Нові вантажі нібулонівських суден: херсонські кавуни пливуть до киян

Компанія «НІБУЛОН» продовжила традицію приємних сюрпризів для аграріїв Півдня. Причому тепер настала черга господарств, що вирощують баштанні культури. 30 липня біля причалу новозбудованого термінала в Голій Пристані проходило завантаження баржі кавунами, які будуть доставлені по воді до Київської області через філію Переяславська. Цю подію можна назвати знаковою, адже до сьогодні багато років південні кавуни потрапляли у центральні області країни тільки автотранспортом і відповідно мали дуже високу ціну.

Це перший пілотний рейс. Він триватиме 4-5 днів, в залежності від погодних умов та терміну проходження шлюзів. Обсяг завантаження близько 300 тонн. За словами керівника компанії «Південний експорт» Олександра Олександровича Синенка, херсонські фермери розуміють усі переваги такої реалізації своєї сільгосппродукції. «Кавун буде коштувати дешевше, ніж той, що привезений вантажівкою, зазначив він. – Фактично ми тепер відходимо від посередників, які заробляли від 20 до 40 відсотків на реалізації. Також автоматично знімається навантаження на українські автошляхи. Наші південні якісні кавуни прямо з баштанів попливуть до інших областей. На сьогодні собівартість одного кілограма становить близько однієї гривні. Якби їх везли автотранспортом, це додало б ще одну гривню транспортних витрат. По воді ці витрати будуть максимум 65 копійок. Це логістична ціна, а які націнки зробить безпосередньо продавець, залежить від ринкових умов, але все одно кінцева ціна буде нижчою. Ця партія закуплена і буде реалізовуватися саме через «Сільпо».

Олександр Синенко також розповів про новинку місцевих селекціонерів, над якою вони працювали три роки, – безнасіннєвий кавун. Вже виведено декілька таких сортів, і вони за своїми смаковими властивостями є справжнім досягненням херсонських аграріїв. Ці сорти також представлені у першій партії водних перевезень.

Херсонські кавуни – для киян.

Треба відзначити, що транспортування по воді такого делікатного товару має певні і дуже вагомі переваги. Ми мали можливість спостерігати, як відбувається завантаження баржі, і бачили спеціальну тару, яка зводить до мінімуму пошкодження кавунів, а в закритих трюмах створено прийнятний температурний режим, практично мікроклімат, що гарантує збереження усіх корисних властивостей цієї сільгосппродукції. До речі, щодо якості, то вона перевіряється перед завантаженням кожної партії у лабораторії.

Історичним назвав цей день губернатор Херсонської області Андрій Анатолійович Гордєєв. Він розповів, що ідея відновлення постачання баштанних культур до Києва річковими перевезеннями обговорювалася ним з керівництвом компанії «НІБУЛОН» ще перед початком будівництва перевантажувального термінала в м. Гола Пристань, і тоді було багато тих, що вважали це утопією. «Сьогодні ми відновлюємо цей досвід, а в подальших планах сподіваємося постачати нашу якісну продукцію водним транспортом у Білорусь. Я вдячний Олексію Опанасовичу Вадатурському, який з моменту проектування цього термінала дав слово і сьогодні виконав цю обіцянку – забезпечив таку логістику, яка, з одного боку, збільшить прибуток для сільгоспвиробника, а з іншого – зменшить ціну для споживача. Сподіваюся, що ми приємно здивуємо киян якістю та цінами нашої продукції. Тільки на цій невеликій партії кавунів економія на ціні буде близько 40 відсотків. Також це відкриває нові ринки збуту для наших аграріїв. Я впевнений, що згодом і інші торговельні мережі зацікавляться реалізацією наших кавунів, і не тільки, адже у найближчих планах – постачання по воді в інші регіони цибулі та коренеплодів».

Олексій Опанасович, у свою чергу, згадав, що рік тому мало хто вірив у перспективи перевезення баштанних культур річковим транспортом. «Але мрії здійснюються тими людьми, які роблять усе, щоб ці мрії збувалися, – наголосив він. – І сьогоднішня подія – приклад. Щодо ціни, автотранспортом одна тонна кавунів від Херсона до Києва коштує тисячу гривень, а по воді навіть невелика партія коштуватиме у рази дешевше. І хоча для нашої компанії ще не всі фінансові нюанси є прибутковими, ми не відмовимося від річкових перевезень, адже вони означають 1,5-2 мільйони тонн сільгосппродукції, знятої з автошляхів України. Водний транспорт економніший, вигідніший, екологічніший за автотранспорт, а в даному випадку для продукції такого типу означатиме краще зберігання і більш якісну доставку. Ми як перевізник турбуємося про якість товарів і, наприклад, щодо херсонських кавунів можемо сказати, що вони не містять ГМО, пестицидів, нітратів. Мені подобається, як обласна херсонська адміністрація творчо підходить до вирішення економічних питань, у нас гарні партнерські відносини, і разом робимо все, щоб втілювати у життя всі задуми. У нас великі плани на майбутнє, підписано меморандум співробітництва. Я впевнений, що інвестиційні програми в Херсонській області будуть втілюватися. Зокрема, плануємо збудувати тут новий порт, який стане південними воротами України».

