«Миколаївець» – унікальне судно нібулонівських корабелів

Новости, Общество

  22 Сен , 2017

17 вересня, у дні святкування Дня міста Миколаєва, на суднобудівносудноремонтному заводі «НІБУЛОН» у робочій обстановці відбувся спуск на воду самохідного днопоглиблювального судна проекту СДС‑15 з символічною назвою «Миколаївець». Будівництво цього унікального судна – результат успішної реалізації суднобудівної програми компанії.

Історична не тільки для області, України, а й Європи в цілому подія на заводі «НІБУЛОН» відбулась без святкувань та зайвого пафосу, в робочій обстановці, в колі відданих своїй справі нібулонівських суднобудівників. У зв’язку з великою завантаженістю завод сьогодні працює й у вихідні. Побачити на власні очі спуск унікального судна завітали також представники польської делегації, які прибули до

Миколаєва із дружнім візитом і дізналися про цю подію буквально напередодні, й міський голова Олександр Сєнкевич.

Генеральний директор компанії Олексій Вадатурський провів для іноземних гостей справжню екскурсію по території заводу. Очевидні були їхні здивування та щира зацікавленість, особливо коли вони порівнювали фото зруйнованого підприємства, яке придбав «НІБУЛОН» у 2012 році, із працюючими вже складом металу з ділянкою очистки та ґрунтовки металу і цехом металообробки з найсучаснішим обладнанням від провідних виробників світу (Швеції, Нідерландів, Німеччини). Дуже вразив їх і складально-секційний цех та склад суднового обладнання, які почали зводити тільки в травні поточного року, а у жовтні планується їх введення в експлуатацію.

Олексій Опанасович відзначив, що спуск на воду цього судна є значимою подією не тільки для Миколаєва, а й для усієї України: «Цей високотехнологічний плавзасіб із символічною назвою «Миколаївець» буде виконувати днопоглиблювальні роботи на глибині до 15 метрів і на такій саме глибині зможе розбивати скельні породи!».

Хрещеною матір’ю нового судна стала технік з підготовки виробництва служби головного енергетика Юлія Михайленко. Вона зізналася, що вперше виконувала таку почесну та відповідальну місію. «Мені дуже приємна така довіра з боку керівництва, – поділилася вона, – дуже хвилювалася і рада, що все пройшло належним чином. Усі ми, хто працює на заводі, є причетними до цієї події, адже будівництво судна – комплексний процес, це як злагоджений механізм, який функціонує за допомогою кожного заводчанина».

За словами директора суднобудівно-судноремонтного заводу «НІБУЛОН» Дмитра Горбенка, спущене цього дня судно дійсно унікальне, аналогів йому немає:

– В принципі, йому і аналогів немає… Це самохідне судно, яке  може працювати на глибинах до 15 метрів – ковшем, фрезою та гідро-молотом. Тобто воно універсальне.

Для нього спеціально будуються в Херсоні дві вантажовідвізні самохідні шаланди. Це буде потужний комплекс з днопоглиблення, якого сьогодні немає в Україні. Це дуже актуально для нашої країни. Була дуже складна підготовча частина, тому що і для проектантів, і для нас це було в перший раз. І, як виявилося, і для постачальників наших західних теж: ми не очікували, що у них стільки труднощів виникне при виготовленні цього досить унікального обладнання, яким оснащено судно.

Дуже задоволений новим поповненням своєї флотилії директор нібулонівської судноплавної компанії Олексій Лалін: «Сьогодні ми приймаємо від нашого братського структурного підрозділу – заводу – це унікальне судно. Воно має довжину 38 метрів,  ширину –12 метрів, осадку – 1,6 метра. Це судно з потужним інженерним комплексом. На ньому встановлено екскаватор, який може довбати скельні породи, з гідромолотом, який може дробити скельні породи, а також гідронасосна станція, яка може передавати 2 тис. куб. м пульпи на годину на відстань 1,5 км. Це судно дозволить поглибити Дніпро, Південний Буг, а також акваторії портів та терміналів до тих глибин, що необхідні для ефективної роботи флоту, який працює на наших річках і в акваторіях».

Така технологія дозволить зменшити вплив на навколишнє середовище. Окрім того, судно побудовано за найвищими європейськими екологічними стандартами: відповідно до Конвенції МАРПОЛ 73/78, Правил із запобігання забруднення з суден та Державних санітарних правил для морських суден України.

На превеликий жаль, судноплавні шляхи в Україні з кожним роком зменшуються. Вже зараз через відсутність належних глибин на річках судна вимушені ходити недозавантаженими. «НІБУЛОН» сьогодні практично виконує обов’язки держави, здійснюючи днопоглиблення річок за власний кошт. У минулому році завдяки лідеру аграрного ринку України було відновлено судноплавство на Південному Бузі.

