Здійснення мрій по-нібулонівськи: на «ракеті» до Кінбурну!

Компанія «НІБУЛОН» зробила безцінний подарунок миколаївцям – відкрила новий пасажирський маршрут водного сполучення Миколаїв – Кінбурнська коса – Миколаїв. Перший тестовий рейс на швидкісному судні «Нібулон Експрес‑2» відправився від Миколаївського річкового вокзалу 13 червня. В урочистому відкритті взяли участь голова Миколаївської ОДА Олексій Савченко, голова обласної ради Вікторія Москаленко, генеральний директор компанії «НІБУЛОН» Олексій Вадатурський.

Паралельно цього ж дня з причалу міста Херсона до Кінбурну відправився «Нібулон Експрес‑1». Близько 140 миколаївців та херсонців «пролетіли» водним шляхом до місця швартування і відвідали це унікальне місце природи. Разом з ними приїхали і два очільники областей Олексій Савченко та Андрій Гордєєв.

Захід розпочався у Миколаєві і продовжився на Кінбурні. І от дві «ракети» майже одночасно швартуються біля новенького причалу, і пасажири сходять на берег Кінбурнського заповідника. Після урочистого відкриття нових маршрутів на них чекала захоплююча екскурсія по території заповідника.

Новий понтонний причал, побудований на Кінбурнській косі СП «НІБУЛОН», приймає перші пасажирські рейси.

– Сьогодні ми відкрили ще один рейс на Кінбурнську косу, днями раніше на Вознесенськ та Нову Одесу, – зазначив очільник Миколаївської ОДА Олексій Савченко. – Відновлення саме внутрішнього водного транспорту повинно бути пріоритетним напрямком розвитку нашої Миколаївської області. Сподіваюсь, що народні депутати переглянуть існуючу редакцію законопроекту «Про внутрішній водний транспорт» та нададуть можливість розвивати саме українське суднобудування та вітчизняний річковий флот. Я вважаю, що Олексій Опанасович – справжній Герой нашої країни, тому що він опікується громадськими і навіть побутовими проблемами, що існують у суспільстві. Ці два маршрути, які об’єднали сьогодні Херсонщину та Миколаївщину, дадуть можливість багатьом українцям дізнатися та побачити на власні очі це унікальне природне явище.

Символічна зустріч губернаторів двох областей на Кінбурні.

У свою чергу, голова Херсонської ОДА Андрій Гордєєв назвав цю подію «великим проектом, про який роками мріяли багато людей, що хотіли зробити ці українські «мальдіви» доступними для усього українського народу. Ми знаходимося тут, де, за словами нашого гімну, Чорне море зустрічається з дідом Дніпром». «Я вдячний компанії «НІБУЛОН» і особливо Герою України Олексію Вадатурському. Він – патріот з великої літери і людина з великої літери. Він знайшов інвестиційні ресурси, і сьогодні ми присутні на відкритті унікального міжобласного міжрегіонального туристичного маршруту», – підкреслив Гордєєв. Також він нагадав, що такі позитивні події є можливими завдяки нашій армії, що захищає нас на сході.

Щиру радість видно на обличчі головного «винуватця» дня, генерального директора компанії «НІБУЛОН» Олексія Вадатурського. «Я дуже щаслива людина, що можу робити приємні та корисні речі для Миколаївщини, Херсонщини, для України», – каже він і продовжує: «Дуже багато усних та письмових прохань про організацію регулярних перевезень до Кінбурнської коси надходило з усіх куточків нашої країни. І ми зробили це можливим завдяки підтримці голів Миколаївської та Херсонської обласних адміністрацій, завдяки самовідданій праці наших нібулонівців. Для мне рідні і миколаївська, і херсонська земля. Дуже приємно співпрацювати з керівництвом Херсонської області. Буду і далі робити все, щоб наші області розквітали. Для мене найкраща нагорода – позитивні емоції людей, їхня надія на майбутнє. Наші люди працювали вдень і вночі майже тиждень, щоб сьогодні відбувся цей довгоочікуваний рейс. Ці маршрути – перші не тільки за 25 років незалежності, а й за всю історію України, адже за радянських часів водні сполучення від Миколаєва та Херсона були тільки до Очакова, бо глибини не дозволяли підходити суднам типу «ракета» до кінбурнських берегів. Сьогодні ми показуємо, що наше підприємство працює системно, методично, планово, у правовому полі, щоб відродити вітчизняне пасажирське та вантажне судноплавство».

Щоб створити комфортні умови для пасажирів, не порушуючи екосистему і без шкоди для біорізноманіття Національного природного парку «Білобережжя Святослава», на замовлення компанії «НІБУЛОН» був збудований унікальний для України понтонний причал вартістю 5 мільйонів гривень. Працівники судноплавної компанії «НІБУЛОН», які здійснили монтаж цього причалу всього за 5 днів, навіть не зважаючи на шторм, були нагороджені почесними грамотами Миколаївської ОДА.

