«Рейд» губернатора: чи побудують «дорогу життя»?

Сумнозвісна автомобільна траса державного значення Н‑11 Дніпро – Миколаїв, точніше, її «рештки», знову опинилася в епіцентрі уваги. 29 червня з інспекційною поїздкою на автодорозі побував голова Миколаївської облдержадміністрації Олексій Савченко. Сповна оцінивши «рельєф» дороги, губернаторський кортеж зрештою зробив зупинку у декількох кілометрах за Новим Бугом, де днями розпочато ремонт украй занедбаної транспортної артерії.

Схоже, очільник області був налаштований серйозно і не шкодував критичних слів на адресу тих чиновників, котрі, на його думку, зволікають із ремонтом стратегічного шляху, що з’єднує південь і північний схід нашої країни. Завдання керівник ОДА сформулював надто недвозначно: до кінця року має бути повністю відновлене якісне автомобільне сполучення між двома райцентрами – Новим Бугом і Казанкою. Частину із запланованого вже зроблено раніше: минулого року полагоджено шість кілометрів дороги одразу на виїзді з Нового Бугу в бік Кривого Рогу. А нещодавно новенький асфальт завдовжки п’ять кілометрів постелений у селищі Казанці та на під’їзді до нього.

Отже, аби прокласти «дорогу життя» між двома районними центрами, належить відремонтувати автошлях на ділянці загальною протяжністю 17 кілометрів (202-219 км автомобільної дороги Дніпро – Миколаїв). І хоча державою та областю вже передбачені досить солідні кошти на ці цілі – 162,3 мільйона гривень, є чимало перепон на шляху виконання поставленого завдання. Так, керівник Служби автомобільних доріг у Миколаївській області Сергій Ткаченко запевнив членів інспекційної групи (а разом з губернатором на нараду просто неба прибули заступник голови облдержадміністрації Валентин Гайдаржи, очільники Казанківського та Новобузького районів – Ольга Жорова та Сергій Іванов відповідно), що «дорога робитиметься по всіх стандартах, згідно з проектом». Проте у Олексія Савченка виникли досить серйозні запитання стосовно якості майбутнього інфраструктурного об’єкта. Так, представник генерального підрядника – компанії «Ростдорстрой» – заявив, що за понад 30 років експлуатації дана ділянка дороги практично повністю втратила основу, тож покладений поверх неї асфальт прослужить до першого серйозного навантаження. Відтак – для того, щоб шлях нормально функціонував бодай 10-15 років, потрібно спочатку зробити регенерацію автодороги. Проте проектантом ремонту ця технологічна процедура не передбачена – він, судячи з усього, робив проект «під кальку», навіть не виїжджаючи на місце.

Безумовно, відновлення дорожньої основи вкрай необхідне. Та наразі винайти «зайвих» 20-30 мільйонів гривень – завдання не із простих. «Але якщо не буде регенерації, я не дозволю будувати цю дорогу», – категорично заявив голова облдержадміністрації.

Водночас очільник ОДА скептично відгукнувся щодо спроможності Служби автомобільних доріг знайти необхідні кошти. Також губернатор дорікнув виконувачу обов’язків начальника САД С. Ткаченку: чому в проекті не передбачили регенерацію автошляху? «І я вперше бачу, щоб Служба автодоріг боролася за те, щоб не дати можливості комунальному підприємству будувати дороги», – емоційно сказав очільник області.

– Були замовлені проекти, а навесні вже виявили недоліки, – пояснив С. Ткаченко. – Все буде враховано…

Тож чи не повториться ситуація минулого року, коли державою були виділені рекордні суми на ремонт автодоріг, але через недбалість чиновників багатомільйонні кошти так і не встигли освоїти? Відповідь на це зовсім не риторичне запитання дасть лише час. Натомість те, що тема доріг більш ніж цікавить місцевих мешканців, доводять і численні факти перекриття доріг, й інші громадські акції протесту, численні звернення до органів влади тощо.

А ось щодо можливостей підрядних організацій, то тут більше оптимізму. Генеральний підрядник – компанія «Ростдорстрой» – досить добре зарекомендувала себе на ремонті автомобільних доріг у містах Києві, Одесі, дороги Одеса – Миколаїв тощо. Не потребують додаткових рекамендацій і такі серйозні компанії галузі, як «Дорлідер» та «Альтком». А генеральний директор Микитівського гранкар’єру Віталій Шевченко запевнив губернатора та ділових партнерів: його підприємство в змозі повністю забезпечити нове будівництво щебенем – уже натепер складовано близько 25 тисяч тонн щебеневої продукції. Тож, якщо не виникне фарс-мажору, будівничі доріг здатні щодоби стелити до 700 метрів асфальтового покриття.

Натомість, на думку очільника області Олексія Савченка, далеко не вся влада на місцях ефективно сприяє ремонту доріг. Якщо в Казанці місцева райдержадміністрація (керівник Ольга Жорова) консолідувала організаційні та фінансові зусилля разом з селищною радою, то звідси – й результат: у райцентрі не лише повністю відновлено асфальтове покриття на національній автодорозі Н‑11, а й активно ремонтуються інші шляхи районного центру та дороги за межами Казанки. А ось у місті Новий Буг ситуація плачевна…

– На це я звернув увагу керівника Новобузької райдержадміністрації, але він мене не почув, – повідомив голова облдержадміністрації. А пізніше, під час спілкування з журналістами, Олексій Юрійович висловився ще відвертіше: можливo, через таке ставлення до ремонту доріг пану Іванову доведеться завчасно «подякувати» за його «роботу».

І таке висловлювання керівника області не дивує, адже ділянка траси Дніпро – Миколаїв, що проходить повз великий райцентр – місто Новий Буг, уся у величезних ямах і вибоїнах, що призводить до масового невдоволення пересічних містян та гостей степового містечка. «Натомість я хочу, – заявив О. Савченко, – щоб уже сьогодні новобужани їздили по нормальних дорогах, тож даю доручення Службі автодоріг негайно провести тендер на ремонт цієї ділянки». Зі свого боку, губернатор пообіцяв: він готовий «днювати і ночувати» в столичних кабінетах, аби реалізувати цей та інші суспільно важливі проекти з ремонту доріг.

Принагідно кореспондент «РП» поцікавився у Олексія Савченка: які перспективи капітального ремонту вже в цьому році автодороги Миколаїв – Снігурівка?

– Цей шлях має бути побудований, бо гроші на це є, – відповів голова ОДА. – Лише від митного експерименту на ремонт снігурівської дороги залучено 200 мільйонів гривень.

Виходить, справа не стільки в грошах, а й у тому, щоб відповідні чиновники виявили професіоналізм та оперативність в освоєнні державних коштів. Часу до зими ще вистачає, але він – на вагу золота.

Андрій ТЮРІН
Фото автора

Сообщение:

*

НОВОСТИ