– На жаль, проблема днопоглиблення наших річок існує вже давно: за усі роки незалежності України вони обміліли настільки, що не відповідають заявленим паспортним нормам – 3 метри 65 сантиметрів. На сьогодні Дніпро має глибину 3,25 метра, і через це наші нібулонівські судна вимушені ходити по Дніпру недозавантаженими на третину. Очевидно, що через таку ситуацію ми самостійно без допомоги держави вирішуємо цю проблему національного масштабу. 25 років тому довжина судноплавних шляхів в Україні становила чотири тисячі, але зараз від них залишилося майже втричі менше! Якщо нічого не робити на внутрішніх водних шляхах України, то ще за двадцять п’ять років через Дніпро та інші річки будуть пішки ходити гуси, і не буде ані пасажирського, ані вантажного перевезення у нашій країні. Минулого року ми своїми силами провели днопоглиблення Південного Бугу, в результаті чого судноплавними стали 134 км річки, та вже перевезли близько 600 тис. тонн сільгосппродукції! Плануємо перевозити до мільйона тонн вантажів щорічно водними шляхами від Вознесенська та Нової Одеси до Миколаєва, що на таку саме цифру зніме навантаження на автомобільні шляхи нашої області.

Для того, щоб виконати ці роботи на Південному Бузі, наша компанія отримувала за 5 років 47 дозвільних документів. А за півроку ми реалізували цей проект і днопоглибили річку.

Уже в наступному місяці «МИКОЛАЇВЕЦЬ» приступить до експериментального виконання днопоглиблювальних робіт на

Дніпрі, а саме в Дніпродзержинському водосховищі, куди також буде запрошений і Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.

Я дав слово Прем’єр-міністру України Володимиру Гройсману, що в середині жовтня запрошу його на експериментальні роботи з роздроблення скельних порід у Дніпродзержинському водосховищі. Ми повністю пройдемо технічні випробування, а можливо, почнемо вже і технологічне днопоглиблення, щоб до початку весняного нересту виконати днопоглиблювальні роботи на Дніпрі. У разі якщо держава не вирішить цю проблему, ми будемо змушені вирішувати її самотужки. За участю держави, за її фінансування або без будь-якої участі держави і без фінансування, але в наступному році ми повинні відкрити річковий шлях по Дніпру з глибинами 3,65 м на всіх ділянках, тобто вийти на паспортні глибини, про які Україна заявила світу, хоча практично цих глибин немає, – розповів Олексій Вадатурський.

Також генеральний директор «НІБУЛОНу» подякував колективу заводу, який збудував це нове судно, за сумлінну роботу. Незважаючи на надзвичайну складність виконання цього проекту і затримку постачання обладнання від провідних виробників Євросоюзу, суднобудівникам вдалося спустити на воду земснаряд із затримкою всього на 2 тижні від запланованого терміну. Так, виявилося, що і в ЄС не готові були виготовити ексклюзивне обладнання для такого складного інженерного судна в призначені терміни. Але для «НІБУЛОНу» немає нічого неможливого, і після напружених переговорів вдалося знайти спільну мову з постачальниками.

– Якби такий проект ми будували, наприклад, в Румунії, на його будівництво пішло б мінімум 12 місяців. І тисячі поїздок, переговорів, угод, пошуку компромісів і т. д. з суднобудівними заводами Румунії. А так ми самі виковуємо своє щастя, – зазначив очільник «НІБУЛОНу» Олексій Вадатурський.

На сьогодні флот компанії налічує 60 одиниць. Однак завдяки модернізації  заводу та співпраці з Європейським інвестиційним банком компанія «НІБУЛОН» матиме можливість будувати до 15 одиниць вантажного флоту в рік та  збільшити у найближчі роки флот до 100 одиниць. На черзі будівництво наступної серії несамохідних суден вантажомісткістю 5 тис. т кожне та будівництво перевантажувача. Уже замовлені та розробляються проекти багатоцільових морських буксирів потужністю 3500 к. с., будівництво яких заплановане на 2018/2019 роки.

– На наступний рік ми плануємо збудувати нову серію несамохідних суден В5000 (вантажомісткістю 5 тис. тонн). Ми, вивчивши досвід Америки і Європи, домоглися через Міністерство інфраструктури можливості проектування нових несамохідних суден завширшки 17 метрів, що важливо при проходженні шлюзів. До цього ми будували судна завширшки 16 метрів, тому що потрібен був запас відстані з кожного боку. Тепер ми почнемо будувати судна проекту В5000 за новими умовами, за мною вже перша секція такого судна. Після цього приступимо до будівництва буксирів 3500 к. с., які зможуть самостійно проводити панамакси по каналу, щоб не залежати від стивідорних компаній, від постійних торгів і монополізму. Крім цього, ми почнемо будівництво кранового судна вантажомісткістю 10 тис. тонн з двома потужними кранами, які зможуть завантажувати панамакси зі швидкістю 20 тис.тонн на добу. На рейді, не заходячи в Миколаїв. Так що у нас дуже цікава лінійка суден у перспективі. Будівництво несамохідних суден для нас – уже пройдений етап, тепер ми будемо будувати складні і сучасні судна різної тоннажності. І в перспективі ми будемо будувати судна завдовжки до 170 метрів. Ми оголосили, що за 4 роки ми побудуємо 40 суден, і ми це зробимо, – підкреслив Олексій Опанасович.

