«Софія-граніт» готовий ремонтувати автошляхи Єланеччини

Попри те, що Єланецький район є одним із найменших в області за територією і чисельністю населення, завдяки єдності та консолідуванню зусиль місцевої влади – як виконавчої, так і представницької, у регіоні реалізується низка важливих проектів економічного та соціально-культурного спрямування.

Ось і 7 вересня відбувся масштабний захід – виїзне засідання Ради громад Єланецької районної ради під головуванням голови районної ради Василя Богданцева, на якому розглядалося лише одне, але водночас чи не найнагальніше питання сьогодення – стан ремонту та експлуатації місцевих автомобільних доріг. У роботі Ради громад району взяли участь усі без винятку сільські та селищний голови Єланеччини, голова райдержадміністрації Олена Посашкова, представники профільних підрозділів РДА та працівники виконавчого апарату райради. Свої можливості з відновлення автотранспортних артерій демонструвало товариство «Софія-граніт» (Новобузький район), на базі якого, власне, і пройшла презентація виробничих потужностей лідера галузі.

Стан місцевих шляхів Єланецького району є характерним для Миколаївського регіону, який потерпає як від «нашестя» великотоннажного транспорту, так і від браку фінансування на утримання та експлуатацію доріг. Більшість автодоріг прийшли у занепад, а деякі з них радше нагадують так звані «напрямки». Через це градус соціальної напруги є високим, адже місцевим мешканцям важко дістатися районного центру та інших сіл, проблеми виникають і під час експлуатації шкільних автобусів та машин швидкої допомоги. А приватні автівки, в яких водії на узбіччях доріг міняють скати і диски, стали сумною візитівкою Єланеччини та в цілому Миколаївщини.

Варто відзначити, що з приходом на посаду нового очільника Миколаївської обласної державної адміністрації Олексія Савченка ситуація з ремонтом доріг загального користування значно поліпшилась. Знайшовши порозуміння у коридорах столичної влади та заручившись підтримкою депутатського корпусу обласної та районних рад регіону, наразі активно ремонтуються автошляхи Н-11 Дніпро – Миколаїв та Т-1508 Калинівка – Снігурівка – Березнегувате. І якщо безпосередньо ремонти дорожнього полотна виконують переможці відповідних тендерів – одеські фірми «Ростдорстрой» і «Дорлідер», то будівельними матеріалами «будівництва десятиліття» забезпечує місцеве підприємство – Софіївський гранітний кар’єр, розташований поблизу однойменного села, що на теренах Новобужжя. Утім власник гранкар’єру Віталій Шевченко бере участь не лише у реалізації глобальних проектів області, а й націлює підприємство на допомогу з ремонтом та експлуатацією доріг місцевого значення, насамперед тих, що розташовані поблизу підприємства. А це передусім – Новобузький, Казанківський, Єланецький, Баштанський райони Миколаївської і ще два райони сусідніх областей.

Щодо Єланецького району, то цілком проїзною є та ділянка автодороги Нова Одеса – Єланець, що розташована саме в межах Єланецького району. «Якщо наші сусіди з якихось причин мало звертали уваги на цей шлях, – каже голова Єланецької районної ради Василь Богданцев, – то наш район регулярно, із року в рік, знаходить можливості для підтримання цієї дороги у належному стані». Власне кажучи, в істинності слів Василя Васильовича переконався і автор цього матеріалу: якщо в Новоодеському районі середня швидкість маршрутки була десь на рівні 10-15 кілометрів на годину – через величезні, часом суцільні ями та напливи асфальту (чи то пак його залишків), то в Єланецькому районі автівка їхала з «крейсерськими» 85-90 кілометрів на годину.

Відремонтовані ділянки доріг між Єланцем і Ольгополем.