«Ми робимо все, щоб дати поштовх розвитку цього сполучення, і, в тому числі, сполучення до таких важкодоступних, але дуже гарних місць, як перлина нашого краю – Кінбурнська коса, – говорить Олексій Вадатурський. – Ми і далі будемо робити все, щоб будувати найсучасніші судна, щоб у недалекому майбутньому з’єднати водними шляхами Україну із Туреччиною, Білоруссю, Болгарією та іншими країнами. Своїм прикладом ми показуємо світу, що Україна живе і розвивається! Я сподіваюся, що майбутнє за такими підприємствами, як наше, за такими людьми, як наші нібулонівці! А відповідні державні служби, організації, контролюючі органи повинні зробити все, щоб ця перлина увійшла у ряд найкращих світових туристичних маршрутів».

За його словами, на жаль, сьогодні Очаківський порт не готовий прийняти такі судна, і тому запланованої раніше зупинки у м. Очаків не буде.

Олексій Вадатурський також вважає, що рейси на Кінбурнську косу з Миколаєва та Херсона – це прекрасна можливість почати новий етап освоєння коси – цивілізований і без шкоди природі.

– Тут потрібно, як мінімум, нормально, цивілізовано все облаштувати: побудувати очисні споруди, подати сюди електроенергію, передбачити місця для наметів, щоб тут був душ, тепла і холодна вода, щоб люди могли цивілізовано відпочивати. А в заповідник можна піти на екскурсію, поспілкуватися з природою, набратися сил і відпочити. Це все можна зробити, як у всьому цивілізованому світі. І на таких принципах ця коса дійсно може бути перлиною для відпочинку, – зазначив О. Вадатурський.

Олексій Опанасович прогнозує, що в Україні для річкових перевезень достатньо буде 50 швидкісних пасажирських суден. А це – робота для усієї суднобудівної галузі країни на 2-3 роки. Причому можливо будувати не тільки «ракети», а й нові катамарани, що більш стійкі на річках та морях і здатні до триваліших переходів. Розмірковуючи про перспективи відродження українського судноплавства, керівник «НІБУЛОНу» зазначив, що все пізнається у порівнянні. За його словами, перед розвалом СРСР Україна за рік перевозила по воді 18 мільйонів пасажирів! А минулого року – усього 446 тисяч…

Що необхідно зробити, щоб хоча б наблизитися до колишніх обсягів перевезень? На думку О. Вадатурського, сьогодні існує гострий брак річкового пасажирського транспорту, тому потрібно щось робити. Завозити до України флот віком 35-50 років? Але це буде стихійним лихом для країни та екологічною катастрофою. Це не те, що потрібно українському народу. Але Олексій Опанасович вважає, що вихід є. Треба зробити суднобудівну галузь прибутковою. Але вона не стане такою, доки судна вітчизняного виробництва не будуть мати попит на внутрішніх водних шляхах. А щоб попит з’явився, політикам потрібно вжити певних заходів. Зокрема відмінити акцизний збір з палива, скасувати рентну плату за спеціальне користування водними ресурсами для потреб водного транспорту. Адже несправедливо, щоб тільки за розташування на воді з судна стягувалися податки. У такій ситуації ми знаходимося у нерівних умовах із західними гравцями морегосподарського комплексу та пасажирських перевезень.

Нібулонівські «ракети» біля кінбурнського причалу.

«Народні обранці повинні думати про своїх виборців, а не про корпоративні інтереси та інтереси фінансово-промислових угруповань, що сьогодні хочуть приватизувати Дніпро та інші великі українські річки. Ці люди хочуть з офшорів завезти сюди іржаві розбиті судна, використання яких у світі практично заборонено через рівень зносу, – наголосив Олексій Опанасович. – Ударом по українському флоту є і можливе введення річкового збору, за який ратують и деякі миколаївські «слуги народу». Навіть якщо він буде декілька гривень з кожного пасажира, у підсумку ці мільйони підуть до кишені Адміністрації річкових водних шляхів, яку намагаються створити парламентарії. І ці мільйони гривень ляжуть додатковим фінансовим тягарем на плечі пересічних українців. А в міністерстві готують ще один «сюрприз»: ходять чутки про необхідність збільшити плату за проходження шлюзів у п’ять-сім разів… Звичайно, труднощів не уникнути, але… У будь-якій ситуації «НІБУЛОН» виживе, у будь-якій ситуації прийме адекватне рішення і переможе!» – впевнений Герой України Олексій Вадатурський.

ДО УВАГИ МИКОЛАЇВЦІВ ТА ГОСТЕЙ МІСТА!

Регулярні щоденні рейси до Кінбурнської коси розпочнуться з Миколаєва від річкового вокзалу 1 липня. Максимальна кількість пасажирів – 77. Передбачаються і групові спецрейси – маршрути вихідних днів, з п’ятниці до ранку понеділка. Також планується у подальшому організація автотранспортних перевезень до житлового сектора. Вартість квитка в один кінець 150 гривень, а також за відвідування Національного парку-заповідника обов’язковий збір – 10 гривень. Керівництво парку за ці кошти буде розвивати інфраструктуру для відвідувачів. Слідкуйте за розкладом рейсів, що найближчим часом з’явиться на сайті компанії «НІБУЛОН» www.nibulon.com (розділ Пасажирські перевезення).

Вікторія ГОНОРАЦЬКА

Сообщение:

*

НОВОСТИ