Варто зазначити, що спуск на воду такого унікального днопоглиблювального судна є свого роду новою сторінкою історії суднобудівного заводу компанії. Так, відтепер нібулонівська верф готова до будівництва більш складних з інженерної та проектної точки зору замовлень.

«Цікаво жити тоді, коли будуєш щось нове, особливо якщо це більш сучасне та складне. Це цікаво і керівнику, і колективу. З цього складається позитивний імідж можливостей підприємства, яке може виконувати найскладніші завдання самотужки та вчасно», – відмітив Олексій Вадатурський.

Олексій Опанасович розповів про ключові моменти роботи компанії останнього періоду: «За минулий маркетинговий рік ми транспортували річками 2 млн. тонн. У цьому році ми вже ставимо завдання в 3 млн. тонн, і протягом двох років збільшити вантажоперевезення по воді до 4 млн. тонн на рік. І я думаю, що це не межа, тому що це тільки зернові вантажі. А зараз ми підписуємо дуже цікаві контракти з білорусами і нашими металургійними підприємствами. Після цього ми найближчим часом почнемо перевозити метал вниз по Дніпру і руду вгору по Дніпру. Як ви бачили, в цьому році ми перевезли експериментальну партію баштанних до Києва, до цього є інтерес, зокрема делегація з Білорусі домовляється з постачальниками, і думаю, що в наступному році будемо перевозити баштанні та інші сільськогосподарські культури в Білорусь дуже активно. Таким чином, ми плануємо ще мільйон тонн незернових вантажів на рік перевозити по Дніпру та інших річках».

У свою чергу, Олександр Сєнкевич назвав «НІБУЛОН» зразковим українським підприємством і зазначив, що вже третій раз за півроку присутній на такому заході, як спуск на воду нового судна. «Це є безперечним доказом того, що у Миколаєві відроджується українське кораблебудування, причому не завдяки заявам деяких політиків, а всупереч цих заяв», – наголосив міський голова. Він висловив упевненість, що наше місто незабаром поверне собі славу міста корабелів, і заявив про підтримку програми відновлення річкового судноплавства, яке вже знімає з українських доріг величезну кількість вантажівок. Мер подякував особисто Олексію Вадатурському за його самовіддану працю та патріотизм. «Від таких людей, як Ви, залежить наша держава і її щасливе майбутнє», – підкреслив він. Також Олександр Федорович дав високу оцінку роботі усього колективу компанії, який своєю працею сприяє позитивним змінам у Миколаєві та Україні, адже за рік «НІБУЛОН» сплатив 340 мільйонів гривень податків та зборів.

Від імені польської делегації до присутніх звернувся Кшиштоф Становський, колишній заступник міністра закордонних справ Польщі: «Для нас – це також свято, – наголосив він. – Ми у Польщі вважаємо, що Україна – це Європа, і хочемо мати багато різних контактів. Побудова водного торгового шляху від Балтійського до Чорного моря є необхідністю не тільки для України, а й для Польщі, Німеччини, для усієї Європи. Наша делегація приїхала до вашого міста з метою визначення напрямків майбутньої співпраці не тільки з українськими містами біля польсько-українського кордону, а й з містами центральної, південної, східної частин України. Плануємо розпочати наші контакти з обміну досвідом наших університетів, також обговорюємо налагодження і бізнес- партнерства. Ми розуміємо особливу роль Миколаєва після окупації Криму, адже зараз дуже важливо утримати зв’язок з морем, з водними шляхами, які допоможуть розвитку контактів з Європою та усім світом». Він нагадав, що Польща не так давно переживала скрутні економічні часи: «Ми також відновлювали та розвивали бізнес та економіку. Наші співвітчизники у Польщі впевнені, що Україна може бути економічно незалежною і потужною державою. Дякуємо за можливість бути тут, бачити ваші перемоги, і ми обов’язково розповімо вдома, що позитивні зміни у вашій країні видно не тільки у Києві. Ми переконалися, що у вашому місті є такі люди, які хочуть, можуть і змінюють життя на краще».

Вікторія ГОНОРАЦЬКА

Комментарии:

  1. BaksWrema:

    Поехали в отпуск, и захворал малыш, а деньжат мало. Без усилий получили ссуду онлайн, на кредитную карту пришли деньги моментально. Отдали через недельку уже дома. Никаких справок либо поручителей. Необходим только лишь телефончик и пластиковая карта с которой можно забрать всю сумму через несколько минут после одобрения заявки.
    Выручали такие живые финансы и соседей, когда знакомому нужно было срочно оплатить сессию. Ни одному человеку не надо толковать, унижаться и выпрашивать. Лично выбираешь необходимую сумму и время отдачи. Рекомендую абсолютно всем, кто оказался в сложной ситуации.

Сообщение:

*

НОВОСТИ