Подбали у районі й про інший важливий напрямок – у бік трас Н-14 Олександрівка – Миколаїв (ділянка Кропивницький – Миколаїв) і Н-11 Дніпро – Миколаїв, враховуючи насамперед інтереси жителів Малодворянської, Василівської та Ольгопільської сільських рад. За умов співфінансування з районного та відповідних сільських бюджетів було консолідовано кошти, за які зроблено облаштування узбіч та цілком пристойний ремонт 17 кілометрів дорожнього покриття автодороги О151002 Єланець – Ольгополь шляхом пошарового укладання щебеню з просочуванням бітумної емульсії. Це – досить дешевий та ефективний метод ремонту доріг. Але, знову ж таки, зусилля громад району можуть бути швидко зведені нанівець через недбайливих власників та водіїв великотоннажного транспорту. «Невідомі зловмисники досить швидко після установки зірвали дорожні знаки, котрі попереджали про обмеження руху вантажівок вагою понад 20 тонн», – пожалівся Малодворянський сільський голова Валерій Фурман. То як врятувати дороги від варварів на колесах?..

Віталій Шевченко (праворуч) ділиться тонкощами технологічного процесу.

Слід зауважити, що зусилля районної влади та місцевих громад у їх бажанні мати нормальні проїзні дороги підтримав і керівник Софіївського гранітного кар’єру Віталій Шевченко. Віталій Геннадійович за власні кошти та за допомогою техніки свого підприємства зробив «презентаційний» ремонт частини автодороги між Малодворянкою та трасою Миколаїв – Кропивницький. «За цей шляхетний вчинок, – не приховує своїх емоцій В. Фурман, – цій людині ще за життя варто поставити пам’ятник». І справді, далеко не всі власники великих підприємств безкорисливо простягають руку допомоги місцевим громадам. Тож цим скоробагатькам варто брати приклад для наслідування з таких меценатів та людей щирої вдачі, яким безсумнівно є Віталій Шевченко. До речі, окрім дороги, Віталій Геннадійович постійно допомагає малодворянській громаді у вирішенні різних нагальних питань – це і ремонт школи, і надання будівельних матеріалів. «Цей керівник – людина слова: якщо щось пообіцяє – виконає обов’язково», – додає Малодворянський сільський голова.

Завод з виробництва товарного бетону.

Отже, зазначена дорога життя дала змогу мешканцям Єланця та ближніх сіл без проблем діставатися траси Н-14. Натомість дорога Р-55 між смт Єланцем та селом Возсіятським, а також далі в бік Нового Бугу знаходиться у найкритичнішому стані. Не в кращому стані – і ділянка дороги державного значення Миколаїв – Кропивницький між селом Возсіятським та до межі Єланецького і Новоодеського районів. «Ми готові співфінансувати ремонт цих доріг, – каже голова Єланецької РДА Олена Посашкова, – але поки що працівники Служби автомобільних доріг у Миколаївській області лише заактували жахливий стан цієї автодороги. Тож сподіваємось на допомогу області і держави у відновленні нормальної роботи цих транспортних артерій».

Добре, що керівники Єланеччини готові брати участь у спільному ремонті шляхів навіть державного значення. Натомість і на відновлення доріг комунальної власності потрібні величезні кошти та зусилля. Тож місцеві очільники бачать вихід у застосуванні новітніх технологій та пошуку того підрядника, який виконає якісний ремонт за прийнятними цінами. Саме тому маршрут учасників Ради громад Єланецького району проліг на підприємство «Софія-Граніт», яким керує вже згаданий вище Віталій Шевченко.

Учасники виїзної сесії спочатку детально оглянули стан відремонтованих доріг від Єланця до Малодворянки і далі в бік Ольгополя. Сільські голови дали схвальну оцінку зробленій добрій справі, поготів на теплі відгуки заслужив меценатський жест власника Софіївського гранітного кар’єру. А ось – і прохідна ТОВ «Софія-граніт», де шановних гостей радо зустрічали представники підприємства на чолі з Віталієм Шевченком, його першим заступником Олексієм Шевченком, директором Софіївського гранітного кар’єру Ігорем Негулевським. Попри значну зайнятість, В.Г. Шевченко знайшов час у своєму щільному робочому графіку та особисто провів ознайомлювальну екскурсію по своєму підприємству, відповівши на численні запитання.

Гостей зустрічає власник кар’єру Віталій Шевченко.

– Ми також покладаємо дуже великі надії на майбутнє співробітництво з Софіївським гранітним кар’єром, – каже голова Єланецької районної ради Василь Богданцев. – Адже це підприємство може поставляти будівельні матеріали та ремонтувати дороги комунальної власності. До того ж, відчуваємо професійний та партнерський підхід з боку власника «Софія-граніт» Віталія Геннадійовича Шевченка. До речі, це підприємство не лише за свій кошт відремонтувало декілька кілометрів дороги від Малодворянки у бік Ольгополя, а й, до прикладу, минулого року допомагало нам взимку розчищати дороги від снігу.