Херсонські сільгоспвиробники баштанної продукції подякували керівництву компанії «НІБУЛОН» та обласній держадміністраціі за відновлення транспортування по воді. За словами Олександра Синенка, одним з найближчих завдань він вважає створення конкуренції іспанським, італійським, грецьким аграріям.

Приємною несподіванкою стала посвята Олексія Опанасовича у звання «Почесного херсонця» губернатором Херсонської ОДА, який вручив йому футболку із символічним написом. Андрій Гордєєв відзначив безцінний внесок Вадатурського у розвиток економіки Херсонської області.

У центрі Олексій Вадатурський та Андрій Гордєєв у колі однодумців.

Генеральний директор «НІБУЛОНу» зазначив, що сучасні водні перевезення суттєво змінилися останнім часом завдяки механізації усіх процесів. «Зараз достатньо декількох людей для завантаження та вивантаження, наприклад, контейнерів з кавунами; там, де раніше використовувалася ручна праця, працюють спеціальні складні агрегати. Ми можемо робити до п’ятдесяти рейсів. І це не обов’язково повинні бути кавуни. Овочі, фрукти також у сезон можна доставляти не тільки до Києва, а й далі, до країн Балтії. І хоча сьогодні такі плани здаються малоймовірними, вони цілком реальні. Як тільки Польща з Білорусією виконають роботи по каналу і буде відкрито шлях Є 40, наші судна зможуть перевозити вантажі з Чорного моря до Балтійського. Ми все це реалізуємо. Весь цивілізований світ раціонально використовує річки там, де вони є. Ми це розуміємо, і тому першими, незважаючи на перешкоди з боку чиновників, розробили масштабну програму з відновлення українського судноплавства та водних перевезень. Нам повірили і підтримали найавторитетніші фінансові установи світу: Міжнародна фінансова корпорація, Європейський інвестиційний банк, Європейський банк реконструкції та розвитку. І зараз ми цю програму успішно втілюємо у життя. Для мене в цьому питанні прикладом є Америка, яка щорічно перевозить річками до 50 мільйонів тонн зернових на рік! Я впевнений, що і Америка, і Європа були б зовсім іншими, якби там не було масштабного річкового перевезення. Там були б зовсім іншими і економіка, і екологія, і ринкові відносини. У розвинутих країнах все робиться для здешевлення та розвитку річкового транспорту. І наша компанія також прагне цього. На жаль, з боку міністерства транспорту нам не тільки не допомагають, а ще й створюють певні перешкоди. Нас не чують і навіть заважають працювати, приймаючи необдумані рішення. Ми постійно доводимо на ділі свою правоту і самотужки впроваджуємо прогресивну форму річкових перевезень та оптимізацію логістики. Адже в Україні на логістику сільгоспвиробників використовується до 20 відсотків витрат від собівартості продукції, хоча світові показники є не вищими за 5 відсотків! Це просто неприпустимо! Тому зміна такої ситуації є стимулом для вирощування і збільшення валового збору української сільгосппродукції, а для нашої компанії – справою честі!».

Вікторія ГОНОРАЦЬКА

Комментарии:

  1. вадим:

    деякі теле говорили провіряйте на нітрати.а чому картоплю теж не провіряти а тільки кавуни. Ектор на стб тиждень тому пок картоплю на базарі де 400мг нітратів при нормативі 250мг.а в кавунах 60мг.тобто кавуни в 4рази більш екологічні за картоплю.і цікаво є варення з кавунів,мармелад.а от колись давно радіо Промінь розповідало що інститут теплофізики 10р тому розробив сушку суперекономічну ,бере току в 2-3р менше,конвекційним шляхом.сушить і молоко.10р тому французьке радіо на росмові розповідало їх астролог,екстрасенс Нострадамус 500років тому варив варення з фруктів і кавунів без цукру.поступово випарював в мискі з чистої міді на дровах.ножем різав на кофети зимою і продавав.як тепер зясували франц вчені іони міді дають легкий желе ефект.Черкащина-Полтавщина

Сообщение:

*

НОВОСТИ