішніх морських водах і на внутрішніх водних шляхах України та інше. Системний підхід, фаховий кадровий потенціал, прозорість діяльності, її ефективність. Жоден з пунктів Положення про Управління Укртрансбезпеки в Миколаївській області не є формальним та потребує бездоганного виконання. І тут не може бути різночитань, що збігається в певній мірі з передовою, де накази потрібно не обговорювати, а виконувати.

– Сергію Миколайовичу, віднедавна очолюване Вами Управління опікується ще й безпекою на морському та річному транспорті Миколаївщини. І знову – проблема: Управлінням Укртрансбезпеки в Миколаївській області було проведено перевірку судна «Северодвинский», що займається днозаглибленням акваторії морського порту і…

– І знайшли цілий ряд порушень. Мова йде про технічний стан судна. Я не вбачаю проблеми в тому, що нами вказано на не можливість проводити роботи в зв’язку зі злісним порушенням: експлуатацією технічно не придатного для цього судна. Ми лише позначили проблему, вказавши на технічні недоліки судна. А галас здійняли, ніби ми пляж закриваємо, шкодимо відпочинку. Дозволю собі запитати в тих, хто нашу роботу хоче показати в негативному світлі: – Де ви були, коли берег завалювали сміттям? Чому, як депутати міськради, не діяли згідно з законом та за покликом серця, коли ви дали згоду на сміттєзвалище? Час всім і кожному зрозуміти: ні посадові крісла, ні депутатські мандати, ні крики на мене не подіють. Звикайте, панове, до закону! Він і допоможе, і захистить.

– У Вас на столі – ціла купа паперів. З якими питаннями звертаються до Сергія Кривошапки автоперевізники?

– Ці папери не лише від автоперевізників. Та хочу зацитувати один із тих, що надійшли від керівників фірм-перевізників, в якому говориться, що одним із автопідприємств при виконанні маршруту Одеса – Миколаїв систематично порушується графік руху автобусів. В листі також зазначається, що незаконний та безпідставний час відправлення підприємства «нелегалів» за двома рейсами по маршруту Одеса – Миколаїв не відповідає розкладу руху затвердженого замовником на перевезення пасажирів та співпадає з часом відправлення автобусів з іншими легальними перевізниками при обслуговуванні маршруту Миколаїв – Одеса. Третій рейс не виконується взагалі. Будемо реагувати! До роботи автовокзалу є також багато питань. Обслуговування пасажирів має відбуватись на зразках кращих європейських стандартів. Час відмовитися від хлівів! Дивує: руки до цього не доходять, бо короткі, а чи ліва не знає, що робить права? Державне питання. Державна проблема. Держава – це ми з вами, дорогі українці. Є питання до громадських активістів. Як бачимо: є тема для них. Співпрацюймо! Є тема і для податкової служби. Консолідуймо зусилля!

– На завершення – про приємне: розпочалося літо.

– Так, прийшов довгоочікуваний час відпусток та канікул. Наше Управління провело велику роботу з автоперевізниками з метою попередження травматизму та забезпечення безпеки під час перевезень відпочивальників. І замовник транспортного засобу, і той, хто надає послуги, мають дотримуватись букви Закону. Тоді все складеться якнайкраще. Я всім того щиро бажаю. І задля цього працюю. Користуючись нагодою, звертаюсь до батьків і тих, хто опікується дітьми: – Щоб канікули пройшли без проблем, дбайте про безпеку підростаючого покоління. Виробляйте в кожній дитині відповідальність, заохочуйте до виконання правил дорожнього руху. Водії всіх видів транспортних засобів мають бути в рази уважнішими, виїжджаючи на дороги. І тоді ми зможемо уникнути, а чи мінімізувати кількість аварій за участю неповнолітніх. У питанні безпеки всі маємо діяти злагоджено. До цього закликаю. На це сподіваюсь.

– Дякую за інтерв’ю. Успіхів Вам!

Бесідувала Ганна Король

Сообщение:

*

НОВОСТИ