Софіївський гранітний кар’єр вразив гостей своїми великими обсягами, якісними та потужними обладнанням та технікою, застосуванням новітніх технологій тощо. Вражає й ложа кар’єру, яка займає до 30 гектарів і розрахована на декілька століть активної експлуатації! Власна сертифікована лабораторія дозволяє виробляти продукцію лише найвищого ґатунку й, при необхідності, відкорегувати та вдосконалити виробничий процес. «Якість – це наріжний камінь і девіз нашого підприємства», – зазначає Віталій Шевченко.

Окрім добування граніту, виготовлення та реалізації щебенів усіх фракцій, товариство впевнено розширяє та вдосконалює й інші напрямки виробничої діяльності. Серед останніх інвестицій підприємства – придбання нового сучасного заводу (2013 року випуску) з виробництва товарного бетону, причому аналогічне обладнання в Україні можна перерахувати на пальцях однієї руки. Потужність промислового об’єкта вражає – 120 кубічних тонн бетону на годину! При цьому всі технологічні процеси комп’ютеризовані, що мінімізує вплив людини та дозволяє досягти найвищої якості кінцевої продукції.

– Придбавши цей завод, ми мали на меті декілька цілей, – розповідає Віталій Шевченко. – По-перше, ми можемо стати учасником проекту з будівництва 72 кілометрів бетонної автодороги між Возсіятським та Миколаєвом, вивчаємо й можливість будівництва подібних автошляхів місцевого значення. Ближчим часом маємо приступити й до виготовлення бордюрів. Плануємо також забезпечити тротуарною плиткою із бетону шість найближчих районів, при цьому ціна продукції буде на 20 відсотків менше від тієї, що є в Миколаєві. Аналогічні помірковані ціни підприємство гарантує й при реалізації іншої продукції – насамперед  завдяки зниженню транспортної складової.

Серед останніх придбань товариства – й сучасний асфальтобетонний завод, який дозволяє виготовляти асфальтобетон різних марок. «Від колишнього радянського заводу, – пояснює Віталій Шевченко, – ми залишили лише каркас. Решту обладнання замінили на кращі іноземні зразки інженерної думки». Годі й казати, що процес повністю автоматизований. До того ж, за виконанням усіх технологічних операцій на підприємстві за допомогою системи віддаленого доступу пильнує висококваліфікований досвідчений фахівець.

Щодо підсумків Ради громад Єланеччини, то всі її учасники були єдині у висновку: співпраця громад району з ТОВ «Софія-граніт» матиме неабияку користь як для ефективного ремонту місцевих автодоріг, так і щодо заощадження бюджетних коштів. Тож у спільних планах керівництва Єланецького району – створення районного підприємства з ремонту автошляхів, яке буде тісно взаємодіяти з Софіївським гранітним кар’єром.

Потужна техніка готова виконувати завдання будь-якої складності.

А завершився робочий день також на мажорній ноті – неформальним спілкуванням на приватному підприємстві «Тихий хутір» у селі Малодворянка Єланецького району, де створені гарні умови для відпочинку на свіжому повітрі, включаючи пляж, рибну ловлю та полювання. Гостей свята порадували іскрометним мистецтвом відомі виконавці обласної філармонії – Федір і Олександр Сичови, Ірина Лозова та інші чудові артисти.

Андрій ТЮРІН

Фото автора

Єланецький – Новобузький райони

Комментарии:

  1. BaksWrema:

    Отправились в отпуск, и заболел ребенок, а деньжат маловато. Легко получили займ онлайн, на кредитную карту пришли деньги мгновенно.Вернули через неделю уже дома. Никаких справок либо поручителей. Необходим только лишь телефон и кредитка с которой можно снять всю ссуду буквально через несколько минут после одобрения заявки.
    Выручали такие живые наличные и родственников, когда знакомому необходимо было немедленно оплатить сессию. Ни одному человеку не надо разъяснять, унижаться и вымаливать. Сам подбираешь сумму и время отдачи. Рекомендую абсолютно всем, кто очутился в сложной ситуации.

Сообщение:

*

НОВОСТИ